De Storm

Started by Robbert54, March 25, 2009, 14:03:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

film review De Storm

Absolute aanrader
1 (4.5%)
Goed tijdverdrijf
6 (27.3%)
Matig
9 (40.9%)
Slecht
3 (13.6%)
Zonde van de tijd, uitgezet
3 (13.6%)

Total Members Voted: 22

Robbert54

wat zijn de verwachtingen tot nu toe van deze nederlandse film over de watersnoodramp van '53
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nosoforos

De trailer ziet er wel goed uit moet ik zeggen

Xstream

Ziet er best ok uit, maar die slogans / one liners in de teasers zijn wel weer zo fout dat de moed me in de schoenen zakt.

Voor de luie mensen:
http://www.destormdefilm.nl/
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Robbert54

Quote from: Xstream on March 25, 2009, 18:09:36
Ziet er best ok uit, maar die slogans / one liners in de teasers zijn wel weer zo fout dat de moed me in de schoenen zakt.

Voor de luie mensen:
http://www.destormdefilm.nl/
dat vind ik nou ook.. ik had gelijk een dubbel gevoel na het zien van die teaser.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Durk

mij lijkt het een mooie film..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

squeek

het watergedeelte is enkele km hiervandaan gefilmd, alleen wist ik het niet direct.

de slogans zijn idd wat te melig.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Gaeje

en nog te lui om te gaan kijken!

squeek

ja erg he gast  ;D gij belt mij elke avond om cod te spelen, dus ik geraak diene zetel ni uit he!!

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Gaeje

speaking of which, wat zijde nu aant doen?

Robbert54

iemand deze film inmiddels al gezien??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

LexiconLogan

doe mij de bolt maar
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Moondust

Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Vin_cent

Valt tegen heb ik gehoord......
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

celerontje

Quote from: Moondust on September 25, 2009, 17:08:15
Ja, en....?
Goede film, zeker een biosbezoek waard!
Ik heb 'm digitaal gezien in Mustsee Euroborg zaal 6!

Quote from: Vin_cent on September 25, 2009, 17:09:53
Valt tegen heb ik gehoord......
't Is net hoe erg je je stoort aan onlogische zaken...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Vin_cent

Quote from: celerontje on September 25, 2009, 17:11:01
't Is net hoe erg je je stoort aan onlogische zaken...

Ik weet niet of dat de reden was.

Ik acht jou filmwaardeoordeel hoger dan van wie ik het gehoord heb  ;)
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Robbert54

Quote from: celerontje on September 25, 2009, 17:11:01
Goede film, zeker een biosbezoek waard!
Ik heb 'm digitaal gezien in Mustsee Euroborg zaal 6!
't Is net hoe erg je je stoort aan onlogische zaken...
vertel? in spoilertags natuurlijk
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

't Hangt er heel erg vanaf met welke verwachtingen je ernaar toe gaat.

Het opmerkelijke aan deze film is, is dat er ook behoorlijk wat personages in voorkomen waarvan je bijna denkt ''was maar lekker verzopen!'', dus 't is absoluut geen film met alleen behulpzame ''helden'' als overlevenden, zoals je in veel Amerikaanse films ziet.
En er zitten aardig wat onwaarschijnlijkheden in het script, dus vandaar mijn opmerking.

Acteerwerk is over het algemeen in orde, gelukkig niet ''vet'' aangezet (uitzonderingen daargelaten), zoals in Zwartboek bv. ;)

Maar waar deze film vooral in uitblinkt, is wat met het naar verhouding beperkte budget is neergezet op visueel gebied, want dat is ronduit indrukwekkend te noemen voor een Nederlandse film!
Al zijn er wel wat shots waarbij je duidelijk kunt zien dat er digitaal regen is toegevoegd, maar de storm zelf is zeer goed in beeld gebracht en het geluid is ook zeer goed.

Kortom, de Blu-ray komt er hier zeker in! :pompom:

P.S. Het is geen rampenfilm, het is een een dramafilm, dat je 't even weet! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Quote from: Robbert54 on September 25, 2009, 17:22:37
vertel? in spoilertags natuurlijk

Beetje vreemd is
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

ksi

Vond hem ook wel cool. Zat van de week ook in de mustsee zaal6  ;D
Had wel begrepen dat ze eerst een langere introductie wouden, maar dat dit niet haalbaar was. Ze beginnen vrijwel meteen met de ramp zegmaar. Waar dit met de meeste rampenfilms toch anders is. Dan is er vaak een vrij lange introductie van verschillende karakters waar je dan helemaal mee meeleeft (yea right). Vervolgens is er dan een ramp en yayadaa.
Rest van het verhaal was wel boeiend en vrij origineel. Het eindigt ook wel indrukwekkend vond ik zelf.

Robiwan

Ik vond het een ontroerend mooie film. Een aanrader naar mijn mening. Sylvia Hoeks is verder een prima actrice. Het zag er erg realistisch uit en veel mooier dan menig Amerikaanse "rampenfilm", zoals bijvoorbeeld "Perfect Storm" uit 2000.

Robin 
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Vin_cent

Gister de film in de bios in Sneek gezien. Vond de film goed tijdverdrijf.

Ik vond de flashbacks niet echt iets toevoegen aan de film, toen ze bij het feestje binnenliep was het mij allemaal al duidelijk. De openingscene werd erg hard gedraaid, ligt denk ik meer aan de film dan aan de bios.

Daarnaast vond ik het einde niet zo, op het moment dat ze de ring weggooit had wat mij betreft de film mogen stoppen.

Vincent

ps ze hadden Harry Potter reclamemateriaal te koop staan, o.a. poosters en kartonnen hoodrolspelers op ware grote. Prijs stond er niet bij.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Robbert54

afgelopen week gezien, en vond het een gigantische tegenvaller. special effects waren vooral voor een nederlandse film erg goed gedaan, maar het verhaal vond ik veel te standaard, saai, voorspelbaar. acteerwerk vond ik ook maar matig. vooral van Julia. het einde vond ik helemaal raar. erg onrealistisch allemaal. ik leefde geen enkel moment mee met de personages. erg jammer. had er meer van verwacht
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

luistervinkje

Ik heb hem ook gezien , mijn vrouw kreeg de dvd cadeau.
Nu ben ik 50 jaar en heb deze ramp altijd van jongs af aan indrukwekkend gevonden en het mij wel aangetrokken wat dat in 1953 wel niet geweest moest zijn , ook op de lagere school werd er toen nog wel over gesproken tijdens gechiedenis lessen e.d.

Denk dat vele jongeren dit voor ze deze film gaan zien dit niet eens wisten ??? als je hun dit op de man af gaat vragen.
Dit gegeven van de wat oudere "jeugd"  :) zal zeker een rol meespelen in het beoordelen van deze film naar mijn mening.


Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE