Warner Brothers en Superbit

Started by RuudG, February 17, 2002, 19:14:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RuudG

Tot mijn grote verbazing heeft WB de Deer Hunter aangekondigd in een superbit uitvoering ???
http://www2.r2-dvd.org/article.jsp?sectionId=2&articleId=3428
QuoteSuper-bit mastering will ensure the best picture quality possible for The Deer Hunter so that no self-respecting film fan should be without this seminal classic in their DVD collection.
Warner denkt misschien: Goede marketing naam van Columbia, die jatten we gewoon. Of is superbit een industrie norm geworden toen ik gisteren even de andere kant opkeek ;D

Groeten,

Ruud

J.A.F._Doorhof

#1
Mischien gebruiken ze dezelfde techniek, ik vraag me alleen af of de naam Superbit niet geregistreerd staat, maar dat zullen we gauw genoeg merken lijkt me.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

#2
Ik betwijfel of "Superbit" van Columbia/TriStar wel een speciale "techniek" is. Volgens mij is het een kwestie van EE minimaliseren en minder filtering toepassen zodat de bit-rate omhoog moet/kan. Iedere maatschappij kan een "Superbit"-kwaliteit leveren door gewoon top-transfers te doen.

J.A.F._Doorhof

#3
Dat zonder meer.
Volgens mij is superbit inderdaad niet meer of minder dan gewoon een hogere bitrate (en mischien minder EE), maar of je als andere partij ook de term Superbit mag gebruiken ???

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

#4
QuoteVolgens mij is het een kwestie van EE minimaliseren en minder filtering toepassen zodat de bit-rate omhoog moet/kan. Iedere maatschappij kan een "Superbit"-kwaliteit leveren door gewoon top-transfers te doen.
Helemaal mee eens. Eigenlijk komt het er op neer, dat superbit niets anders is als gewoon je werk goed doen en een mooie DVD maken. En dan hebben ze het lef om daar een hele campagne om heen te maken en een prijsverhoging aan vast te koppelen. In ieder geval is het resultaat goed van de superbits. Maar dat hadden ze van meet af aan moeten doen.
Ik ben alleen benieuwd of Warner er mee weg komt om deze term te pikken.

Groeten van een cynische,

Ruud

Robbo

#5
Blijkt dus dat ik al zo'n 10 jaar een Superbit in m'n collectie heb!!  :o  :

De live registratie van de Dire Straits 'Alchemy' is ook met een 'Superbit' (logo achter op de hoes) op CD gemastered.

Rob


Robbo

#6

QuoteTot mijn grote verbazing heeft WB de Deer Hunter aangekondigd in een superbit uitvoering ???
http://www2.r2-dvd.org/article.jsp?

Wel gaaf trouwens.  Ik wou enkele maanden geleden de Deer Hunter al kopen (zag hem bij de Makro liggen, terwijl die op geen een webwinkel te vinden was).  Toen ik het verschikkelijke INDIES logo zag staan heb ik er maar van afgezien. Inderdaad een 4x3 en vaste ondertitels.

AAAAARRRRGGGH !!!    >:( >:( >:(  

Is het nu DVD of VHS...


Groet,
Rob
 ;)

garmtz

#7

QuoteDe live registratie van de Dire Straits 'Alchemy' is ook met een 'Superbit' (logo achter op de hoes) op CD gemastered.
Ben je niet in de war met SBM (Super Bit Mapping) van Sony? Is iets totaal anders dan SuperBit van Columbia/TriStar. Maar de term lijkt er wel op. C/TS is ook nog eens een keer van Sony... (toch?)

cinepaulis

#8
Garmt,
Klopt, heb ook zo'n live CD van Dire Straits en daar staat SBM op. Super Bit Mapping is alleen een 'trucje' waarbij de opnames zijn opgewaardeerd naar een hogere aantal bitjes/secode en vervolgens weer terug worden gezet naar standaard 16 bits/44 kHz CD formaat. Puur een CD audio aangelegenheid dus.
En Columbia Tristar is inderdaad van Sony. Dus ze hebben bij Sony toch een voorliefde voor iets met 'Super Bit ...'  ;)

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P