Bluray laat wel trailers zien maar start de hoofdfilm niet op...

Started by Erik van Voorst (in memoriam), March 28, 2009, 10:03:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi

Ik heb wel een heel raar fenomeen... >:(

Ik koop "Quantum Of Solace" de Bluray....ga er eens lekker voor zitten...ik krijg de trailers te zien van bv. Valkeries enz enz...daarna komt het Bond Menu...klik aan wat ik wil hebben (diverse keren wat anders aangeklikt in het menu)......

Menu verdwijnt en de message "bezig met lezen"  verschijnt (normaal)....en deze message blijft en er gebeurd verder niets meer (niet normaal)...................

Van alles geprobeerd...spanning van het apparaat...disc eruit....enz enz ...steeds hetzelfde ritueel... :mad:.

Bij meteen een andere Bluray pakken van bv Bourne geen enkel probleem.....aanklikken en gaan.....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

-Freek-

Haha, de nieuwe vorm van marketing ;D.

Ik zou de Blu-Ray omruilen, of indien mogelijk op een andere speler proberen. Lijkt me niet dat je iets aan de settings van je huidige speler kan doen zodat hij de film wél start (dit moet gewoon standaard gebeuren lijkt mij).

rednax1

Classé Audio CAP-101 | Classé Audio CDP-10 | Classé Audio CT-10 | Cambridge Audio CXU | B&W CDM7-NT | Panasonic TX-48LZW984

W&M BC-01 | W&M LS-01 | Vandenhul The First Ultimate | DH Labs Silversonic BL-1 | Xindak PC-03

Erik van Voorst (in memoriam)

panasonic bd10 en de nieuwste firmware staat erop 2.5V

bonnetje bond weggegooid  :'(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

M

Zou zelf een BD speler gaan bouwen ;)
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Arno P


celerontje

Nee,anders zou ie helemaal niet spelen.
Vermoedelijk een issue met de BD+ beveiliging van deze Fox titel.  >:(:devil:

EDIT: Mocht je van deze BD afwillen, heb ik wel interesse! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Erik van Voorst (in memoriam)

....daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben....staat weer zo een anti-kopieer teken op de doos.

Maandag maar eens naar de mediamarkt ...kijken of ze nog wat kunnen doen zonder bon...omruilen voor een ander is eigenlijk all I want... :(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Job

Quote from: Erik van Voorst on March 28, 2009, 14:12:41
kijken of ze nog wat kunnen doen zonder bon...
Met pin betaald? Rekeningafschrift van die afboeking meenemen. Ook zonder kassabon blijft het recht op garantie gelden, zolang je maar op een manier aannemelijk kan maken dat je het product daar gekocht hebt, voor zover ik weet.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ja ik heb met pin betaald...ik zal het in de gaten houden inderdaad bedankt..

Alleen het kl&terige is dat ALS ze hem omruilen weet ik nog niet of de nieuwe dan WEL speelt..omdat ik de storing niet in kaart kan brengen...

Wat ik overigens vanochtend weer bemerkte is dat de speler uberhaupt wel erg lang de tijd moet nemen om bv de trailers etc. op deze specifieke bluray te lezen...nogrmaals de speler blijft pas vastlopen na het geluidsspoor en subs gekozen te hebben van de hoofdfilm ...dus pas als je na het kiezen op play in het menu drukt... :devil: :devil: :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

celerontje

Quote from: Erik van Voorst on March 28, 2009, 14:12:41
....daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben....staat weer zo een anti-kopieer teken op de doos.
Dat tekentje staat ook op BD's die enkel de standaard beveiling hebben, dus dat zegt weinig, maar ik weet van Fox BD's dat deze ook nog eens BD+ hebben.
In de USA is zelfs een rechtszaak aan de gang omdat bepaalde Samsung spelers een paar Fox BD+ titels niet konden lezen.
Kunnen ze beter gaann klagen bij Fox, maargoed... >:(

Trouwens, de BD10 is een allereerste generatie speler, dus ik wil niet vervelend doen, maar een andere speler nemen? ;D

Film starten via sceneselectie werkt ook niet?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

-Freek-

Quote from: Erik van Voorst on March 28, 2009, 14:35:24
Ja ik heb met pin betaald...ik zal het in de gaten houden inderdaad bedankt..

