Mac + externe harde schijf

Started by -madison-, March 25, 2009, 01:04:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-madison-

Deze week ga ik over van een windows laptop naar een Macbook. Nu wil ik al mijn documenten/bestanden etc naar de Macbook verplaatsen door het op m'n externe harde schijf te zetten.
Maar nu schijnt dat de Macbook geen NTFS hd's kan lezen, maar alleen HFS?

Hoe krijg ik nu m'n documenten en bestanden naar de Macbook? Want als ik hem formateer op HFS dan kan de windows laptop hem toch niet lezen?
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Tube-freak

#1
Als het goed is word Read-Only NTFS wel ondersteunt door OSX, dus het zou moeten werken.
En anders het programma MACFuse instaleren.  Dat maakt het mogelijk andere filesystems (waaronder NTFS) te gebruiken onder OSX.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

Je kan gewoon werken met NFS ook schrijven google maar eens op NTFS + MAC

Als HDD verkopen we vaak de WD mypasport serie met Firewire800/400 en USB 2.0
Deze schijven hebben zgn turbo software die het werken met de schijf een stukje versnelt.
Neem GEEN USB2.0 schijven op een MAC, USB is iets trager dan op een PC en op een notebook is het niet echt werkbaar.
Gebruik zelf een firewire 800 kaartlezer en harddisk en dit is ongeveer 8x zo snel als de USB versie (kaartlezer), HDD is ongeveer 4x zo snel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

royal d

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 25, 2009, 09:18:09
Je kan gewoon werken met NFS ook schrijven google maar eens op NTFS + MAC

Als HDD verkopen we vaak de WD mypasport serie met Firewire800/400 en USB 2.0
Deze schijven hebben zgn turbo software die het werken met de schijf een stukje versnelt.
Neem GEEN USB2.0 schijven op een MAC, USB is iets trager dan op een PC en op een notebook is het niet echt werkbaar.
Gebruik zelf een firewire 800 kaartlezer en harddisk en dit is ongeveer 8x zo snel als de USB versie (kaartlezer), HDD is ongeveer 4x zo snel.

Bij mij werkt usb anders prima.... firewire zou misschien wat sneller zijn. Ik vind Time Machine erg handig moet ik zeggen, gewoon auto backups :)

-madison-

Ik heb ook een USB schijf.. Maar als ik de schijf kan benaderen en de bestanden op de Mac kan zetten is het voor mij al voldoende :D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

J.A.F._Doorhof

Iets sneller is een understatement.
Prijs is trouwens vaak maar een tientje meer voor firewire 800.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

-madison-

"Helaas" had ik al een USB schijf..
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

Ik heb inmiddels de bestanden van de externe hd overgezet naar m'n mac, maar hoe kan ik hem nu in HFS formateren?

Zijn er trouwens harde schijven met firewire en usb? firewire schijnt snel te werken met de mac, maar kan ik niet aansluiten op m'n WD tv (die heeft alleen usb). Bij voorkeur een 2,5 inch schijf.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

hifi | Roderick


J.A.F._Doorhof

Hi,
We hebben in de winkel WD pasport schijven met Firewire 800 en USB.
Worden geleverd met allerhande verloopkabeltjes van firewire 400/800, usb en natuurlijk firewire 800.
De schijven worden gevoed door de mac en hebben speciaal voor de mac een stukje accelator software, ik gebruik zelf de 500GB versie en ze zijn supersnel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Patrick van Halderen

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 25, 2009, 09:18:09
Neem GEEN USB2.0 schijven op een MAC, USB is iets trager dan op een PC en op een notebook is het niet echt werkbaar.

Onzin. Ik zit hier op een MacBook, en USB is even snel als zowel een Mac mini Intel als op m'n Windows machine.

J.A.F._Doorhof

Bij mij dus niet en bij LEGIO andere mac gebruikers ook niet.
Of je windows USB is traag of er is wat anders aan de hand.

Ik gebruikte een quadcore PC met MSI mainboard, die was enorm snel met USB.
De macpro is een STUK trager en is een STUK sneller geworden met een update van macos maar het is nog steeds geen PC snelheid.

Firewire 800 is razendsnel.
Net ook weer een 8GB kaart leeggehaald in iets meer dan 1 minuut, en dat lukt zelfs niet op een PC :D

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

firewire 400 is zelfs sneller dan usb. (bespaar me de 480 mbits t.o.v 400 uitleg want dat is PIEKsnelheid en firewire heeft gewoon een veel hogere constante snelheid dan usb)
Firewire 800 is helemaal da bomb

Patrick van Halderen

Dat FireWire sneller is spreek ik zeker niet tegen, de techniek is verreweg superieur aan USB 2.0 voor constante datadoorvoer. Ik heb echter totaal geen problemen met snelheid van USB 2 aansluitingen op mijn Macs t.o.v. Windows machines, welke zowel hier in huis als op het werk staan... Toch gek dan!

J.A.F._Doorhof

Ligt eraan denk ik wat je ermee doet.
Ik kopieer behoorlijke data stromen over USB.
Een gemiddelde kaart is 8GB en als die vol staat dan was hij onder windows gemiddeld anderhalf tot twee keer zo snel leeg als op mijn macpro.
USB op de macbook pro is zo traag als je weet wel wat.

Firewire 400 en 800 is razendsnel en stabiel op de mac.
Op de PC heb ik nooit de behoefte gehad om op firewire over te stappen, met de mac wel.

En nogmaals er zijn veel mensen met problemen met USB snelheid.
En er zit wel degelijk iets mis, bij tethered schieten slaat de mac bv vast na 100 RAW files op dit moment, er is beloofd dat dit opgelost word bij de vrijdag release van de nieuwe OS update.
Gelukkig schiet ik met firewire :D

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Orpheus

Hoi

Misschien dat hier in dit topic een oplossing is voor mijn probleem is, ik heb zins kort een Macbook pro en een externe HD (WD Mybook 1 TB) waar ik al mijn CD's dmv EAC als een image bestand heb opgeslagen (CUE + Wav), ik gebruik het programma Plex om mijn muziek af te laten spelen maar nu gebeurt het vaak dat de muziek stottert of overslaat dit gebeurd niet als ik mijn harddisk aansluit op mijn windows machientje.

Kan iemand mij misschien vertellen waar dit aan ligt want ik wordt er een beetje gek van.

Alvast bedankt,

John