'Audiofiele' netgroepen door Kemp Elektroniks deel II

Started by Martin_M, July 6, 2003, 12:32:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Martin_M

En nog even een updeetje.

Na weer een dag behoorlijk inspelen vanavond weer een filmpje gedraaid. En da's toch weer genieten hoor.
Een paar korte kreten betreffende het surround gebeuren; de bassen zijn strakker, er is meer dynamiek, de hoge tonen zijn zeer helder en mooi (niet hard), er is meer detail en wat ik eigenlijk het allerbelangrijkste vind; het geluidsbeeld is holografischer geworden.

In het beeld valt weer net als gisteren op dat er vooral meer diepte is, alle objecten lijken 'echter' (meer 3d) en er is meer detail.

Dus voor het HT-gebeuren vind ik deze upgrade zeer nuttig en al het geld waard.

Op stereo-gebied is er weer meer verbeterd t.o.v. gisteren. Hetzelfde als bij surround zijn de bassen strakker en is er meer dynamiek dan voorheen. De hoge tonen zijn al minder overdreven aanwezig en het geheel begint al meer in balans te komen.
Er ligt alleen nog een beetje een 'metalig' laagje overheen. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen maar ik krijg soms een vreemd gevoel aan m'n vullingen :-\

Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit wel goed gaat komen. We zijn tenslotten nog maar 2 daagjes verder van het minimaal een maand inspelen......

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Robbo

Hoi Martin,

Nog even voor mijn duidelijkheid, aangezien je je setup helemaal veranderd hebt, met andere eindversterking en andere plaatsing in de kamer: had je je set ook nog (goed) beluistert in dezelfde setup als nu maar dan zonder de Kemp bekabeling ?


Rob

Martin_M

#27
Hi Rob,

Jahoor, anders is het natuurlijk moeilijk vergelijken.

We zitten al maanden in de lengte, de eindversterker hebben we nu 5 weken (is 2ehands dus inspelen hoeft die niet meer) en we hebben de 2 weken voordat Ron hier zou komen expres niets aan de setup veranderd. In die tijd hebben we af en toe even heel goed geluisterd.

Jurjen (forumlid) is ook nog van te voren geweest om na de aanpassingen zijn oordeel ook te kunnen vellen. Maar dat loopt wat mis omdat Ron de aktie in 2 keer heeft gedaan en Jurjen nu met vakantie is :-\

Na een maand zou ik de 'oude' situatie nog eens terug kunnen zetten. Dus met oude stekkerblokken aan de originele wandkontaktdoos, Line-R etc. om te kunnen A-B'en.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#28
We zijn nu een weekje verder en tot gisteren is alles vele malen beter gaan klinken. Alle muzikaliteit en werkelijkheid was weer terug en daarbij klonk alles ongelofelijk los en luchtig. Elk instrument kreeg prima z'n plaats en was zeer goed te lokaliseren. Zo hadden we het hier nog niet gehoord.
Alleen aan hoge tonen geen gebrek. Kwaliteit was wel goed (niet hard) maar er was erg veel van.

Eergisteren de polariteit van alle aparatuur nog eens gecontroleerd (gaat nu iets gemakkelijker nu er randaarde is) en wat bleek; de eindversterker heeft altijd verkeerd gestaan. Ik had hier nooit zo naar gekeken (polarisatie was ook volgens de normering) en had 'm zo hoe de vorige eigenaar 'm ook had aangesloten. Ron heeft de connector conform deze stand geplaatst. Nog twee keer nagemeten en een dealer van Krell even gebeld maar de testwaarden waren duidelijk.
Gisteren dus de connector voor de Krell andersom aangesloten en ja hoor, daar ging het geluid weer. Ik was er gewoon chagerijnig van. Hoge tonen waren beter maar het systeem stond zeer gedrukt te spelen. Maar weer een paar dagen inspelen dus. Wie weet hoelang de Krell al 'verkeerd' aangeloten heeft gestaan.....

Onze honden hebben de hele nacht naar MTV kunnen luisteren en ik moet zeggen dat er vanmorgen alweer heel goed naar muziek te luisteren was. Instrumenten kregen alweer wat hun plaatsje terug en het geheel klonk al gemakkelijker. Dit komt dus wel weer goed.

