Voor mensen die zoeken naar een AVCHD camera

Started by J.A.F._Doorhof, March 14, 2009, 00:31:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Resolutie heeft weinig te maken met de video.
De extra resolutie word gebruikt voor het AF systeem, foto's maken en de IS.

Extra resolutie werkt nadelig voor laag licht opnames.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Er zou een duidelijk verschil zijn in de videoresolutie, de HF zou daardoor duidelijk scherper zijn. Dit heeft niet direct te maken met de hoeveelheid 'pixels' op de imaging sensor, nominale effectieve video resolutie tussen beide modellen is inderdaad gelijk, maar effectieve resolutie, oplossend vermogen, MTF curve, ligt bij het nieuwe model wel hoger. Inderdaad, je hebt dan wel meer licht nodig.

The Forest Stars

Het verschil in prijs tussen de HF11 en de HF20 is nu nog maar €50,=. Die HF20 is nu ook al voor €757,= te koop (volgens kieskeurig.nl) :eh: Moeilijk moeilijk moeilijk.....

Theo

donaldk

Ow, is de HF 11 duurder geworden? In Amsterdam bieden (tenminste stond enkele dagen terug nog op de website) ze hem aan voor 689,-.

The Forest Stars

Quote from: donaldk on April 20, 2009, 16:02:42
Ow, is de HF 11 duurder geworden? In Amsterdam bieden (tenminste stond enkele dagen terug nog op de website) ze hem aan voor 689,-.

Oke het verschil is dan ietsje meer, maar welke moeten we nu kiezen......

donaldk

Ik vind het ook moeilijk, low light is bij de HF11 inderdaad beter, dan bij de HF20. Minder ruis (mosquito noise en wat blocking artifacts in de HF20 file) en wat meer detail in de coniferen en minder donker grasveld op de voorgrond, maar ja dat kan ook aan de dichterbij gehaalde objecten in de HF11.

Zie http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=16303068#post16303068

Ik heb de eerste twee files vergeleken.

J.A.F._Doorhof

HF11 lijkt me de betere camera, bij daglicht is het beeld al super bij laag licht kun je alles gebruiken wat je kunt krijgen.
Dat was voor ons de reden om de HF11 te kopen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Kom je dan met een mooie HTF aanbieding, Frank? Eventueel met extra accu (want de standaard accu schijnt niet zo lang stroom te bieden), tripodje, sdhc kaartje, enzo.

J.A.F._Doorhof

je mag altijd mailen naar [email protected] voor offertes, we proberen altijd een nette prijs te maken natuurlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Binnenopnames zijn toch wel belangrijk voor 'huis tuin en keuken gebruik', dat geeft de HF11 toch wel een voorsprong. Ik zal eens overleggen en gaan kijken naar wat een mooie goedkope tripod is (suggesties?).

Manfrotto, Miller, Sachtler, of Vinten is zeer overdreven voor zo'n pietepeuterig cameraatje, maar dat is het enige wat ik de afgelopen jaren (vluchtig) heb bekeken, dus totaal geen zicht op leuke consumerstandaartjes, voor een consumentenprijsje.

donaldk

Hoi Frank,

Ik zal je vanavond wel een mailtje sturen, voor de prijs van een HF11, met extra accu (drie kwartier van standaard is een beetje weinig en altijd een volle achter de hand hebben lijkt me een goed idee) denk aan de 819 van anderhalve uur. Ik heb geen idee voor een tripod of tas of memorycard, dus dat moet dan maar even wachten, of je moet suggesties hebben. Eerst kijken of er wat te eten is;-).

The Forest Stars

#61
Hallo Donaldk,

heb je hem al?

Theo

papaleo

De prijs even buiten beschouwing gehouden...... ;)

Wie weet hoe de Canon Legria HF-S10 tov de HF11 presteerd?

De S10 is uitgerust met een 58mm lens!!!, het lijkt mij dat deze kwa slecht licht omstandigheden minstens net zo goed of zelfs beter moet presteren dan de HF11,of zit ik er naast?
Deze uitvoering heeft ook de nieuwe 1/2.6in CMOS sensor + DIGIC DV III processor aan boord.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

donaldk

Nee, mijn ouders zijn het afgelopen week-end weggeweest en daarvoor hadden ze ook iets. En aangezien zij het grootste deel betalen... We wilden eigenlijk ook nog eerst even kijken of we hem ergens in handen konden houden. Ben op dat punt toch een vrij ouderwetse koper;-).

Papaleo. Lichtgevoeligheid valt tegen, niet beter en volgens camcorderinfo zelfs slechter dan de HF11. De prestaties zijn meer vergelijkbaar met de nieuwe HF20 en die is niet zo gevoelig en heeft duidelijk ruis bij te weinig licht. De resolutie en scherpte ligt wel boven de HF20, die weer duidelijk scherper en gedetailleerder is dan de HF11. Iets van zeshonderd zoveel lijnen voor de HF11 en 800 voor de HF20. Zo las ik op avs forum f=161. De bron was camcorderinfo.com, maar zo goed heb ik de review zelf nog niet gelezen.

Ik weet ook niet wat de verschilen zijn met de nog wel actuele HG20, op eerste gezicht en volgens Canon.nl online vergelijker is het dezelfde camera, alleen met 60 gig hdd in plaats van de HF11's 32 gig flash en een beduidend lagere adviesprijs.

The Forest Stars

Quote from: papaleo on May  5, 2009, 16:57:29
De prijs even buiten beschouwing gehouden...... ;)

Wie weet hoe de Canon Legria HF-S10 tov de HF11 presteerd?


Daar ben ik dus nog steeds naar opzoek ;D. Filmpjes op het net van de S10/100 zien er waanzinnig scherp uit, maar ik zie ook veel schokkerig materiaal. Ik zit nog steeds in dubio. Bovendien begrijp ik uit de verhalen dat elke keer als je start/stop met filmen krijg je een video-file. Dus als we uitgaan van de 10/20 seconden van Frank, dan komen we op een 32Gb kaartje waar 3 uur film op kan ongeveer 540 film files tegen  :ohmy: Kan iemand (Frank) dit bevestigen??

Theo

J.A.F._Doorhof

Gelukkig wel ja.
Ik heb jaren op tape geschoten en final cut pro doet dit netjes door allemaal scenes aan te maken maar adobe premiere deed dit bij bepaalde camera's niet en dan zit je dus zelf te knippen en de scenes op te zoeken.

Ik vind het IDEAAL dat je allemaal losse scenes op je kaart hebt staan, je kan dan zeer snel alles achter elkaar zetten met een effectje en klaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

The Forest Stars

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  5, 2009, 18:27:47
Gelukkig wel ja.

Ik vind het IDEAAL dat je allemaal losse scenes op je kaart hebt staan, je kan dan zeer snel alles achter elkaar zetten met een effectje en klaar.

Maar kan je eventueel wel meerdere scene's in 1 keer naar de tijdlijn verplaatsen of moet je dit echt 1 voor 1 doen?

Theo

papaleo

#67
Quote from: The Forest Stars on May  5, 2009, 18:34:15
Maar kan je eventueel wel meerdere scene's in 1 keer naar de tijdlijn verplaatsen of moet je dit echt 1 voor 1 doen?

Theo

Waarschijnlijk wel...,met shift/contr.
Teminste dat kon ik wel met Pinnacle
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: donaldk on May  5, 2009, 17:45:52
Nee, mijn ouders zijn het afgelopen week-end weggeweest en daarvoor hadden ze ook iets. En aangezien zij het grootste deel betalen... We wilden eigenlijk ook nog eerst even kijken of we hem ergens in handen konden houden. Ben op dat punt toch een vrij ouderwetse koper;-).

Papaleo. Lichtgevoeligheid valt tegen, niet beter en volgens camcorderinfo zelfs slechter dan de HF11. De prestaties zijn meer vergelijkbaar met de nieuwe HF20 en die is niet zo gevoelig en heeft duidelijk ruis bij te weinig licht. De resolutie en scherpte ligt wel boven de HF20, die weer duidelijk scherper en gedetailleerder is dan de HF11. Iets van zeshonderd zoveel lijnen voor de HF11 en 800 voor de HF20. Zo las ik op avs forum f=161. De bron was camcorderinfo.com, maar zo goed heb ik de review zelf nog niet gelezen.

Ik weet ook niet wat de verschilen zijn met de nog wel actuele HG20, op eerste gezicht en volgens Canon.nl online vergelijker is het dezelfde camera, alleen met 60 gig hdd in plaats van de HF11's 32 gig flash en een beduidend lagere adviesprijs.

Ok.....,dus de groote lens van de S10 is geen garantie voor betere kwaliteit bij minder licht,je zou denken dat door de 58mm lens meer licht naar binnen kan vallen op de al grootere cmos beeld-chip,in theorie zou dat toch beter moeten uitpakken.

Ik heb zelf altijd met de Sony HDR-HC1 mijn HD video's gechoten,maar 'n manco (helaas) van deze camcorder was dat die bar slechte opnames maakte bij slecht licht omstandigheden en daardoor deze de deur gewezen,dus ben ook in de race voor een andere/betere HD camcorder.
De 3CCD Panasonic HDC-HS300 heeft ook mijn interesse opgewekt,dus zal mij ook eens in deze camera gaan verdiepen,weet iemand of dit 'n concurent van de Canon's is?
En Panasonic heeft dacht ik een tooltje waarbij je je AVCHD materiaal om kan zetten naar een formaat die wat pc vriendelijker is,want hoe zit het op dit moment eigenlijk met de voorhanden bewerkings-software voor AVCHD materiaal?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

The Forest Stars

Quote from: papaleo on May  5, 2009, 18:53:47
Waarschijnlijk wel...,met shift/contr.
Teminste dat kon ik wel met Pinnacle

Oke dan, ik ben gewend om van 1 uur film 1 video file te maken, dus 6 uur film is 6 files. Dat AVCHD heeft dus wat meer aandacht nodig begrijp ik.
De HF S10/100 vind ik ook erg interessant, en wordt het waarschijnlijk voor mij. De S100 met een los geheugen kaartje is iets goekoper als de S10. Maar beide zij slecht leverbaar, want een internet only winkel vind ik niks.....

Theo

J.A.F._Doorhof

Het is net wat je gewend bent, ik werk met de AVCHD een STUK sneller dan met HDV tapes.
Je selecteert gewoon alle files en sleept ze naar de tijdslijn, that's it.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

De Sony 520/500 doet het beter in low light en de Panasonic TMC 300 (de versie met flash in plaats van HDD) doet het net iets beter of minder dan de Sony dat weet ik niet meer, de nieuwe Canon is dan minder dan Sony/Panasonic, qua low light. Op die Duitse review site kun je stills van low light opnamen naast elkaar zetten van diverse camera's, kijk even op avs for links.

Voor mij is de S serie duidelijk te duur, want de extra uitgebreide manual controls gebruiken we toch nooit. En hij moet ook binnen gebruikt worden zonder videolight. Dus dan kom je uit op de HF11.

The Forest Stars

Hier bij Camcorderinfo is de Panasonic HDC-HS300 getest, en tja de keuze wordt steeds moeilijker lijkt het wel :turn:

Theo


donaldk

De HS is verder gelijk aan de TM toch, alleen HDD in plaats van Flash.

Mijn vader heeft morgenmiddag alsnog vrij, dus dan gaan we de stad in om de HF11 te bekijken. Wel eerst even bellen of de website klopt en ze hem inderdaad op voorraad hebben;-).

The Forest Stars

Quote from: donaldk on May  7, 2009, 22:41:05
De HS is verder gelijk aan de TM toch, alleen HDD in plaats van Flash.

Mijn vader heeft morgenmiddag alsnog vrij, dus dan gaan we de stad in om de HF11 te bekijken. Wel eerst even bellen of de website klopt en ze hem inderdaad op voorraad hebben;-).

Inderdaad is de TM300 uitgerust met 32GB, maar verder gelijk aan de HS300. De hoogste AVCHD settings is 17mbps i.p.v de 24 mbps ten opzichte van de Canons. Ik ben erg benieuwd naar jouw bevinding vanmiddag, succes en laat wat weten.

Theo