X-Card met HOLO3D Rocks!!!

Started by Michel, July 5, 2003, 10:14:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Michel

Na 4 dagen wanhopig aan de HTPC sleutelen heb ik dan eindelijk de X-Card werkend gekregen als PDI imput op de Holo3D I (werkt ook op de II)
Het resultaat is verbluffend.

Voor mij komt er dus geen DVD speler met SDI meer. De data van de interne DVD speler in de HTPC wordt nu door de X-Card geprocessed en Digitaal (PDI) naar de Holo3D gestuurd. Het resultaat is een verbluffend strak beeld (zeker zo goed als een SDI speler).

De drivers van de Holo3D of van de X-card zijn onzuiver geschreven waardoor deze combinatie bij mij niet werkte op een A7V266E mainboard van ASUS met VIA chipset.

Nu op een Intel chipset mainboard werkt het perfect.

Zeker een aanrader. Met Joveplayer ($20 @ http://www.8dim.com/joveplayer.htm) maak je van je HTPC een heuse mediaterminal die je met de Streamzap of bij de X-Card geleverde remote en het programma www.girder.nl probleemloos kunt bedienen.

Zie hier de begeleidende plaatjes:












56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

En de kabels worden nu gratis meegeleverd bij de eerste batch H3DII's.

Het is inderdaad DE oplossing voor mensen die niet een standalone speler willen.
Faroudja DCDi techniek op je DVD playback vanuit de PC  8).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Het zou ITC als nederlandse verdeler wel netjes staan als ze die kabels ook voor Holo3DI zitters beschikbaar maken. Ik zie namelijk geen enkele reden om van een Holo3DI naar een II over te stappen.

Is het beeld dan echt zo veel beter dat het een uitgave van zo'n €650 (bij inruil) verantwoord?

Ik heb mijn kabel nu maar zelf gemaakt, maar ik denk dat er meer mensen zijn die interesse hebben in een los kabeltje voor een schappelijk bedrag. (max. 10 EURO)
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Dat zullen we ook zeker doen, wees maar niet bang  ;).

De H3DII is de overstap op dit moment ZEKER waard.

De Fli2300 is vooral op kleur toch een flinke stap voorwaarts, en de nieuwe enhancement functies zijn ook om je vingers bij af te likken. Ik ben zelf een tegenstander van sharpness controlls etc. maar ik heb toch een klein beetje zitten speler met de instellingen en alles nu zo afgesteld dat ik net geen ringing zie, als ik dan de enhancement aan en uit schakel is er toch een duidelijke snap te zien in scherpte, net alsof er een heel dun vliesje voor je scherm wordt weggehaald.

Verder is de H3DII natuurlijk intressant voor de mensen die op andere refreshes/resoluties willen uitsturen. De HD-Aux kaart zorgt voor een 12taps scaler en kan dus ook op vreemde resoluties zonder problemen scalen en tevens door de genlocked signaal weg ook op bv 58hz uitsturen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Hebben jullie in de HT showroom een HOLO3DI en HOLO3DII ter vergelijking naast elkaar staan?

Zo ja, kom ik zeker een keer kijken naar het verschil. Ik ben heel benieuwd.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Had ik nog maar holo's I  ;D.

Het zal per projector uitmaken of je direct verschil ziet, wat wel als een paal boven water staat is dat de II gewoon veel meer mogelijkheden kent voor enhancements en voor uitbreidingen.

Op mijn setup is vooral de kleur en de scherpte + diepte een stap voorwaarts, nu nog even afwachten wat de HD-Aux daar aan gaat toevoegen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

QuoteEn de kabels worden nu gratis meegeleverd bij de eerste batch H3DII's.

Welke kabels hebben we het hier over?

J.A.F._Doorhof

Een flatkabel om een interne Xcard aan te sluiten.
Die krijg je bij je HD-Aux kaart geleverd en je RGBHV board.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Ok, ik vroeg mij al af hoe dat met elkaar verbonden zou worden :)

pietnoeck

Michel ,
hoe heb jij die kabel gemaakt ?
Heb je daarvoor speciale apparatuur nodig ?

Michel

#10
Hoi Piet,

Nee hoor. Een scherp stanley mesje, floppy drive kabel, bankschroef en een horlogemaker schoevendraaiertje waren voldoende.

Ik heb eerst een mooi stukje van 17 cm van de floppy drive kabel geknipt.
Daarna heb ik de beide connectoren met het kleine schroevendraaiertje open gemaakt en de restanten kabel verwijderd.

Daarna de overbodige aders van het stukje van 17 CM verwijderd en de aders die onderbroken moeten worden een stukje weg gesneden.

PDF file erbij pakken en prutsen maar. Met de botte kant van het mes druk je de kabel zo weer in de pinnen in de connector.
http://www.immersiveforum.com/attachment.php?s=&postid=30694

Daarna de connector dicht maken en met een bankschroef heel voorzichtig dichtknijpen. Dit alles hangt wel van het type connector af. Bij veel connectoren is het vastdrukken met de botte kant van het mes en het weer sluiten van de connector voldoende.

Ik moest wel uit de floppy connector die op de Holo3D komt een stukje weg zagen (niet afgebeeld) met een klein ijzerzaagje (eerst de overtollige pins er even uit trekken) omdat anders de connector wegens een chipje dat naast de connector zit, niet helemaal netjes past. Zaag niet het hele ongebruikte gedeelte van de connector, maar maak gewoon een kleine inkeping.

De gedeeltes met het kruis zijn de overbodige stukjes van de iets te grote floppy drive connectoren.

