adviesprijzen en korting

Started by discountman, July 4, 2003, 19:25:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Point7

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  9, 2003, 15:54:45
Ik denk dat we het over dat soort bedragen niet eens hoeven te hebben, nogmaals ik heb mijn camera ook uit het buitenland laten komen, om de simpele reden dat het op de adviesverkoopprijs een dikke € 600,00 scheelt (op € 2200,00) en zelfs op mijn inkoop was het bedrag nog enorm.
Maar op iets van € 6000,00 ga ik niet moeilijk lopen doen om € 350,00.
Dan koop ik waar ik het beste geholpen ben en waar ik de beste service vindt.
MvrGr.
Frank

Inderdaad....Die 2000 € verschil (op 2 toestellen) zijn wel de uitzonderingen. Het grootste deel heb ik hier wel in de buurt gekocht en omdat ik nogal veel gekocht heb op korte tijd kreeg ik op den duur zelfs 10% korting op bijna alles zonder daarvoor moeite voor te doen. Ze boden mij dat spontaan aan en dat sla ik natuurlijk niet af. ;)
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Tuur

Tsja,

Het blijft een persoonlijke kwestie lijkt me.

Voor de een is onderhandelen/afdingen 'not done', niet nodig.
Voor de ander maakt het niet uit als het om een klein bedrag gaat.
Voor de ander is het percentage verschil belangrijk. Bv 300 euro op 1000 euro is een groot verschil, maar 800 euro op 15000 niet.

Voor mij is dit meer een combinatie van factoren, denk ik.

Zoiezo moet je (vind ik) als je eenmaal gekocht hebt, na je aankoop gewoon tevreden zijn. Alhoewel het soms zuur is om te constateren dat wat je gisteren gekocht hebt, vandaag bij iemand anders 40 % goedkoper te koop is...
Tsja, that's life!

Vr.gr.

Arthur
Epson TW100H, Onkyo TX-DS595, Marantz DV4300

tan1415

Afdingen of rondshoppen...is voor mij gelijk.
Je ben gewoon opzoek naar de beste deal voor jezelf. Dat is niet alleen prijs, maar ook andere factoren. Zoals garantie,service en betrouwbaarheid.

Ik ga ook liever rond kijken dan bij een zaak zitten afdingen. Omdat afdingen(Bargaining ) niet eigen is in nederland, is het vaak sprake van enkele eurootjes en allemaal erg moeizaam.PS vragen om korting vind ik geen afdingen...afdingen is voor mij echt:Verkoper biedt €50 korting en je vraagt om €60..dat is BS.
Maar aan de andere moet je NOOIT adviesprijs betalen, korting op de adviesprijs is een must. Zo niet..moet je gewoon weglopen.

Anyway ik ga liever rondshoppen. Internet, buitenland en tweedehands natuurlijk.
De prijsverschillen vind ik echt enorm. kost even moeite, maar als je het leuk vindt om rond te shoppen is het vaak de moeite waard.

Ik shop altijd rond...van vakanties tot electronica. In mijn geval is het niet een kwestie van geld besparen, maar dat ik mijn kleine budget zo groot mogelijk kan maken.


bryan vd B

Hi,

Ben het met je eens tan!!

Dus garmt in alle respect, Als jij nu een auto koopt bij een dealer die bekend staat als goede dealer waar jij nog geen ervaring mee hebt, betaal jij dan gewoon de vraagprijs van het motervoertuig.
Als je antwoord ja is ben denk ik 1 van de weinige en ook een beetje lax aangezien je bij elke dealer flink kan praten want anders naaien ze jou een oor aan.

Ik accepteer jou mening maar vind wel dat je mag praten over de prijs van het apparaat.
ergens anders goedkoper krijgem kan altijd er moet dus wel een grens zijn natuurlijk, want je verwacht ook enige services als er iets niet in de haak is met de aanschaf.
Sommige mensen zeuren al om 50 euro op apparaten van 2000 euro maar dat gaat toch echt te ver vind ik want je moet wel reel blijven.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

patrick_vdb

Quote from: bryan vd B on July  9, 2003, 21:29:22betaal jij dan gewoon de vraagprijs van het motervoertuig.

Hi,

Hier gaan we telkens mis in de discussie ;)

Vraagprijzen zijn anders dan verkoopprijzen, de eerste legt de weg tot onderhandeling open waar de tweede hem automatisch sluit ;)

Mvrgr

Patrick

jaco

Quote from: patrick_vdb on July  9, 2003, 21:49:27
Quote from: bryan vd B on July  9, 2003, 21:29:22betaal jij dan gewoon de vraagprijs van het motervoertuig.

Hi,

Hier gaan we telkens mis in de discussie ;)

Vraagprijzen zijn anders dan verkoopprijzen, de eerste legt de weg tot onderhandeling open waar de tweede hem automatisch sluit ;)

Mvrgr

Patrick

Wat moet je dan met de vaak gebruikte term "advies verkoop prijs" ?
Die dan wel betalen, en alleen maar om korting mogen vragen als er advies vraagprijs op staat ?

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

patrick_vdb

Hi Jaco,

Een verkoopprijs is in principe een vaste prijs, op moment dat er advies bij wordt vermeldt staat de discussie over het gebodene open, net zoals bij vraagprijs ;)

Maar ja, niet overal worden deze termen zo zwart/wit gezien :-\

Mvrgr

Patrick

marz01

ach ik wilde ook eerst in dld kopen, maar dacht laat ik nog eerst wat mailtjes versturen naar de dealers die op de hifi-sites staan
de helft reageert niet :(,
25% geeft wel netjes antwoord maar kan/mag/durft niet te zakken(via mail /telefoon)
en de overige 12,5% komt gelijk met een aanbieding
de rest komt na een 2e mail met een bod
uiteindelijk ben ik op 35%korting gekomen op een product met vaste prijzen en dus gewoon bij een hifi-winkel die al tig jaar bestaat en goede service verleent (ok geen calicraties ;))
maar ik ben dus gewoon duidelijk geweest in mijn mailtjes met wat ik wilde hebben wat de prijs in dld was maar dat ik het liever via een NL-dealer wilde kopen en dat ik wel  vertrouwen heb over aankopen via internet (waar de meeste hifi-winkels dus niet van moeten weten en beweren dat het geen toekomst heeft ???)
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

tan1415

35% korting bij aankoop 1 produkt? Zeker een uitverkoop artikel of oudere produkt..dat is wel een hele scherpe aanbieding zeg.

VlisChris

Om even een voorbeeld te noemen: bij stassen hebben ze momenteel 1 van de topmodellen van volgens mij Denon in de aanbieding: nog geen 1000 ipv ruim 2000.... Dat is dus een korting van ruim 50%, en dat is zeer zeker niet verkeerd  ;D. Ik zou hem bijna zelf kopen.
Mvg,

Christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

marz01

@tan , nee sorry ik zal wat duidelijker wezen :
het ging om een hele set dus 4 boekenplankspeakers, center, sub, en een receiver , uiteindelijk bedrag iets van 2000euro dus zonder korting dus iets van >2700 (met de vaste prijzen bedoel ik dus B&W speakers, de receiver is van sony :-X maar die prijs is dus nergens het zelfde)

ik vindt dus niet dat als je een dvd-speler van 100 euro komt kijken een korting van 35% moet verwachten , maar dus bij aankoop van meerdere app. denk ik dat er best wat afkan en dat dat bedrag zeker in de buurt van de prijzen van dld mag liggen ( als het verschil dus >200 euro was geweest rij ik wel even door naar dld)
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude