Search engine

Started by suyver, July 4, 2003, 14:40:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

suyver

Hoi!

In dit topic heb ik de woorden "Freek de Jonge" gebruikt. Als ik nou bij de search-mogelijkheid van dit forum de text 'Freek de Jonge' (zonder de aanhalingstekens) invul, dan vind de search-engine NUL resultaten. Hoe kan dit?

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Scarp

Als je nu opnieuw zoekt dan kom je dit topic tegen :)

suyver

#2
Maar in dat andere topic wordt de term "Freek de jonge" 4 keer (verschillende posts) gebruikt. Waarom zie ik die dan niet? ???

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Scarp

als je zonder "de" zoekt, dan krijg je meer resultaten.

suyver

Maar ik wil gewoon weten waarom dit niet werkt! :-\

Ik vind het maar raar. Het is voor dit voorbeeld natuurlijk totaal niet belangrijk, maar ik vraag me dus af hoeveel posts ik mis als ik op iets anders specifieks zoek. :P

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

MrPink

Misschien heb je het verkeerd gespeld? "Freak de Jonge" of zo? ;D

Groetjes,
Oscar

suyver

TE flauw! :P

Overigens was het wel een serieuze vraag...

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

MrPink

LOL! :)

Ik heb ook niet zo'n hoge pet op van die searchengine...heb wel vaker iets proberen te vinden wat ik zelf had gepost, maar ook niet gevonden. :-\

Groetjes,
Oscar

suyver

Ja, da's dus heel erg raar!

Nou ja, dat die search-engine jouw posts niet kan vinden geeft natuurlijk niets... Maar dat hij Freek de Jonge niet kan vinden is rampzalig! ;D

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

MrPink

LOL! :)

Hij heeft er nota bene zoveel om uit te kiezen! ;)

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

Heb je de dagen wel hoger gezet dan 25 ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

suyver

Ja. Maar dit zou niet moeten uitmaken. Die thread waar ik in mijn 1e post naar verwijs is nog geen 2 dagen oud.

Weird... ???

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

J.A.F._Doorhof

Dan weet ik het ook niet meer, gebruik de search eigenlijk nooit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

suyver

Laat verder maar zitten dan. Het is niet belangrijk, ik vind het alleen wel erg raar.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Johan Van Gompel

Quote from: suyver on July  4, 2003, 14:40:50
Hoi!

In dit topic heb ik de woorden "Freek de Jonge" gebruikt. Als ik nou bij de search-mogelijkheid van dit forum de text 'Freek de Jonge' (zonder de aanhalingstekens) invul, dan vind de search-engine NUL resultaten. Hoe kan dit?

Ik veronderstel dat het standaard zoekalgoritme de mist ingaat met veel voorkomende woorden in een woordenreeks. Ter illustratie: als je zoekt naar "freek de jonge" dan krijg je niet het gewenste zoekresultaat; als je het veel voorkomende woord "de" weglaat dan krijg je wel het gewenste zoekresultaat. Nog een voorbeeld: als je naar "alleen hi-end" zoekt dan krijg je geen zoekresultaat; zoek je naar "hi-end doordraaf" dan krijg je een post van onze Speakerbouwer der Speakerbouwers. Let nu even op het woord dat voor "hi-end" staat; verbijstering alom!

Als je op "Advanced search" klikt, vervolgens "Match as phrase" selecteert en dan naar een woordenreeks zoekt dan krijg je overigens wel steeds het gewenste zoekresultaat. Dat geldt zowel voor "freek de jonge" als "alleen hi-end". Probeer het maar eens.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

MrPink

Goed gezien Johan! Ik nam aan dat Freek dat wel had gedaan (ook gezien de aanhalingstekens). Het is, denk ik, niet voor niets dat grote searchengines zoals Google veel voorkomende woorden uit de search halen.

Groetjes,
Oscar

suyver

Inderdaad, dat werkt wel! 8)

Johan, bedankt voor het oplossen van dit (totaal onbelangrijke) mysterie. :D

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...