Problemen met iTunes 8.1

Started by garmtz, March 14, 2009, 11:42:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Een tip voor de iTunes gebruikers: mijn advies is om niet 8.1 te installeren, omdat deze versie bij mij (iBook met 2.0 Mhz, OS X 10.5.6) alleen maar problemen geeft (crashes om de haverklap etc.).

Anderen die ook deze problemen hebben?

bmateijsen

#1
Nog niet binnen gehaald zie ik net... dus maar even niet aangevinkt in de update..

ajbeefde

#2
Op windows XP zover geen problemen, zal deze straks op de vista uit proberen....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

richardnl


Nosoforos

Hier wel problemen, al had ik al opeens een probleem in de vorige versie,vlak voor ik de nieuwe installeerde. Dus weet niet waar 't kwaad 'm zit

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

Zojuist deze geïnstalleerd op onze Mac. Maar eens kijken of die nu kuren krijgt...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Sullivan

#7
Nog geen probleem gehad op mijn Mac Pro. Is het reproduceerbaar? M.a.w. gaat het fout bij een bepaalde handeling/functie?

wil

Quote from: Richi on March 14, 2009, 16:08:10
Zojuist deze geïnstalleerd op onze Mac. Maar eens kijken of die nu kuren krijgt...
Ben benieuwd. Ik ben sowieso wel voorzichtig met het installeren van nieuwe versies, soms krijg je juist minder ipv meer, en dan is de vorige versie 'toevallig' niet meer te krijgen  >:(

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

FrankB

Op Vista geen probleem, sterker nog het syncen gaat een stuk sneller  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Problemen met iTunes DJ (compleet hangen), maar ook bij normaal gebruik. Onverwachte hangers. Ik zal concrete voorbeelden proberen aan te dragen als het zich weer voordoet.

Sullivan

#11
Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen even gespeeld heb met DJ en niet serieus aan het gebruiken ben. Maar het lijkt er op dat er meer problemen met iTunes op OS X zijn dan op Windows...  :o

Je bent niet de enige... :-\

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1938681&tstart=0
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1938223&tstart=0

ajbeefde

Quote from: Sullivan on March 14, 2009, 19:07:30
Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen even gespeeld heb met DJ en niet serieus aan het gebruiken ben. Maar het lijkt er op dat er meer problemen met iTunes op OS X zijn dan op Windows...  :o

Je bent niet de enige... :-\

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1938681&tstart=0
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1938223&tstart=0

Good old windows..... ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

bmateijsen

Helaas hier met Vista enorme problemen, hoewel ik niet per definitie kan zeggen dat het aan Itunes 8.1 ligt, maar na installatie is deze blijven hangen in een update. En heb ik nu WinsCard.DLL errors, WMI Host Process wat niet geladen kan worden en o.a. geen Wireless internet meer. Ik heb een registry cleaning gedaan, dat heeft niets opgeleverd, daarvoor herstelpunt opgezocht voor installatie van 8.1, ook dat was helaas pindakaas..

Iemand een idee??

ajbeefde

Quote from: bmateijsen on March 15, 2009, 08:42:23
Helaas hier met Vista enorme problemen, hoewel ik niet per definitie kan zeggen dat het aan Itunes 8.1 ligt, maar na installatie is deze blijven hangen in een update. En heb ik nu WinsCard.DLL errors, WMI Host Process wat niet geladen kan worden en o.a. geen Wireless internet meer. Ik heb een registry cleaning gedaan, dat heeft niets opgeleverd, daarvoor herstelpunt opgezocht voor installatie van 8.1, ook dat was helaas pindakaas..

Iemand een idee??

Onbegrijpelijk, hier alles gisteren voor zowel de XP en de Vista PC geinstaleerd, totaal geen problemen.

Beide systemen zijn onderdeel van een wireless netwerk.

Iphone en Ipod aangesloten gehad en deze synchroniseren zoals het zou moeten.

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

bmateijsen

Ik weet ook niet of het gerelateerd is aan itunes ;).
Probleem is wel dat SQL ook niet meer wil opstarten en die heb ik nodig voor Davilex. Het lijkt alsof alles rondom WMI host provider zit, wat steeds een error geeft...

Quote from: ajbalmere on March 15, 2009, 09:52:39
Onbegrijpelijk, hier alles gisteren voor zowel de XP en de Vista PC geinstaleerd, totaal geen problemen.

Beide systemen zijn onderdeel van een wireless netwerk.

Iphone en Ipod aangesloten gehad en deze synchroniseren zoals het zou moeten.



ajbeefde

Quote from: bmateijsen on March 15, 2009, 09:54:23
Ik weet ook niet of het gerelateerd is aan itunes ;).
Probleem is wel dat SQL ook niet meer wil opstarten en die heb ik nodig voor Davilex. Het lijkt alsof alles rondom WMI host provider zit, wat steeds een error geeft...


Je herstelpunt zou toch wel moeten werken, of heb je daar nu problemen mee omdat je de registry al aangepakt had?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

bmateijsen

Quote from: ajbalmere on March 15, 2009, 09:57:37
Je herstelpunt zou toch wel moeten werken, of heb je daar nu problemen mee omdat je de registry al aangepakt had?

De WMI provider host errors blijven terug komen. Ik krijg ook een WinSCard.dll error voor LogonUI.exe (ongeldige installatiekopie).
Herstelpunt later nog genomen, maar problemen blijven gewoon..

ajbeefde

Quote from: bmateijsen on March 15, 2009, 09:59:44
De WMI provider host errors blijven terug komen. Ik krijg ook een WinSCard.dll error voor LogonUI.exe (ongeldige installatiekopie).
Herstelpunt later nog genomen, maar problemen blijven gewoon..

Backup pakken van je reserve disk, als je die hebt....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

bmateijsen

Quote from: ajbalmere on March 15, 2009, 10:01:15
Backup pakken van je reserve disk, als je die hebt....

Ik ga de PC maar opnieuw inrichten... Alle belangrijke gegevens zijn via back-up beschikbaar..

ajbeefde

Quote from: bmateijsen on March 15, 2009, 10:03:36
Ik ga de PC maar opnieuw inrichten... Alle belangrijke gegevens zijn via back-up beschikbaar..

Succes....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Erik

ga nog een paar hertselpunten terug tot het werkt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Marcel W

Zelf ook problemen gehad (op OSX Leopard). Crashes en volledig hangend zodra ik iets aan de info (tag) van een bestand wilde wijzigen.
Oplossing: hele bibliotheek leeggooien (uiteraard alleen de bibliotheek, de bestanden zelf laten staan!), vervolgens de bibliotheek weer opnieuw importeren en daarna werkte alles bij mij als een zonnetje.

bmateijsen

Quote from: Erik on March 15, 2009, 17:03:51
ga nog een paar hertselpunten terug tot het werkt.

Aangezien bestanden gewoon als back-up beschikbaar waren heb ik de image van Dell terug gezet, en verdere programma's opnieuw geinstalleerd. Werkt nu weer als een zonnetje...

Peter O

Ik heb nu nog Itunes 7 in gebruik. Als ik check for updates aanklik, geeft 'ie aan dat er een nieuwe versie beschikbaar is (8.1.1), maar als ik die versie wil gaan downloaden, gaat 'ie nogmaals checken voor updates en krijg ik de melding dat m'n software up to date is! Iemand enig idee hoe dat kan?
(systeem: MacMini, MacOSX 10.3.9)