Voor mensen die zoeken naar een AVCHD camera

Started by J.A.F._Doorhof, March 14, 2009, 00:31:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

donaldk

DE website klopt zei de jongeman, gaan zo kijken. Hij is volgens de canonsiteall black, maar nou zag ikergens weer plaatje met zilverrandje, grr.

The Forest Stars

#76
De kogel is door de kerk, het is de Canon HF S100 geworden ;D  Dit weekend ga ik er eens goed voor zitten, maar so far so good. Nu heb ik nog precies 2 maanden om alles uit te proberen voor we richting Florida vertrekken...

Theo

donaldk

Gefeliciteerd!

Daar heb je in ieder geval niet te weinig licht.

Ik zet net de HF11 aan, ga zoomen en halverwege het inzoombereik wordt alles vaag. Bij volledig inzoomen wordt wat er ook voor de camera komt een grote vage vlek. Ook de licht naar donker aanpassing werkt heel langzaam.

Gisteravond deed ie het gewoon goed.

Hopelijk is het een kwestie van instellingen. Mijn moeder zei al 'oh jee wij hebben altijd pech met electrische apparatuur'.

donaldk

Herkennen andere Canon gebruikers dit http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=16466121#post16466121 ?

Leer ik nu gewoon de beperkingen van camcordertjes kennen, of...?

papaleo

Ik heb sinds gisteren een hééele mooie deal kunnen maken om de Canon HF-S10 te kopen,dus heb dit maar gedaan  ;)

Maakt,tov mijn vorige Sony HDR-HC1,waanzinig mooie (dag) opnames (mooier dan de HC1) en bij (low-light) zeer acceptabele opnames(vele male beter dan de HC1).
Ik had begrepen dat de HF11 bij Low-light het wel weer beter deed dan de S10 maar mijn opnames bestaat voor >75% aan buiten opnames en daar is de S10 dan weer Heer en Meester in,dus vandaar deze keuze.
Er is welliswaar wel wat ruis waarneembaar bij Low-lihgt, deze Ruis/gain is enigzins weg te halen met de 'gain controle' deze is in te stellen van 18db naar 0db maar dat maakt de opnames op zijn beurt dan wel weer wat donkerder.

Al met al ga ik er tov van mijn HC1 kwa; beeld detail,scherpte,instellingen,kleurverzadiging én dat de resolutie van S10 geen 1920x1440 máár (echte Full-HD) ;D 1920x1080 is, er op vooruit.

Ik kan alleen (op het oog) geen waarneembaar beeld-kwaliteit verschil zien in de kwaliteits standen: 'MXP 24Mbps' en FXP 17Mbps.
Dus als er iemand is die mij er op kan wijzen hoe je dit kan laten zien....  ;)

En wie is er bekend met het editen van AVCHD materiaal?
Welk of wat gebruiken jullie hier voor?
Want of mijn PC of Pinnacle (v12.1) gaat over zijn nek wanneer ik aan het renderen ben met dit materiaal.
Of moet het AVCHD materiaal eerst naar b.v mpeg2,AVI oid geconverteerd worden om de PC te ontlasten?
Zoja....wat kan ik daar dan het beste voor gebruiken waarbij ik wel de hoogste kwaliteit behoud en ook nog eens gebruiksvriendelijk is?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

op de mac gebruik je iMovie of Final cut pro.
Voor de PC zou ik gokken op adobe premiere of studio 10.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

donaldk

De nieuwe Pro dus versie 9 (net wel of nog net niet uit) zou voor simpele cuts en achter elkaar gezette clipjes en nog wat situaties netjes 'smart renderen', dus niet alles decomprimeren en weer comprimeren, maar gewoon originele avc materiaal gebruiken. De oudere Vegas versies staan uren te hercomprimeren.

Kijk even op avs voor een lijstje van de situaties waarin vegas pro 9 smart rendered.

Er zijn op avs f=161 een paar uitgebreide threads over editing en de benodigde pc's. Als je native wilt editen heb je een stevige machine nodig. Ook al zegt Canon op de doos en in de HF11 handleiding dat je aan een P4 met 512 ram genoeg hebt.