Alleen het kl&terige is dat ALS ze hem omruilen weet ik nog niet of de nieuwe dan WEL speelt..omdat ik de storing niet in kaart kan brengen...

Wat ik overigens vanochtend weer bemerkte is dat de speler uberhaupt wel erg lang de tijd moet nemen om bv de trailers etc. op deze specifieke bluray te lezen...nogrmaals de speler blijft pas vastlopen na het geluidsspoor en subs gekozen te hebben van de hoofdfilm ...dus pas als je na het kiezen op play in het menu drukt... :devil: :devil: :devil:
Als je toch bij de Mediamarkt bent kun je meteen de BR in een willekeurige speler duwen ;).

Erik van Voorst (in memoriam)

#12
Quote from: celerontje on March 28, 2009, 14:49:21

Trouwens, de BD10 is een allereerste generatie speler, dus ik wil niet vervelend doen, maar een andere speler nemen? ;D

Film starten via sceneselectie werkt ook niet?

Hahahahha...even een CCtje naar mijn vrouw....

Deze speler doet het eigenlijk geweldig maar als je een suggestie hebt wat jij in mijn plaatst zou nemen om beeld en geluid te verbeteren graag....Ik volg het eigenlijk niet zo erg meer de bluray spelers in combinatie met Barco''s.........ik kijk eigenlijk gewoon af en toe een film...en heb voor de rest niet te klagen... :-[

Ik zal eens kijken via sceneselectie...wie weet...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag bij de Media Markt zonder enige commotie een nieuwe bluray van Bond mogen uitzoeken...ondanks dat ik geen bon had en/of ander bewijs....evenals het feit dat hij in een paar dagen van 22 naar 30 euro was gestegen....

Ondanks het onpersoonlijke karakter van de Media Markt (en dat terwijl al het personeel mij bijna dagelijks voorbij ziet komen  ;D) is het dus gewoon een wereld tent....daar kan een Amazon nog wat van leren.... >:(

Vanavond eens checken...of deze wel "loopt".....keep you informed... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

celerontje

Ik durf er een fles wijn om te verwedden dat deze het ook niet doet ;D, het probleem zit gewoon in je speler die gezeik heeft met de BD+ beveiliging.
Ik wil best ''good luck'' zeggen, maar ik vrees het ergste. :unhappy:

Eén schrale troost: Ik wil 'm best van je overkopen! :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Popconrhour kopen, blu-rays rippen met anydvd die de beveiliging er wel uitsloopt en dan van harddisk afspelen  :angel:

Het moet niet veel gekker worden inderdaad. Ach we zijn het al gewend van audio cd's , daar werd je door anti-kopie beleid door de muziek industrie ook al gedwongen om een kopie te maken van je zelf gekochte schijfje om hem te kunnen afspelen  :-X

celerontje

Tja, da's ook zo'n gedoe... ;D
Je wilt natuurlijk gewoon je originele schijfje af kunnen spelen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Erik van Voorst (in memoriam)

#17
Nieuw Bond erin.....exact hetzelfde resultaat...alle trailers geen probleem...hoofdmenu Bond...ALLES geprobeerd...maar geeft message "Bezig met Lezen"...

Inderdaad je hebt nu :

Een Bluray speler en je wilt een Bluray disc afspelen en dat gaat (soms ) niet meer....  :unhappy:

Ik kan maar niet wennen aan een weggooi-maatschappij....

Ik kan vanmiddag een BD-80 of een Pioneer of een Sony gaan halen...maar als ik dat doe wordt het de minst leuke aankoop ooit....als je begrijp wat ik bedoel... :mad:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Quote from: Erik van Voorst on April  3, 2009, 09:28:38
Nieuw Bond erin.....exact hetzelfde resultaat...alle trailers geen probleem...hoofdmenu Bond...ALLES geprobeerd...maar geeft message "Bezig met Lezen"...

Inderdaad je hebt nu :

Een Bluray speler en je wilt een Bluray disc afspelen en dat gaat (soms ) niet meer....  :unhappy:

Ik kan maar niet wennen aan een weggooi-maatschappij....

