Test ARCAM FMJ AVR^600

Started by Palu, March 28, 2009, 02:14:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DD2

QuoteAls ik een beetje bekomen ben van deze nieuwe ervaring zal ik mijn bevindingen posten.

Top!  ben benieuwd hoe je ervaring is,..   zit er zelf ook zwaar aan te denken om er 1 aan te schaffen nl.


Guardian

Quote from: Nooff on April 10, 2009, 09:51:06
Mooi ding, en hij zal ongetwijfeld heel goed zijn. Maar ligt het nou aan mij of houdt de Arcam effectief erg weinig power over in 5.1 @ 8 Ohm? 88W?? Niet echt een powerhouse  :unsure:

Waar kwam dit precies vandaan? Ik kan niet anders dan concluderen dat hij echt staat te blazen als een gek hier als ik hem een stukje opendraai. Ik heb hem werkelijk nog nooit op het einde van zijn latijn durven zetten, dat is echt gewoon veel te hard bij mij thuis.
Volgens de opgave heeft hij een piekverbruik van 1,5KW. Lijkt me stug dat dit alleen maar in warmte wordt omgezet?!

En wbt de plezierige dynamiek over ze gehele volume bereik (tenminste tot waar ik hem open durf te draaien ;) ) kan dit natuurlijk goed komen doordat de Arcam 120WPC, 20Hz tot 20.000Hz, op alle kanalen te gelijk kan leveren en niet als zo velen alleen bij 1KHz gemeten en 2 of 1 kanaal tegelijk.

Tot nu toe, en ik zou niet inzien waarom niet nog een hele lange tijd, ben ik zeer zeer te vreden met deze versterker. Vrienden die een demo hebben gehad, willen nog vaker komen om hun cd's en films opnieuw te beleven omdat ze gewoon zoveel nieuwe dingen horen. En ik kan je vertellen dat er nog niemand heeft geklaagd dat hij niet hard genoeg kon, eerder andersom :biggrin: 
Reciever: Arcam AVR600 - Projector: JVC HD1 - TV: Samsung 46F86 - Speakers: (fr.) Dali Ikon6, (c.)Ikon VocalII, (sur.) Ikon2 - Sub: Velodyne SPL1200Ultra - Inputs: Pioneer DV868, Humax iHDR-5050C, HTPC, Xbox 360 - AB: Logitech Harmony 1000