De Panasonic TM 300 zou ook wat beter zijn in low light en betere kleuren hebben. De Sony 520 is het beste van de drie in low light en heeft de de beste optische image stabilisatie. Die valt bij de Canon HF11 een beetje tegen. Zelfs op een betaalbaar statiefje is deze niet altijd voldoende merkte ik net bij mijn eerste testje.

De autofocus kan een langzame pan ook niet altijd bijhouden, als je ook maar een beetje zoomt. Deze begon ook te pompen toen ik onder in beeld de bovenrand van mijn pc monitor had en daarboven het schuine, witte, maar niet belichte, gipsplaatplafond in beeld. Dus statief unlocken en ietjes camera naar voren neigen en de autofocus pakte het. Was toch een twee meter van de camera, dus had ik niet verwacht.

De Sony, Panasonic en Canon doen retail allemaal net geen 1200,- euro, dus als je voor de Canon duidelijk minder betaald is dat ook een mooie manier om de knoop door te hakken.

donaldk

Oh ja, Premiere Pro, doet vanaf CS4 native AVCHD editing, direct van camera of card, of vanaf schijf. Heb hier eerder een instructie videootje op youtube gelinkt. Dacht gelezen te hebben dat er voor CS 3 een plugin/update was, maar weet het niet zeker.

Nero heeft off-loading naar graphics cards en wat van de cyberlink producten ook, maar neem even de threads op avs door.

Ook kun je de files gaan converteren naar bijvoorbeeld mpeg2 of een andere codec, dat is wat Final Cut doet, zijn programmaatjes voor ook gratis/open source.

The Forest Stars

Quote from: papaleo on May 16, 2009, 16:30:21
Ik heb sinds gisteren een hééele mooie deal kunnen maken om de Canon HF-S10 te kopen,dus heb dit maar gedaan  ;)


Feli.

Ik heb inderdaad ook al wat buiten geschoten met mijn S100 en het is waanzinnig scherp. De stap van mijn mini DV PC100 naar deze HF S100 is huge...Het menu wijst alles op zich, prima. Ik moet nog gaan spelen met het AVCHD gebeuren i.c.m. Adobe Premiere CS4. Ook ik heb hem nu op 24mbps staan, een stapje terug scheelt al gauw meer dan een uur op mijn 32Gb kaartje, maar ja ik hou het voorlopig maar even op de hoogste stand.
Ik heb er vanmiddag een filter voor gekocht, de Hoya HD slim protector. de UV variant was niet nodig volgens het winkel advies.

Theo

papaleo

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 16, 2009, 16:37:23
op de mac gebruik je iMovie of Final cut pro.
Voor de PC zou ik gokken op adobe premiere of studio 10.

'Studio 10'....ik neem aan van Pinnacle?
Ik had destijds gekozen voor Pinnacle,en draai met laatste versie....maar heb deze software altijd al een ramp gevonden,kwa stabiliteit dan.
De drempel is welliswaar niet hoog dus je kan binnen afzienbare tijd leuke montages krijgen van het geschoten materiaal,maar ja dat was toen ik nog met HDV materiaal aan het editen was...,AVCHD is hele andere koek kom ik nu achter.

En is het een optie om je AVCHD materiaal eerst te converteren?

Maar Frank, kan jij mij eens vertellen welk 'zichtbaar' verschil er nu is tussen 24Mbps en 17Mbps,want ik zie het echt niet....in iedergeval niet op mijn Pioneer KRP-600,of zou zou ik het wel zien wanneer je het op een nog grootere weergever laat zien (b.v met mijn HD100 op 2,20meter).
Het enige wat ik zie dat je meer opslag capaciteit heb met <24Mbps  ;D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#86
Quote from: The Forest Stars on May 16, 2009, 17:42:13
Feli.

