ipod classic 120gb

Started by thieu, March 22, 2009, 13:00:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

thieu

wie heeft er ervaring met de ipod classic van 120gb???

ben nu zelf aan het twijfelen om hem te kopen.
zou die dan gebruike als harde schijf voor al mijn muziek zodat mijn pc weer wat vrije ruimte krijgt.
heb nu de ipod nano van 8gb waar ik zeer tevreden over ben staat wel helamaal vol.

DVDGuy

Een vriend van mij heeft deze recentelijk gekocht en is er bijzonder tevreden over.

Houd er wel rekening mee dat als er wat met je iPod gebeurt en je hebt geen backup, dat je dan je hele muziekcollectie kwijt bent.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

blackball147

Quote from: DVDGuy on March 22, 2009, 13:45:59
Een vriend van mij heeft deze recentelijk gekocht en is er bijzonder tevreden over.

Houd er wel rekening mee dat als er wat met je iPod gebeurt en je hebt geen backup, dat je dan je hele muziekcollectie kwijt bent.


ik heb zelf de 80 gig versie, en ben er heel tevreden over. hij is wel iets lomper in de hand of zak.

je moet idd je muziek wel ergens wegzetten als backup, en bovendien ook vanuit die locatie alles op je ipod zetten.
die locatie gebruikt hij dan als een soort referentie, wanneer je op die locatie muziek wegdoet die ook op de ipod staan, krijg je bij de volgende sycnhronisatie een uitroepteken te zien bij de desbetreffende muziek en de waarschuwing dat hij de originele muziek niet meer kan terug vinden.

Mario D

Quote from: DVDGuy on March 22, 2009, 13:45:59
Een vriend van mij heeft deze recentelijk gekocht en is er bijzonder tevreden over.

Houd er wel rekening mee dat als er wat met je iPod gebeurt en je hebt geen backup, dat je dan je hele muziekcollectie kwijt bent.


Er zijn tegenwoordig genoeg programma's zodat je zonder itunes kan werken en dus een back-up op je pc hoeft te hebben.

WinAmp en MediaMonkey zijn er enkele maar er zijn er zoveel meer.

DVDGuy

Quote from: kalimero on March 22, 2009, 15:21:15
Er zijn tegenwoordig genoeg programma's zodat je zonder itunes kan werken en dus een back-up op je pc hoeft te hebben.

WinAmp en MediaMonkey zijn er enkele maar er zijn er zoveel meer.

Wie heeft het hier überhaupt gehad over iTunes?

Het ging er om dat als je de iPod als enige medium zou gebruiken en er gebeurt wat mee, ben je alles kwijt  :dozingoff:

Ik gebruik zelf Anapod en dat werkt (ook) uitstekend
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Mario D

Quote from: DVDGuy on March 22, 2009, 15:53:13
Wie heeft het hier überhaupt gehad over iTunes?

Het ging er om dat als je de iPod als enige medium zou gebruiken en er gebeurt wat mee, ben je alles kwijt  :dozingoff:

Ik gebruik zelf Anapod en dat werkt (ook) uitstekend

Dan heb ik het verkeerd begrepen.  ;)

blackball147

nu, ik gebruik itunes, en moet zeggen dat ik er graag mee werk, in het beginwel wat wennen, maar eens je er wat mee vertrouwd bent, leuk om me te werken.

iedereen zijn ding natuurlijk.

Sol

Ik heb zelf de 160GB versie. Altijd al iPods gehad, zou ook nooit meer iets anders willen. Geldt eigenlijk ook voor iTunes.
Ik heb het bovendien nog nooit meegemaakt dat er 'iets' met mijn iPod gebeurt waardoor ik alle data erop verlies. Behalve als ik hem zelf formatteer natuurlijk... ;D
En zoals al eerder aangegeven: de muziekbestanden moeten hoe dan ook gewoon op je PC blijven staan. Zo niet, dan worden alle bestanden die iTunes niet terug kan vinden op je PC ook van je iPod verwijderd.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

thieu

dat begrijp ik niet.
als je ze op je ipod zet staan ze toch op de "harde schijf"
heeft je pc dan toch niets meer mee te maken.

blackball147

Quote from: thieu on March 22, 2009, 21:34:48
dat begrijp ik niet.
als je ze op je ipod zet staan ze toch op de "harde schijf"
heeft je pc dan toch niets meer mee te maken.


dat begrijp ik dan weer niet?

in ieder geval moet je, als je Itunes wil gebruiken om je Ipod aan de praat te krijgen, moet je ergens op je PC een map hebben, bv 'mijn muziek' waarin alle muziek, films, etc staat welke je ook op je Ipod wil zetten. om met Itunes muziek op je ipod te zetten kies je voor ' toevoegen map' of 'toevoegen bestand'.

dan wordt er een bibliotheek aangemaakt waarin deze map wordt geplaatst en deze komt op je Ipod te staan. deze bibliotheek is echter gekoppeld aan de originele map van waaruit je je bestanden naar de Ipod wil brengen ( de map ' mijn muziek' in mijn voorbeeld ).

wanneer er echter in deze map een deel weghaalt ( toevoegen geeft niet ), terwijl dat deel ook op je Ipod staat, zal je Ipod/Itunes een foutmelding geven omdat de originele plaats er niet meer is.

ik gebruik mijn Ipod tevens als backup van al mijn muziek. een jaartje terug is mijn pc gecrasht, en was ik in theorie alles kwijt ( ook de originele map waarnaar de ipod verwijst ). met een nieuwe pc zou je in theorie opnieuw al je muziek moeten inladen in Itunes.

gelukkig had ik een progje gevonden ( copytrans ) waardoor je je data van je Ipod terug op de PC kunt zetten in de originele staat en plaats.


skystar

Data van ipod halen gaat simpeler dan mensen denken. Mijn vrouw haar pc gecrasht, 100 GB aan dat op haar ipod. Normaal ben je dat dus kwijt.

Gewoon freeware en iedereen heeft de oplossing met een standaard pc.

Installeer GEEN itunes (retebelangrijk), hang de ipod zo aan de pc.
PC ziet externe harde schijf.
Zorg in windows dat je de verborgen mappen ook ziet.
Ga dan naar de map ipod control en voila al je data staat in deze map.
In de map music staan dus al je fims en muziek, let even niet op de naam, maar het is allemaal aanwezig.

Martin
Sony str-dg 700, sony ssv 225, ss-cn 225, sa-wms 225, kdl-40v5500, Asrock net ion met DVB-C.

Robbert54

Quote from: thieu on March 22, 2009, 21:34:48
dat begrijp ik niet.
als je ze op je ipod zet staan ze toch op de "harde schijf"
heeft je pc dan toch niets meer mee te maken.

gaat erom dat wanneer er dan iets met je Ipod gebeurt (denk aan crashen, verlies, diefstal) dat je dan gelijk alles kwijt bent
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo