De Storm

Started by Robbert54, March 25, 2009, 14:03:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

film review De Storm

Absolute aanrader
1 (4.5%)
Goed tijdverdrijf
6 (27.3%)
Matig
9 (40.9%)
Slecht
3 (13.6%)
Zonde van de tijd, uitgezet
3 (13.6%)

Total Members Voted: 22

Robbert54

Quote from: luistervinkje on February  6, 2010, 19:07:33
Ik heb hem ook gezien , mijn vrouw kreeg de dvd cadeau.
Nu ben ik 50 jaar en heb deze ramp altijd van jongs af aan indrukwekkend gevonden en het mij wel aangetrokken wat dat in 1953 wel niet geweest moest zijn , ook op de lagere school werd er toen nog wel over gesproken tijdens gechiedenis lessen e.d.

Denk dat vele jongeren dit voor ze deze film gaan zien dit niet eens wisten ??? als je hun dit op de man af gaat vragen.
Dit gegeven van de wat oudere "jeugd"  :) zal zeker een rol meespelen in het beoordelen van deze film naar mijn mening.



nou ik ben 25 en ken de verhalen nog van mijn vader, verder ben ik een behoorlijke geschiedenis freak. denk dat ik er daarom ook meer van had verwacht. vind de film veel te tam. is ook nergens te zien dat bijvoorbeeld de hulpverlening pas heel laat op gang kwam
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Bij het einde dacht ik ook:
DOMME DOOS, JE VRAAGT EROM! :devil: :D

Helaas is wel te zien hoe ze -zo creatief als mogelijk- om te budgetbeperkingen heen probeerden te werken, da's erg jammer. :(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Tube-freak

Ik heb hem net gekeken.  Ik had er eerlijk gezegt meer van verwacht.   
Laten we beginnen met het begin van de film.  Dat is gewoon te snel afgeraffeld. Dat hadden ze veel beter kunnen maken door de personages wat beter uit te diepen.  Bijvoorbeeld eerst 10 minuutjes/ kwartiertje met de personages kennis maken bij rustig weer voor wat achtergrond en pas daarna de storm laten beginnen ipv van meteen min of meer midden in de film te beginnen.

Acteer werk:
Van de hoofdpersonen was het acteer werk niet slecht.  Van de rest iets minder.  Zeg maar de narcistische huisvrouwen kwamen niet geheel overtuigend over.
Wat mij betreft had je zo een hypocriete baby stelende narcist wat kunnen uitdiepen in het begin en dan een shot in de storm dat ze verzuipen later in de film.

Er waren ook niet echt helden in de film.  Had ook wat beter uitgediep mogen worden.  Of misschien langere scenes.  Je zag eigenlijk af en toe aleen maar een paar bootjes ronddobberen op de achtergrond en dat was het dan.

Effecten:
Ja het zag er toch wel behoorlijk goed uit allemaal.  Gewoon realistisch gevoel alsof het echt zo was allemaal. De nep regen die er af en toe te zien was was dan wel weer een minpuntje.

Het einde:  Ja ook weer te snel afgeraffeld.

De film had zo veel meer kunnen zijn las hij een half uur langer had geduurt met wat betere diepte in de personages.  Erg jammer.

beoordeling:
Het is een matige film door te weinig diepte en afgeraffelde scenes.  Maar toch uit histories oogpunt wel leuk om te kijken.





16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Bant

Ik heb hem net gekeken, en ik ben erg teleurgesteld. De verhalen bij geschiedenis, van je ouders/ grootouders hebben denk ik bij iedereen wel indruk achtergelaten, die ernst van de ramp vind ik zeer slecht overkomen. Het lijkt nu meer een verhaal over het terugvinden van een baby waarbij toevallig op de achtergrond de watersnoodramp gaande is.
Imo had hier veeeeeeel meer mee gedaan kunnen worden, de film had op z'n minst een betere weergave moeten geven van de omvang van wat toen gebeurd is. Het acteerwerk en effecten waren verder wel goed. Verhaal zeer matig.

theflo

Ik vond hem erg aangenaam en de vfx waren voor nederlandse begrippen erg ok!

GPO

gisteren gezien. Kreeg het koud van de film. Toch wel een mooi verhaal van gemaakt. Einde vond ik zeker goed (geen typisch Hollywood einde).

Audiovisueel een waar spektakel voor een NL-film (ik heb em in DTS beluisterd/bekeken). Mijn bank trilde lekker mee toen dat huis uit elkaar viel.... :)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Zaagstra

Quote from: LPlover on October 10, 2009, 09:58:32
Het zag er erg realistisch uit en veel mooier dan menig Amerikaanse "rampenfilm", zoals bijvoorbeeld "Perfect Storm" uit 2000.

Dan ben ik heel benieuwd, ik vind The Perfect Storm namelijk nog steeds een dijk (no pun intended :P) van een film. Dus zodra De Storm voor € 8 in de bak ligt, koop ik hem.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

djm008

Eerste deel was echt goed, het tweede deel leek wel voornamelijk voor vrouwen te zijn gemaakt... ;).