Ik kan vanmiddag een BD-80 of een Pioneer of een Sony gaan halen...maar als ik dat doe wordt het de minst leuke aankoop ooit....als je begrijp wat ik bedoel... :mad:
Ik begrijp het, maar opzich is het geen verkeerde aankoop, omdat je dan volle DTS-HD MA ondersteuning hebt.
Ik zou de BD80 nemen, ik heb zelf de voorganger, de BD55, ben er erg tevreden over.
Die Sony's ben ik niet zo happig op, die judderen nogal op 60hz.

Maar probeer die sceneselectie eens, zoals ik al zei en Frank nu ook.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Erik van Voorst (in memoriam)

#20
Quote from: J.A.F._Doorhof on April  3, 2009, 11:28:34
ook niet via de scene toegang Erik ?



DAT heb ik inderdaad nog NIET geprobeerd...maar ik heb zelfs direct play gekozen in het menu...hij heeft gewoon enorm veel tijd nodig om in te lezen totdat hij uiteindelijk vastloopt na een keuzemenu ingevuld te hebben (voor de hoofdfilm)....
Ik zal de scene selectie nog eens proberen......ben wel een beetje boos....want dat gaat mij vanaf nu dus waarschijnlijk vaker overkomen... :unhappy:

Ik vind een andere speler (ongeacht een nieuw geluidje) dus eigenlijk wel een verkeerde aankoop omdat ik GEDWONGEN word (na amper een paar jaar...mijn amp is uit 1978!!!)......als ik gewoon al mijn toekomstige blurays wil bekijken  :mad:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#21
Heel verhaal maar ik doe het toch even e-mailen ter lering en vermaak.

TOCH firmware gerelateerd...!!!!!!!

Mijn BD10 leest firmware V2.4 dus toen ik een paar dagen geleden een firmware V2.5 (de laatste) wilde uploaden middels een gebrandde cd-r gaf de speler de message  "unsupport"...de manual gaf keurig aan dat hij dan al de laatste firmware heeft. :blink:..enfin de display leest V2.4 dus ik vond het vreemd maar liet het erbij.... :-\

Omdat ik toch mijn twijfels begon te krijgen opnieuw een V2.5 versie opgehaald van het internet...tijdens downloaden en branden kwam ik erachter dat ik de laatste keer geen decompressie had gedaan. :-[..dus afgelopen keer zo op de cd gebrand en in de speler.....ergo...
......hij geeft dus OOK unsupport aan als FOUTmelding (niet in de manual) ^-^

Gisterenavond geprobeerd met het goed gebrandde cd-r de laatste versie erop te zetten.....nee dus. :mad:..geeft na een tijdje uploaden ineens een DLL-Error!!...heerlijk zo een pc gebaseerd spelertje...omdat ik nu zeker wist dat het update-schijfje gewoon goed was vanochtend nogmaals geprobeerd en wat schets mijn verbazing......de speler slikt nu wel ineens het hele update proces...dus nu heb ik de laatste versie erop....V2.5...


EN JAMES BOND.......... DRAAIT INEENS......morgenavond lekker kijken... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Freud

Dit heb ik dus ook, maar dan met een Sharp BD-20. Wat een kutzooi. Max Payne werkt ook al niet. Max Payne doetie helemaal niets mee. Geen beeld, niets. James Bond wel tot aan het menu komen, maar vervolgens niets meer. Laatste firmware erop, maar dat maakt dus niets uit.

Scheitzooi.

Freud

Ik zit nog eens even bij sharp.nl te kijken. Vergelijk ik de firmware versie die zij op hun site hebben staan met die ik erop heb gezet, is de versie anders. Ik opnieuw downloaden, download ik hetzelfde bestand. Blijkt dat zij versie 1.16 als tekst hebben, maar linken naar 1.15.

Eens even via de Duitse sharp website downloaden, eens kijken wat dat brengt...

Freud

En jawel, ik zie nu Quantum of Solace. Lekker handig, linken naar de verkeerde firmware. Morgen eens kijken of Max Payne het nu ook doet!