Ik heb inderdaad ook al wat buiten geschoten met mijn S100 en het is waanzinnig scherp. De stap van mijn mini DV PC100 naar deze HF S100 is huge...Het menu wijst alles op zich, prima. Ik moet nog gaan spelen met het AVCHD gebeuren i.c.m. Adobe Premiere CS4. Ook ik heb hem nu op 24mbps staan, een stapje terug scheelt al gauw meer dan een uur op mijn 32Gb kaartje, maar ja ik hou het voorlopig maar even op de hoogste stand.Ik heb er vanmiddag een filter voor gekocht, de Hoya HD slim protector. de UV variant was niet nodig volgens het winkel advies.

Theo

Waarom...,Zie jij dan wel wezenlijk verschil in kwaliteit?

Dus je je heb geen polarisatie/uv filter er voor gekocht,maar een lens beschermer? (btw ik heb ook nog niets)

Er wordt bij de S10 beknopte edit software bijgeleverd door Canon,maar dat mag geen naam hebben, en zeker niet onder de noemer 'edit software' geplaatst worden. :-\


Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Sony Vegas,Adobe,Edius....allemaal prachtige edit sw waar ik destijds mijn licht over heb laten schijnen...nee,ik moest voor dat onstabiele k*t Pinnacle kiezen,zit nu met de gebakken peren  ;D

Op zich kiezen voor welk edit programma dan ook is,wanneer je met niets gewend bent geen probleem,maar wanneer je al 'n aantal jaren met een bepaald programma bezig bent geweest valt het volgens mij niet meer mee om over te stappen op een ander merk..... ???
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

The Forest Stars

Quote from: papaleo on May 16, 2009, 18:30:44
Waarom...,Zie jij dan wel wezenlijk verschil in kwaliteit?

Dus je je heb geen polarisatie/uv filter er voor gekocht,maar een lens beschermer? (btw ik heb ook nog niets)

Er wordt bij de S10 beknopte edit software bijgeleverd door Canon,maar dat mag geen naam hebben, en zeker niet onder de noemer 'edit software' geplaatst worden. :-\




Ik heb alleen maar 24mbps materiaal, maar ik vind het gewoon zonde om niet het uiterste uit dit wonderbaarlijke apparaatje te halen. Dus ik kijk nog even de kat uit de boom.

Inderdaad geen UV filter maar een Hoya HD Protector omdat de lens van zichzelf al genoeg tegen hield, aldus de expert in de winkel????

papaleo

Quote from: The Forest Stars on May 16, 2009, 19:03:28
Ik heb alleen maar 24mbps materiaal, maar ik vind het gewoon zonde om niet het uiterste uit dit wonderbaarlijke apparaatje te halen. Dus ik kijk nog even de kat uit de boom.

Inderdaad geen UV filter maar een Hoya HD Protector omdat de lens van zichzelf al genoeg tegen hield, aldus de expert in de winkel????

Ja,maar in het begin ben jij,neem ik aan, ook aan het spelen met alle functies die er op zitten?
En dan wil ik natuurlijk wel eens vergelijken welke verschillen bepaalde functies hebben.
Zeker als je jan en alle man er over hoort praten, en de winkels het je aan(prijzen)praten  ::)
Het zal theoretische wel alles uitmaken,maar ik wil dat met mijn ogen bevestigd hebben  ;)

Ok,een UV filter....,maar heb je er wel eens aangedacht om een Polarisatie filter te gebruiken,zeker wanneer je b.v op vakanties, waarbij je de combi: zon,zee en strand hebt, worden je opnames nog mooier/intenser dan wanneer je dit filter niet voor je lens heb zitten.  8)

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

donaldk

Klinkt alsof jullie geld te veel hebben;-).

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

donaldk

#92
 :angel:
Of een pakezel mee :hehe:.

Je had de smiley toch niet over het hoofd gezien, hèh...

Maar de camera is nog niet in huis of het upgradevirus slaat al weer toe;-).