Suc6,

Michel.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Michel

Let op: Ik durf mijzelf met 9 jaar ervaring in de IT sector wel PC expert te noemen, maar een holo3D en X-Card samen, kreeg ik na maarliefst 4 dagen sleutelen niet werkend op een board met via chipset en AMD 2000XP. Na het mainboard te hebben omgeruilt voor een PC met Intel chipset had ik geen enkel probleem meer.

De Holo3D (of eventueel de x-card) driver is kennelijk niet helemaal zuiver geprogrammeerd voor via chipsets. Het mainboard werkt namelijk wel met alle andere tot nu toe geteste hardware en het ging duidelijk mis op het moment dat de x-card al draaide en de Holo3D driver zijn taak moest gaan vervullen.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

pietnoeck

Ik las zojuist hoeveel problemen je gehad hebt om het geheel aan de praat te krijgen.
Bedankt voor de uitleg.
Ik ga morgen eens naar de pc shop om de hoek, misschien willen zij het wel even ineen steken. Lijkt niet veel werk als je handig bent en het juiste materiaal hebt.


Erik

Dat zou dan wel heel erg dom zijn van die spatz. De helft van de pcs bestaat uit amd proccessors en via chipsets. Weet je zeker dat het niet wat anders was?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Het is inderdaad een veel voorkomend probleem met VIA en SIS chipsets.
De Holo werkt ondertussen wel op VIA's maar dat heeft ook flink wat voeten in de aarde gehad.

Het klinkt heel hard maar het is de waarheid.
Als je met een scaler wilt werken bouw daar dan een dedicated PC voor, je hebt dan nooit problemen zoals lipsync, stotters, vastlopers etc. etc.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Hi,

Hoe moet je nu die Xcard instellen ?

Ik heb de kabel gemaakt en aangesloten. Volgens mij zit alles goed.
Probleem is echter geen beeld, tenzij wat verticale strepen rechts.
Als ik in de Xcard DVDplayer de video instellingen op svhs zet dan krijg ik wel beeld.
Als ik het op VGA zet geen noemenswaardig beeld.

Doe ik iets fout ?

J.A.F._Doorhof

Hi,

Gebruik de laatste software drop en je ziet een optie in je setup menu voor de X-card aanwezigheid.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Dat staat allemaal reeds ingesteld.
Het was eerder de instelling van de X-card soft die me zorgen baarde.
Maar misschien staat alles wel goed en is het zo eenvoudig !

Scarp

#18
Michel, nu heb je het beeld wel erg goed, maar hoe zit het met het geluid? Heeft dat niet te lijden onder het feit dat het uit je PC komt? Waarmee doe je dat eigenlijk uit je PC?

pietnoeck


Michel

Ja inderdaad via de x-card spdif en dat klinkt als een klok. Laatst vertelde iemand me heel stellig dat het digitale geluid uit een PC niet zo goed klinkt als dat uit een goede DVD speler.

Dat geloof ik niet zonder meer, want de digitale uitgang van de meeste fatsoenlijke kaarten zijn optimaal. Zeker als je een RME kaart gebruikt.

Eerdaags als ik mijn JBL zuiltjes weer heb staan zal ik eens een kritsche luistertest uitvoeren.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

garmtz

Quote from: Michel on July 13, 2003, 17:48:06
Eerdaags als ik mijn JBL zuiltjes weer heb staan zal ik eens een kritsche luistertest uitvoeren.

Kritisch luisteren met JBL zuiltjes...? ;)  (geintje...)

Michel

We hebben niet allemaal geld voor €10.000 'zuiltjes'. Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik erg tevreden ben met mijn JBL zuiltjes en ik ze na vergelijking met 2 Yamaha NS-10 studio referentie luidsprekers toch echt wel heel erg neutraal vind klinken.

Ik zie vaak dat mensen echt 25.000 pleuros investeren in hun woonkamer geluid. Ik ben echt een kritische luisteraar en heb 4 jaar ervaring als studio technicus en arrangeur, maar die 25.000 euro hoor je er vaak totaal niet aan af. Zonde geld zeg ik dan op mijn beurt.

Je kunt dus lachen wat je wilt over mijn 'zielige' JBL zuiltjes maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding optimaal en heb nu eenmaal geen 25.000 pleuros over voor woonkamer sound
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

garmtz

Het was echt grappig bedoeld... Oprecht sorrie als ik je op je ziel heb getrapt. Om het even ever die Yamaha NS-10 speakers te hebben: waarom gebruiken ze die troep nog steeds in studio's? Om te luisteren hoe het op een "doorsnee" installatie klinkt? En de mensen met een fatsoenlijke installatie zich maar afvragen waarom die CD voor geen meter klinkt...

Neem het allemaal niet te persoonlijk, ik vind alleen het "digitaal is digitaal" en "dit en dat hoor je toch niet" altijd een beetje onzin.

Michel

Omdat de NS-10's zo slecht zijn ze je ze natuurlijk ook nog steeds in alle grote studio's ter wereld als referentie staan. De grootste composities van de laatste 2 decennia zijn op deze set afgemixed.

Ik moet zelf ook lachen om die mensen die kweet-niet-hoe-veel-geld uitgeven aan pro hifi gear en naderhand 9 van de 10 keer niet eens in staat zijn de boxen die ze in de luisterruimte hebben geselecteerd van een goedkopere set te onderscheiden.

Natuurlijk is er een wereld van verschil tussen troep en fatsoenlijk spul (ook in prijs), maar ik hoor met mijn redelijk getrainde oortjes bij normaal woonkamer volume geen verschil meer tussen een set van 10.000 en de meeste set's van +/- 1500 euro's.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview