Voor mensen die zoeken naar een AVCHD camera

Started by J.A.F._Doorhof, March 14, 2009, 00:31:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Quote from: donaldk on July 30, 2009, 17:21:41
Van H.264/AVC, naar H.264/AVC converteren wat is daarvan het nut :o.
Bij bewerking in een videotool wil je het liefst native editen en je film in de oorspronkelijke staat dus zonder verlies weer terugzetten.
Als je eerst naar mpeg2 gaat om "makkelijker" te editen en je film daarna weer upscaled heb je verlies in het eindresultaat.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

donaldk

Ja, maar je schiet er wat mee op, je kunt ten minste editen. Met AVC naar AVC 'transcoding' schiet je niets op. En ook daarmee verlies je beeldkwaliteit. Dus waarom jullie het toch doen is mij een raadsel.

Kingpin

Quote from: donaldk on July 30, 2009, 23:04:49
Ja, maar je schiet er wat mee op, je kunt ten minste editen. Met AVC naar AVC 'transcoding' schiet je niets op. En ook daarmee verlies je beeldkwaliteit. Dus waarom jullie het toch doen is mij een raadsel.
Voor het omzetten naar het web/youtube etc heb je gelijk, maar wat als je de film op je eigen flatscreen wilt bekijken op 1920x1080 dan heb ik liever de originele kwaliteit.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

donaldk

Ik ook, maar waarom dan omzetten, transcoden, van AVC naar AVC?

Kingpin

Quote from: donaldk on July 31, 2009, 00:49:55
Ik ook, maar waarom dan omzetten, transcoden, van AVC naar AVC?
Ik denk dat ik je vraag niet helemaal snap. Ik lees avchd in (mts file) en maak daar een mp4 h.264 file van omdat ik niet kan exporteren naar een mts file volgens mij.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

donaldk

Je hebt een MPEG 4 Part 10 (AVC, Advanced Video Codec)/H2.64 gecomprimeerd bestand, die ga je om zetten naar een MPEG 4 Part 10 (AVC, Advanced Video Codec)/H2.64. Dat waar jullie het iedere keer over hadden. Je bedoelt dat je de container/filewrapper veranderd... Duidelijk. Dus dat gebeurt na editing.

Kingpin

Quote from: donaldk on July 31, 2009, 18:39:35
Je hebt een MPEG 4 Part 10 (AVC, Advanced Video Codec)/H2.64 gecomprimeerd bestand, die ga je om zetten naar een MPEG 4 Part 10 (AVC, Advanced Video Codec)/H2.64. Dat waar jullie het iedere keer over hadden. Je bedoelt dat je de container/filewrapper veranderd... Duidelijk. Dus dat gebeurt na editing.
Dat klopt, omdat we van het originele bestand een "eigen" film van maken met overgangen, eventueel een muziekje eronder of kleurcorrecties etc.
Dan klopt het toch dat je dan weer in een file formaat wilt saven die het minste "verlies" geeft.
Wat zou volgens jou de betere manier zijn, want voor mij is dit ook allemaal nieuw.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

donaldk

Voor mij ook hoor. Premiere veranderd alleen de stukjes die veranderen, dus alleen de edits, je behoud de originele AVC 1080i/P. Dus inderdaad output naar Blu-ray formaat of andere wrapper/filestructuur met de originele H.264/AVC codec. Anders moet je de hele film omzetten en niet alleen de overgangen je hebt gemaakt. Maar Premiere Pro CS4 kan dus niet output genereren naar .mts files, alleen blu-ray format, of .mp4 fileformat?

Kingpin

#158
Quote from: donaldk on August  1, 2009, 00:37:01
Voor mij ook hoor. Premiere veranderd alleen de stukjes die veranderen, dus alleen de edits, je behoud de originele AVC 1080i/P. Dus inderdaad output naar Blu-ray formaat of andere wrapper/filestructuur met de originele H.264/AVC codec. Anders moet je de hele film omzetten en niet alleen de overgangen je hebt gemaakt. Maar Premiere Pro CS4 kan dus niet output genereren naar .mts files, alleen blu-ray format, of .mp4 fileformat?
Ik kan de optie niet vinden waarbij je een output kunt schrijven in *.mts of *.m2ts file, ook geen output naar de originele avchd structuur.
Naast wat overige output formaten kun je schrijven in h.264 output, hierbij wordt een mp4 file geschreven, en een output naar h.264 Blu-Ray, daar wordt een *.m4v file geschreven.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

#159
Quote from: papaleo on July 27, 2009, 18:29:49
Ja....,ik weet het,'t werkstationetje met de ultieme rekenkracht.....en ultiem prijskaartje  :withstupid:

Ik heb (voorlopig) 'eieren voor mijn geld gekozen' en heb mijn HFS-10 zojuist verkocht,niet alleen daarvoor hoor, maar de beeldstabilisator welke deze serie in huis heeft is echt brak,en de 24P is gewoon nep!....nee, met de beeldstab. daar spant Sony nog steeds de Kroon mee.....toch maar eens kijken wat de 'nieuwe' HFS11 voor verbetering op dit gebied gaat bieden  ;)
Even terugkomend op je 25p hier gaf ik je al een antwoord op dat het meer filmisch bedoelt is, de uitleg heb ik een paar antwoorden terug al gegeven hoe en/of wat deze gebruikt moet worden.
Hier heb je een stukje 25p zoals ik die gisteren heb gefilmd en vanmorgen ff snel heb ge-edit:




En een stukje Time Warp op 25p (geen cinema mode) alles Auto.
Helaas heb ik het niet in 1 stuk gefilmd wat je kunt zien aan de overgangen, maar dan heb je in ieder geval een idee:

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

donaldk

Ik lees dat je na kopieren van de files naar de pc, de filmpjes moet deleten op de camera zelf, is er eigenlijk een stand om hem in een keer leeg te gooien, staan tientallen clipjes op namelijk.

Kingpin

Quote from: donaldk on August 29, 2009, 16:11:01
Ik lees dat je na kopieren van de files naar de pc, de filmpjes moet deleten op de camera zelf, is er eigenlijk een stand om hem in een keer leeg te gooien, staan tientallen clipjes op namelijk.
Ja in het menu staat Quick erase of Full erase (meer een format dus).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

donaldk

#162
Ik keek net even in het NL boekje, dus de dunne handleiding en zag zo snel alleen maar scene verwijderen en alle scenes van datum verwijderen.

Gevonden. Het werkt iets anders; selecteer op draaiknop, video afspelen, selecteer op lcd menu en kies dan in memory menu delete all movies.