'Audiofiele' netgroepen door Kemp Elektroniks deel II

Started by Martin_M, July 6, 2003, 12:32:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reMC

Quote from: Martin_M on March 15, 2004, 12:42:45
Hier staat wel een korte uitleg in 'normaal' nederlands over de verschillen.

Martin

tnx

jaco

Quote from: Johan Van Gompel on March 15, 2004, 11:18:19
Als je de financiele ruimte hebt om te experimenteren, why not? Ik voorspel echter louter een placebo effect; als je er zoveel geld aan uitgeeft dan moet het immers wel "beter" klinken, nietwaar? Anders sta je nl. mooi voor aap.

Ik bouw de financiele ruimte door iets niet te doen: Op vakantie gaan. Dat is ook maar een herinnering die ik ook op kan doen op een andere goedkopere manier. (conclusie dure vakantie is ook een placebo effect, je moet hem wel beter vinden dan de goedkope, je heb immers meer betaald ?)

De exactpower lijkt duur, maar een verdeeldoos van 400 Euro is ook achterlijk duur als je er ook een voor 10 Euro kan vinden.

Mijn redenen voor de Exactpower zijn:
- Geen stroomlimitering: als je boven de corrigerende waarde komt is de stroom weer "vies"
- altijd 230 volt + of - 0.1 volt.
- filtering tegen EMI/RFI
- het beeld zou er ook nogal op vooruit gaan.

Verder is mijn complete systeem ook redelijk duur, en deze unit zal me ook enige bescherming bieden tegen rommel die via het stroomnet potentieel de zaak zou kunnen beschadigen.  Verzekeraars doen vrij moeilijk als er door overspanning iets defect gaat. Ik zou niet mijn systeem weer simpel kunnen vervangen van mijn salaris. Dit heb ik in 8 jaar opgebouwd, dus ik wil enige bescherming.

Jaco


9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Scarp


jaco

Quote from: Scarp on March 15, 2004, 18:19:08
230 bedoel je neem ik aan? :)
Ja inderdaad, anders zou het niet veel helpen... Weer een te lange dag gewerkt..

Heb het gelijk even veranderd, bedankt.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Del member

Quote from: patrick_vdb on March 15, 2004, 08:57:56
Hi Martin,

Eigenlijk vind ik dat we de kosten moeten kunnen doorberekenen naar het energiebedrijf ;D

mvrg

Patrick

't Ja de vervuiler betaalt ... maar wie is eigenlijk de vervuiler ? Het energiebedrijf zal eerder een ecologische vervuiler zijn, maar de echte vervuiler van onze 220V netspanning dat ben jij en ik, namelijk iedereen met computers en andere toestellen met geschakelde voedingen, wasmachines, frigo's, magnetrons, .... . Tenzij iedereen zijn netaansluiting filtert zodat er geen terugkoppeling en troep mogelijk is, maar dan zou iedereen een netfilter moeten plaatsen.

Over interferentie gesproken, de regels van de FCC zijn erg ironisch daarin :

Regel 1 : "this device may not cause any harmfull interference"
Tegel 2 : "This device must accept any interference received, including interference that may cause undesired operation".

Dus als niemand toestellen mag bezitten die zelf schadelijke interferentie veroorzaken, waar komt die troep dan vandaan en waarom moeten we onvoorwaardelijk rotzooi binnenpakken ?

garmtz

Quote from: ub4b on March 16, 2004, 00:38:21
Dus als niemand toestellen mag bezitten die zelf schadelijke interferentie veroorzaken, waar komt die troep dan vandaan en waarom moeten we onvoorwaardelijk rotzooi binnenpakken ?

Hahaha! Goeie... :)  Ik zit zelfs trouwens met liften die piepen over mijn installatie met onafgeschermde kabels en niet een beetje ook...

Del member

Quote from: garmtz on March 16, 2004, 07:47:30

Hahaha! Goeie... :)  Ik zit zelfs trouwens met liften die piepen over mijn installatie met onafgeschermde kabels en niet een beetje ook...

De lift saboteren ? Oeps ... dan krijg je al die dure spullen niet meer omhoog tot op je verdiep.

De grootste vervuilers zijn wellicht de 6 PC's die ik heb rondslingeren  ;D Maar die kan ik gelukkig nog afzetten. En die zitten binnenkort op een andere groep dan het HT. De HTPC ga ik een dezer dagen een galvanische scheiding dmv een scheidingstransfo.

Vanaf morgen gaat het hele HT op een eigen groep (een analoge/digitale/projector groep is kwa kabels niet haalbaar omdat ik opbouw moet gaan).

patrick_vdb

Hi UB,

Je hebt uiteraard gelijk, vervuilers zijn ook wij en dus zitten we met de gebakken peren of je moet alles idd op aparte groepen zetten, scheiden, filteren enz. Eigenlijk ook geen spaarlampen, TL-buizen ed meer gebruiken want oei wat zijn dat ook een vervuilertjes zeg. En hoe zit het eigenlijk met al die besturingssystemen die hun commando's over het lichtnet versturen? De vervuiler betaalt dus tsja dan gaat m'n opmerking helaas niet meer op ;)

Waar komt die troep nog vandaan als niemand toestellen mag bezitten die schadelijke interferentie veroorzaakt? Helaas vanuit diezelfde toestellen, de CE-norm heeft een behoorlijke marge en zorgt alleen voor het veilig functioneren van alle apparatuur op het lichtnet, helaas is deze marge voor ons nog steeds te breed en ondervinden we nog steeds hinder.

Mvrg

Patrick



Luck768

I am like to join your discussion but the problem is I am not that good in your language.,Can you translate it to English language.



_________________
Aprilaire

SpeedyAndré

This topic is over 5 years old  :wacko:, you could try babelfish translation  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp