Danny Kaye thread

Started by J.A.F._Doorhof, December 9, 2001, 10:04:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Danny Kaye wie kent hem niet ?
één van de beroemdste comedy spelers uit de jaren 50/60 welke nog steeds zeer de moeite waard is om naar te kijken.

Voor mij is het alleen lang geleden dat ik de films van Danny Kaye heb gezien (was toen 10-12).

The Inspector General, kan ik me nog HEEL goed herrineren. Deze heb ik dan ook maar besteld. De andere titels liggen me niet meer zo in mijn geheugen, maar er waren een paar HELE leuke.

Wie helpt me op weg.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

#1
Hoi Frank,

Yeah, Danny Kaye. Als kind mee opgegroeid en nog steeds vind ik hem erg leuk. Dit is een beperkt overzicht van Kaye's werk:

1944      The Birth Of A Star
1944      Up In Arms
1945      Wonder Man
1946      The Kid From Brooklyn
1947      The Secret Life Of Walter Mitty
1948      A Song Is Born
1949      The Inspector General
1949      It's A Great Feeling
1951      On The Riviera
1952      Hans Christian Andersen
1954      Assignment Children
1954      Knock On Wood
1954      White Christmas
1956      The Court Jester
1958      Me And The Colonel
1958      Merry Andrew
1959      The Five Pennies
1961      On The Double
1963      The Man From The Diner's Club
1969      The Madwoman Of Chaillot

Ik heb alleen de R1 White Christmas op DVD en deze uitgave is prima voor een film uit 1954. Mocht je ervaring hebben met andere DVD's hoor ik het graag.

Groeten,

Ruud


RuudG

#2
Ik heb nog even gezocht op het internet en vond de volgende drie DVD uitgaves die goede reviews krijgen op filmsondisc.com. Kweenie zeker hoe betrouwbaar deze site is.

The Court Jester:
http://www.filmsondisc.com/DVDpages/court_jester.htm

The secret life of Walter Mitty:
http://www.filmsondisc.com/dvdpages/secretlifeofwaltermitty.htm

Wonder Man:
http://www.filmsondisc.com/dvdpages/wonderman.htm


Groeten,

Ruud

J.A.F._Doorhof

#3
De films die ik goed ken van hem, zijn zeker allemaal in de middeleeuwen, dus ik denk aan de courtjester.
Zal wel eens op de gok bestellen.

Inspector General is onderweg, zal over een weekje hier zijn.
Zal mijn bevindingen dan wel posten.
Bedankt voor het overzicht, zijn het er zoveel  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#4
Heb de Inspector General net gezien.
Nog steeds HEEL leuk  ;D, kunnen moderne comedies nog heel veel van leren.

Beeldkwaliteit is toch best redelijk te noemen, hoewel het af en toe toch richting zwart/wit gaat (in sommige scenes).

Ik wist niet meer dat die man zo hilarisch was  8) ;D.
Heb meteen Secret Life of Walter Mitty, en de Courtjester besteld. Deze 2 krijgen een hoger cijfer in de IMDB dus dat kan niet misgaan.

De DVD is trouwens erg goed verzorgt met zowaar extra's (let wel deze film is uit 1949), je krijgt een soort verzameling van poligoon journaals te zien, en zowaar een echter bloopers in films van maar liefst 9 minuten. Dit is een meer een leuke film als een blooper reel. Het is een algemeen document over Hollywood in die tijd, met een HELE jonge Mickey Rooney, en een leuke race tussen oa de Marx brothers.

Echt een aanrader.
Ben benieuwd naar de andere 2.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

#5
Hoi Frank,

Bedankt voor je follow up mbt The Inspector General. Zou je ook iets kunnen zeggen over de DVD kwaliteit van de Court Jester en de Secret Life of Walter Mitty als je die binnen krijgt?

Groeten,

Ruud

J.A.F._Doorhof

#6
Geen probleem.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#7
Tjonge, da's lang geleden.

Eindelijk tijd gehad om The Court Jestor te zien.
Beeldkwaliteit is echt fantastisch, de kleuren spatten van je scherm af (doet bijna zeer). Ook de geluidskwaliteit is goed. Eigenlijk onbegrijpelijk dat die film zo oud is  ;).

De film zelf is mischien nog wel hilarischer dan The Inspector General. Een echte aanrader.

Secret Life of Walter Mitty zal deze week ook nog wel volgen (denk ik).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

#8
Bedankt Frank voor de info. Ik heb toevallig net gisteren The Court Jester besteld. Geen foute keus zo te horen.

"The vessel with the pestle has the pellet with the poison and the chalice with the palace has the brew that is true"
 ;D

Groeten,

Ruud

J.A.F._Doorhof

#9
;D

Tjonge, dat je dat zo nog wist.
Weet je ook zo die van de Dutches nog ?
Echt hilarisch.
Maar vergeet niet ALLE andere scenes.

Toch is het jammer dat dit soort films tegenwoordig niet meer worden gemaakt. Ik heb me echt kostelijk vermaakt. Zal vanmiddag (ben vrij) eens naar Walter Mitty gaan kijken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#10
Ok, had even snel een uurtje of 2 tijd om Secret Life of Walter Mitty te kijken.

Beeldkwaliteit is goed, op sommige scenes zie je duidelijk dat er problemen waren met de inkleuring maar dat is echt minimaal. Beeldkwaliteit is iets minder dan The Court Jester maar veel beter dan The Inspector General.

Film zelf is matig qua slapstick, maar wel een zeer intressant en zeer leuk verteld verhaal. Zonder meer weer de moeite waard.

Ga nu toch maar Hans Christian Anderson kopen, heb er nu wel vertrouwen in.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#11
White Christmas gisteren binnen gekregen, en "dankzij" een flinke griep aanval nu tijd om eens even wat films in te halen (snotter).

De beeldkwaliteit van die oude films blijft me verbazen, net als de geluidskwaliteit, je snapt het al..... ruim voldoende.

Verhaal kent waarschijnlijk iedereen, minder in het grappen gedeelte, maar daarvoor meer in het muziek gedeelte. Al met al een entertaining 120 minutes  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

#12
Ik heb gisteren net The Court Jester binnen gekregen. Heb alleen maar even snel erdoor kunnen zappen, maar ziet er inderdaad erg fraai uit. En ik zal het niet ontkennen, White Christmas is een oude favouriet van me die inderdaad mooi op DVD terecht is gekomen. Toevallig gisteren ook Annie Get Your Gun (musical uit 1950) binnen gekregen. En als je denkt dat de Danny Kay films er mooi uitzien, zou je deze eens moeten zien. Prachtige kwaliteit. Als ik de moed kan opbrengen, zal ik eens een lijstje/beperkte review maken van films die ik heb van voor pak um beet 1960, die een echt mooie transfer naar DVD hebben gekregen.

Groeten,

Ruud

FrankL

#13

QuoteAls ik de moed kan opbrengen, zal ik eens een lijstje/beperkte review maken van films die ik heb van voor pak um beet 1960, die een echt mooie transfer naar DVD hebben gekregen.

Doen! Ik ben altijd in voor tips. Je leest nl. bijna nooit iets over de wat oudere films.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95