Wel een gigantisch pluspunt voor de nieuwe aansluitingen; Tijdens de polarisatietest had ik even een 'oude' stekkerdoos met netsnoer tussen het Kemp-netsnoer en de Krell geplaatst. Nou je wilt niet weten wat voor degradatie dat al gaf. Ik zal over een paar weken nog even een echt A-B test gaan doen.

Vooralsnog ben ik meer dan tevreden met de geluids- en beeldverbeteringen.
Ik kan het echt iedereen aanraden die het geld ervoor over heeft en een installatie heeft staan die het verschil zou kunnen laten horen en/of zien (=wazig begrip ;D).


Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

wingdude

Hoi power freaks,

Ik zit net je artikels te lezen, en ben ook bezig geweest met die powerstrip.
Ik heb een schone groep aangelegd in de woonkamer, en ben gaan expirimenteren
met de noise meter van Kemp.
Ook met een goedkoper blok (Rittal), de Kemp powerstrip en de SNS-plug.
De Rittal gaf "kaal" al zo'n enorme verbetering in geluid dat de Kemp hieraan wel iets, maar niet zo heel veel meer veranderde. Met de Rittal icm de Kemp SNS plug
kwam ik aan hetzelfde (hoorbare) resultaat.

Aangezien ik niet direct € 500 heb liggen voor een Kemp powerstrip, en er hier waarschijnlijk meer mensen "last" van hebben, leek het me nuttig om deze
combinatie aan te raden voor een lager budget.
Wel heb ik aan de Rittal een Kemp kabel geplakt.

Nu ben ik voor bijna € 200 ook klaar met praktisch hetzelfde resultaat.

Samenvattend: Een Rittal strip, een Kemp kabel en een Kemp SNS-filter en klaar is Kees.

Grtz

Willem

Robbo


wingdude

Rob,

Ik heb me op het net wezeloos gezocht naar die Rittal blokken,
maar mijn dealer kon er zo aan komen.
Probeer even bij een electrazaak bij je in de buurt, of een goeie
audiozaak.

Mocht je niks kunnen vinden heb ik wel een adresje voor je.
Is wel in Zeeland, maar misschien kunnen die je dan verder helpen.

Grtz

Willem

jaco

Rittal ken ik uit mijn werk als leverancier van 19" kasten. Daarbij leveren ze dan ook planken, ventilatoren, en power dozen.
Die ik ken zijn van aluminum en hebben witte contactdozen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbo

Quote from: wingdude on August  3, 2003, 00:38:13
Rob,

Ik heb me op het net wezeloos gezocht naar die Rittal blokken,
maar mijn dealer kon er zo aan komen.


Ja, ik ook.    Vandaar mijn vraag;D


Thanks anyway  :)


Rob

garmtz

Quote from: jaco on August  3, 2003, 10:45:31
Die ik ken zijn van aluminum en hebben witte contactdozen.

De Rittal wordt ook gebruikt door Van Den Hul in hun Power strip. Erg goed blokje. Ik heb hem zelf ook even gebruikt, maar gebruik nu de Yamamura, met een Lapp Öllflex naar de wandcontactdoos (dezelfde kabel die KEMP gebruikt).  8)


wingdude

Ik heb inderdaad de aluminium strip van Rittal.
Ik meen dat ze iets van € 50 kosten.
Met zo'n Kemp kabel erbij (€30 p/m) kwam ie bij mij op €110.


Robbo,
Als je zo'n Rittal niet kan vinden kun je contact opnemen
met Echo audio Terneuzen.
Misschien werkt ie ook wel op bestelling als je Zeeland te ver vindt.

Grtz

Willem

Martin_M

#36
Het feit dat ik het Kemp-blok heb is eigenlijk gemakzucht.

Ik wilde na de groepen een paar stekkerblokken (al dan niet met filter) gaan testen maar toen bleek dat er aan de powerstrip van Kemp een 20 Amp. aansluiting zat. Hierin kan dus niet zomaar een 'standaard' 16 Amp. eurostekker (waar oa het AH! blok mee werkt).

De powerstrip zag er verder erg goed uit en volgens verschillende testen ist'ie dat ook dus heb ik 'm uit gemak maar genomen.
Dit is overigens niet echt mijn stijl. Normaal wil ik bij zulke prijzen toch eerst wat 'concurenten' horen.

Kortom, ik geloof best dat je met andere blokken ook veel winst kan halen. Ik heb laatst even de apparatuur aan m'n oude (gamma) stekkerblok aan de normale wandkontaktdoos aangesloten en schrok van het verschil.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Scarp

Martin,

Hoe is inmiddels na een tijd inspelen het geluid? Is alles nou weer terug wat je initieel verloren had? Of mis je nog steeds iets? Enig idee of het nou een verbetering was?

Overigens sloeg er bij mij deze week ook een stop uit toen ik mijn Rotel RB1090 per ongeluk 2x snel achter elkaar aanzette (knopje net niet goed ingedrukt, dus hij sprong snel op uit, toen weer ingedrukt, toen sloeg de stop uit). Vrij irritant :)

Martin_M

Quote from: Scarp on August  7, 2003, 06:52:19
Overigens sloeg er bij mij deze week ook een stop uit toen ik mijn Rotel RB1090 per ongeluk 2x snel achter elkaar aanzette (knopje net niet goed ingedrukt, dus hij sprong snel op uit, toen weer ingedrukt, toen sloeg de stop uit). Vrij irritant :)

Ja erg hè, moet je nagaan dat dit een hele week gebeurt en je krijgt je eindbak echt niet aan terwijl je 'm net gekocht hebt :'(

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#39
Er blijken geruchten te gaan dat ik niet tevreden zou zijn met de Kemp-Powerstrip alsmede de audio-groepen die Ron hier heeft aangelegd.
Dat is wat vreemd want van iedereen die ik spreek merk ik dat ze weten dat ik juist erg tevreden ben met de upgrade.

Ik heb net beide threads (I&II) even doorgelezen maar ik kan me niet voorstellen dat mensen denken dat ik ontevreden zou zijn.
Natuurlijk, toen alles net aangesloten was was het geluid niet goed. Maar ik heb er altijd bij vermeld dat de boel eerst nog ingespeeld moest worden en na twee dagen vermeldde ik dat ik er ook alle vertrouwen in had qua muzikaliteit. Toen het gebeuren met de polarisatie van de Krell waardoor het inspelen wat langer duurde dan verwacht, maar daarna werd alles gewoon beter dan voorheen. En volgens mij is dat ook best duidelijk vermeld.

Zie bijv. ook deze quote:
Quote
Wel een gigantisch pluspunt voor de nieuwe aansluitingen; Tijdens de polarisatietest had ik even een 'oude' stekkerdoos met netsnoer tussen het Kemp-netsnoer en de Krell geplaatst. Nou je wilt niet weten wat voor degradatie dat al gaf. Ik zal over een paar weken nog even een echt A-B test gaan doen.

Vooralsnog ben ik meer dan tevreden met de geluids- en beeldverbeteringen.
Ik kan het echt iedereen aanraden die het geld ervoor over heeft en een installatie heeft staan die het verschil zou kunnen laten horen en/of zien (=wazig begrip ).

De echte A-B test hebben jullie nog van me tegoed. Jurjen (forumlid en hij kent onze set van voor de audio-groepen-upgrade) wil ik er graag bij hebben maar hij heeft het momenteel erg druk.

Maar de indrukken zijn nu al zeer positief.
Het 'oude' geluid qua muzikaliteit is geheel teruggekomen en we hebben er meer rust, detail, dynamiek en strakkere bas voor teruggekregen. Hoeveel? Weten we eigenlijk pas na de A-B test maar voor mij nu al zeker het geld waard.

Hopelijk zijn de geruchten nu de wereld uit. Ik zou wel eens willen weten door welke posting men op deze mening is gekomen.

Groeten,
Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

patrick_vdb

Quote from: Martin_M on August  7, 2003, 11:36:39Ik zou wel eens willen weten door welke posting men op deze mening is gekomen.

Daar ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar want nergens heb ik deze indruk ook maar kunnen opdoen ;)

Een AB-vergelijk is altijd mooi om te lezen maar je eerdere bevindingen hebben mij al overtuigd Martin. Ook ik ga eraan geloven al zal het wel nog even op zich laten wachten ivm andere prioriteiten ;)

Mvrgr

Patrick

Dave J. Scheepe

Inmiddels ben ik in navolging van Martin_M begonnen met Kemp Elektroniks.

Vanaf juni helemaal Kempfanaat geworden en overtuigd ben ik bezig met het aanleggen van een audiogroep conform uw stappenplan. Via meneer Wim van Kraanen van Analogue Audio heb ik 10 meter Ke-powercable besteld (reeds ontvangen) inclusief IEC connector voor de Powerstrip.

Mijn vader (gelicenseerd sterkstroom elektricien) gaat Kemp's stappenplan a.s. zaterdag uitvoeren.
Aandachtig heb ik samen met mijn vader onderstaande documentatie bestudeerd:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=18;action=display;threadid=8526;start=msg87702#msg87702

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=18;action=display;threadid=8662;start=msg90143#msg90143

Mijn audio-apparatuur betreft Denon DVD-3800 en Denon AVR-3803 (welke ik aanstonds wil vervangen voor AVC-1sr).
Nu is het probleem dat zowel de Denon DVD-3800 als ook de AVC-1sr aan de achterzijde bij de ingang van de IEC connector geenaarde-aansluiting heeft.

(Nota bene: In een voorlaatste HVT-magazine heb ik een review gelezen over de Denon DVD-3800 waarbij de reviewer de 'dropveterkabel' heeft vervangen door een KE-HI powercable en beduidend beter geluidsbeeld kreeg!)

Hierop heb ik met Penhold gebeld. Iemand van de technische dienst aldaar heeft mijn verhaal aangehoord, en redelijk boos mij te woord gestaan: "Als Denon het noodzakelijk achtte om geaarde connectoren aan hun apparatuur te monteren hadden ze dat wel gedaan!! Belt u maar over twee weken terug met de heer Remmers. De heer Remmers heeft contact met Ron Kemp over deze onzin."

Welnu, iedereen snapt dat ik nu om advies sta te springen hoe ik zo goed mogelijk m'n Denon apparatuur via de Kemp netfilteringmethode wil toepassen.

Kan iemand mij verder helpen?

Bij voorbaat dank voor de genomen moeite

J.A.F._Doorhof

Het wisselen van stroomkabels is wel degelijk ZEER de moeite waard.

Ik ben bang dat je van de gemiddelde TD medewerker bij een importeur weinig kan verwachten qua kennis op dit gebied, ze kunnen de kleine reparaties doen aan hun apparatuur (als je mazzel hebt) en that's it.

Tweaks etc. hebben ze weinig kaas van gegeten.
Het stomme is wel dat ons Denon 1600 project waarbij VEEL meer is veranderd dan alleen een stroomkabel  ;D ZEER positief werdt ontvangen bij Penhold.
Mischien moet je net de juiste persoon spreken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Ook ik ben van mening dat een ander netsnoer ook positief kan werken op apparatuur zonder randaarde. De afscherming bijvoorbeeld kan nog steeds positief werken. Heeft het apparaat echter wel randaarde, zal het effect groter zijn o.h.a.

Dave J. Scheepe

Beste Frank en Garmt,

Bedankt voor jullie snelle reactie!
Bij wie kan ik terecht voor tweaks aan m'n Denon apparatuur?

Is de tweak dan connectoren vervangen en aarden van m'n apparatuur?

Graag hoor ik de kosten van de ombouw.

Groet,

Dave

J.A.F._Doorhof

Hi,

In principe kun je de mods redelijk simpel zelf doen.
De wisseling van de stroom aansluiting is eigenlijk het meeste werk.

Het verschilt per model maar meestal zit je voor een IEC aansluiting tussen de € 70,00 en € 100,00.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dave J. Scheepe


J.A.F._Doorhof

Volgens mij werdt de aarde inderdaad aan het chasis aangesloten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Is het wel verstandig om apparatuur die niet ontworpen is voor aarding, te modificeren zodat deze wel aarde heeft?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"