Versterker wederom kapot

Started by Joris1971, March 23, 2009, 12:07:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Een goede vriend van mij heeft een set Tannoy Definition300, daar speelt ie al een jaar zonder problemen op via een Luxman versterker en dvd-speler.

Nu hoorde die ineens een PLOF en de linkerluidspreker deed het niet meer, ook was de versterker kapot (eindtrap)
Enfin, versterker gelukkig nog in de garantie en ter reparatie aangeboden.
De Tannoy luidspreker weggebracht en die werd voorzien van een nieuwe unit, kosten 330,- eurootjes.
Omdat de versterker nog in reparatie is, heeft ie van de dealer (die de Tannoy unit heeft vervangen) een versterker meegekregen zodat hij zolang toch nog muziek kan luisteren.
Dit is een Onkyo stereo versterker.

Thuis gekomen heeft ie alles aangesloten, zet ie vervolgens de Onkyo versterker aan, schakelt de input op DVD en PLOF, weer dat verschijnsel.
Gelukkig is de Tannoy luidspreker niet kapot maar de Onkyo versterker heeft de geest gegeven.

Kan de dvd-speler een kortsluiting veroorzaken?

Weet iemand hoe zoiets kan gebeuren en wat de oorzaak hiervan kan zijn?
De versterker, dvdspeler zijn aangesloten op een stekkerblok, maar hierop zitten ook zijn tv-decoder en zijn televisie (die het prima doen)

groet Joris


bmateijsen

Het is goed mogelijk dat de Tannoy een los contact ergens heeft, of een filterprobleem, waardoor de versterker sluiting maakt.
Ik zou eerst de luidspreker na laten kijken....

Joris1971

Quote from: bmateijsen on March 23, 2009, 12:47:09
Het is goed mogelijk dat de Tannoy een los contact ergens heeft, of een filterprobleem, waardoor de versterker sluiting maakt.
Ik zou eerst de luidspreker na laten kijken....

We hebben de tannoy meegenomen naar die winkel, en daar laten aansluiten op diverse sets.. geen problemen daar.

bmateijsen

Quote from: Joris1971 on March 23, 2009, 12:50:07
We hebben de tannoy meegenomen naar die winkel, en daar laten aansluiten op diverse sets.. geen problemen daar.

Dan gewoon gaan elimineren... Of het is puur toeval geweest...


ajbeefde

Quote from: Joris1971 on March 23, 2009, 12:50:07
We hebben de tannoy meegenomen naar die winkel, en daar laten aansluiten op diverse sets.. geen problemen daar.

kabels?????
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Joris1971

#5
Quote from: ajbalmere on March 23, 2009, 12:55:32
kabels?????

luidsprekerkabels kunnen toch niet zo een piekspanning geven?
Tevens zijn die gewoon netjes aangesloten.

botsen

Als ze elkaar ergens raken (op een gestript stuk) misschien wel?

Joris1971

Quote from: botsen on March 23, 2009, 13:09:57
Als ze elkaar ergens raken (op een gestript stuk) misschien wel?

dat is niet het geval

pharaoh

leg de uitgangen van de dvd speler eens aan een multimeter, hoewel ik hier zelf zeer aan twijfel..... en controleer eens of daar niet iets griezeligs gebeurd.
sluit hem eens anders aan, 5.1 of coax of optisch(=galvanische scheiding!!)
en idd toch nog eens de ingewanden van de D300 checken op losse zaken die sluiting kunnen veroorzaken, en om zeker te zijn een andere LS naar de D300 leggen.
en verder kom je dan idd in de buurt van een heel erg eng geval van puur toeval....(staatslotje kopen ::))

greetzzzz en succes Bert.
Denon BDP-4010UD     Kimber AGDL     Denon AVC-A1HD+3D Upgrade    Audioquest Rocket 88   fronts: Tannoy Turnberry    Center: Tannoy DC6LCR     rear's: Tannoy 607   Audioquest Sub-3    Tannoy S-Sub 15"     Philips 70"    

garmtz

Luidsprekerkabel was ook het eerste waar ik aan dacht. Of een ernstig probleem in een van de bronnen.