Er zijn inderdaad heel veel leuke spulletjes voor te koop. Geheugenkaarten, een stuit accus met extra oplader, zodat je de camera niet bezet met opladende accus, videolight eventueel met daarop weer een diffuser (mij valt dat kleine lichtje wat voor op de HF11 zit overigens niet tegen), de microfoon, een groothoekconvertor en de teleconvertor. Een of twee soorten stabilizers en natuurlijk een goed statief.

En natuurlijk een dikke 8 core pc om de boel aan elkaar te plakken.
http://digitalcontentproducer.com/videos/dcptv/rosie_hp_z800/
http://digitalcontentproducer.com/videoedsys/revfeat/review_hp_z800/

papaleo

#93
Quote from: donaldk on May 17, 2009, 00:28:35
Klinkt alsof jullie geld te veel hebben;-).

Welke Smiley.... ;-). deze?

Die is onzichtbaar....maar ik heb 'n vermoeden dat het deze is --->  ;)  ;D


WOW....die Z800 is  8) en is uit te breiden tot een ultieme krachtpatser  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

The Forest Stars

Quote from: papaleo on May 16, 2009, 19:38:42
Ok,een UV filter....,maar heb je er wel eens aangedacht om een Polarisatie filter te gebruiken,zeker wanneer je b.v op vakanties, waarbij je de combi: zon,zee en strand hebt, worden je opnames nog mooier/intenser dan wanneer je dit filter niet voor je lens heb zitten.  8)

Nee ik heb (nog) niet aan een Polarisatie filter gedacht, maar wie weet. Ik heb net effe zitten gluren bij Hoya en die heb je ook in alle prijsklasses zeg. Voorlopig richt ik mij op een Wide Angle converter. In amerika zijn ze zeer te spreken over de Raynox HD7000 Pro i.c.m. de HF S10/100, ik denk dat ik die maar eens ga uitproberen. Een goede prijs/kwaliteit verhouding, goed getest en niet te duur.

Theo

papaleo

Bij AVS lees ik dat er met de nieuwe canon's daar geschoten wordt in 60i,30P en 24P  ???
Ok,wij leven hier in het PAL land waar we het met 50i en 25P moeten doen,maar de framrate instelling 24P kan ik bij mijn exemplaar niet vinden  :-\

Zit deze stand er niet op,of kan ik deze niet vinden....?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

wij hebben 30 P inderdaad.
Als je de CINEMA mode inschakelt dan zou het gemuleert moeten worden maar volgens mij is het alleen een curve van de gamma die veranderd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

#97
Quote from: J.A.F._Doorhof on May 17, 2009, 11:14:24
wij hebben 30 P inderdaad.
Als je de CINEMA mode inschakelt dan zou het gemuleert moeten worden maar volgens mij is het alleen een curve van de gamma die veranderd.

Ik wist niet dat je in de USA woonde  ;D

Ok, dus komt er op neer dat wij geen echte 24P frame-rate hebben maar iets dat er op moet lijken!?  :-\
De Gamma....,dat verklaard waarschijnlijk, dat als ik in de CINEMA mode opneemt dat in mijn beleving de 'Brightnes' omhoog gaat en dat de kleuren wat fletser worden verder zie ik niet veel verschillen in deze stand.

Zou je/iemand ook nog even kunnen uitleggen,waar ik op zou moeten letten, wanneer ik in de standen 17Mbps en 24Mbps aan het filmen ben,want ik zie absoluut geen verschil in beeld kwaliteit.  ???
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

ik bedoelde 25P natuurlijk :D

bij de 24mps moet je vooral letten op kleine details, film bv een boom die door wind de blaadjes laat bewegen.
Of pan over een grasveld etc.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Dus het zouden minimale verschillen zijn, en waarschijnlijk moet je er dan ook nog met je neus boven op het scherm voor zitten.
Maakt het wat uit op welk formaat je dit gaat bekijken....,zou je dit b.v makkelijk op een Kuro 60" scherm kunnen constateren,of is het beter te zien op een grooter scherm?

En zou je wat specifieker kunnen zijn wat je nu wel, en wat je niet zou moeten zien,of is het alleen het verschil in (micro) detail?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels