dvd naar externe schijf naar ps3

Started by squeek, March 22, 2009, 00:48:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

squeek

hoi,

ik heb een externe schijf van 1tb, die wil ik aan men ps3 hangen waar men gehele dvd collectie op komt.

simpel, hoe doe ik dit?? de schijf is fat32 geformat, das al in orde. het aansluiten en dergelijke is ook geen probleem. maar hoe dat ik een dvd rip op best mogelijke kwaliteit en afspeelbaar maak op de ps3, das wat anders. ik ga er vanuit dat het hier al regelmatig voorbij is gekomen maar kan moeilijk een antwoord vinden via de zoekfunctie.

ik heb dvdshrink geprobeerd, maar dan krijg ik een audio en video folder. dit is niet afspeelbaar volgens mij op de ps3.
ik heb ook nero op men pc maar daar krijg ik de videobestanden niet mee ingeladen.

iemand een andere betere optie?

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Robbert54

ah hier ben ik ook wel benieuwd naar!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

squeek

en, ik wil NIET streamen. men pc moet afstaan, veel te luid. de externe schijf koppel ik gewoon aan de ps3 via usb.

laat de slimmerikken maar eens zien hoe slim ze zijn  ;D

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Beertender

Ben hier ook nog mee bezig.
Tot nu toe kon ik vinden dat je van de TSaudio & TSvideo mappen een IFO-file moet maken en deze is wel af te spelen door de PS3.

Helaas nog nooit geprobeerd :-[
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

squeek

was er net iets over aan het lezen dat de ifo file geen data bevat van video of geluid, maar dat deze wel de losse vob's met elkaar verbind zeg maar, en je dan eigenlijk de dvd opzet.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

squeek

het "beste" dat ik voor elkaar heb gekregen is met dvdshrink een dvd te rippen als één vob-bestand. je kan dat bij de opties instellen. dit speelt vlekkeloos op de ps3 met 5.1 geluid.

nadelen zijn geen subtitles te kiezen, en je kan niet skippen naar een volgende chapter. dat zouden twee dingen zijn die ik nog wel wil.


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

marco_

Panasonic 42PX80/denon AVR1803/denon DVD900/PS3/humax9200/WDTV/Quatral Ascent650+250/JBL E150P/Harmony555

Dirc


Madhouse

Deze hou ik ook even in de gaten  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub


LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

squeek

Quote from: Mark S on April  1, 2009, 14:21:58
Is dit iets?
http://www.smlabs.net/tsmuxer_en.html

een keer proberen zou ik zeggen. verder dan één vob bestand ben ik niet geraakt. nadeel is ook dat je MOET comprimeren om een kleiner bestand te krijgen onder de 4 gig aangezien de ps3 enkel FAT32 leest. en die is op zich weer gelimiteerd tot 4 gig.

nu moet ik eerlijk bekennen  :blush:

ik heb vorig weekend een popcorn hour gekocht om toch men moviejukeboxding te hebben  ;D men vriendin uitgelegd waarom het nodig is zoiets in huis te hebben en al  ;D :hehe: dus mijn probleem is als het ware opgelost. ik kan nu 1 op 1 kopies van dvd's met menu en al rippen, op men ntfs schijf zetten, jukeboxprogrammaatjes draaien en ik kan de dvd's bekijken alsof ik het schijfje heb ingestoken. wat ik eigenlijk dus wilde. ik rip de dvd's dan ineens als iso, lekker handig bestandje.

maareuh, veel succes verder zou ik zeggen zo. ik hou het mee in de gaten.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |