Beatbrother's HT

Started by beatbrother, March 13, 2009, 17:03:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Quote from: reza on March 24, 2009, 16:46:46
Moet er wel materiaal voor zijn. Dat is er nu al bijna niet voor 7.1 :huh2:

Het gaat niet om native 9.1 materiaal

reza

Ahaaaa, wat heb je er dan aan? Kan je net zo goed en Bose setje kopen met Vurtial dolby :devil: ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Starred

Quote from: reza on March 24, 2009, 17:42:58
Ahaaaa, wat heb je er dan aan? Kan je net zo goed en Bose setje kopen met Vurtial dolby :devil: ;D

Lees eerst die link eens zou ik zeggen  :sarcasm:

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

beatbrother

Even nog een update.
Gisteren de definitieve plannen van de architect gekregen van het huis en dus ook de kelder en deze week gaan we onze bouwaanvraag doen.
Er is nog het een en ander gewijzigd geweest aan de kelder omdat mijn vrouw nog wat extra berging wou hebben en de kelder is in z'n geheel
iets groter geworden. Nu kom je als je van de trap komt in een gang waarnaar je dus naar de muziekstudio kan gaan alsook naar de ht.
De hoogte van de kelder wordt 2m60.
Vraagje : Onderaan de ht zie je de technische ruimte. Daarin wil ik dus een rack voorzien waarin ik al het materiaal kan wegstockeren, maar is het geen probleem als je bv. je DVD speler en versterker enz allemaal achteraan hebt staan ? Gaan de remotes dan wel en is het praktisch genoeg ?
Ik hoop dat het plannetje wat duidelijk is met al die maten en streepkes enz.  :laugh:


Fabian92

Is een tijdje stil geweest hier, de plannen gaan dus door  :D (iets aangepast, maar alsnog)

Ik denk dat die remotes niet zo'n probleem leveren mits er een doorgang is naar die ruimte, anders kan je toch iets met IR extenders of iets in die richting doen?
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

beatbrother

Tuurlijk gaan de plannen door. Als ik iets in mijn hoofd haal krijg ik het er moeilijk uit.  :laugh:
Enige nadeel is geduld ... da heb ik nie echt, maar dat zal wel nodig zijn bij dit :sleepy:
Wat vind je van de ht ruimte ? Is ie groot genoeg ? Nu, ik kan er wel niks meer aan aanpassen,
maar naar mijn gevoel is ie voldoende groot genoeg.

Fabian92

#82
5 m x 6,6m is zeker niet klein , wordt zeker een mooie HT alleen het duurt eventjes, maar als het klaar is zal je waarschijnlijk gigantisch genieten  :popcorn: :D

Je zou het qua ruimte wel een beetje kunnen vergelijken met Henk's cinema: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85001.0 .

Edit: Eindresultaat op pg 9  :D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

HTip

Da's een hele verandering! Maar wel ten goede denk ik :thumbs-up:

Ruimte voor de HT is beter dan voorheen. Nu je nog kan houd wel rekening met de optimale ratios, voor het voorkomen van basproblemen. Ik ben begonnen met een vraag over ratios en heb er geen moment spijt van gehad. Kijk maar eens in mijn 1e post in mijn topic. Daar staat de link over de ratios...

Succes met het ontwerp en de bouw!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

beatbrother

Quote from: Fabian92 on June 24, 2009, 21:08:10
5 m x 6,6m is zeker niet klein , wordt zeker een mooie HT alleen het duurt eventjes, maar als het klaar is zal je waarschijnlijk gigantisch genieten  :popcorn: :D

Je zou het qua ruimte wel een beetje kunnen vergelijken met Henk's cinema: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85001.0 .

Edit: Eindresultaat op pg 9  :D

Damn !!! Heb net de hele thread gelezen van Henk's HT.
Echt waanzinnig mooi. Ik denk dat Ge en Garmt echt wel weten waar ze mee bezig zijn en ontzettend goed werk
afleveren en ook nog zeer snel in tijd.
Misschien hun toch maar eens contacteren hè ?  :thumbs-up:
Weet wel niet als ze ook in België installeren.

Ik ga zo ook nog eens even Htip zijn forum lezen i.v.m. zijn ratio's.

Wat is eigenlijk mijn volgende stap wat ik nu kan of moet doen ? Eerst gewoon wachten tot de ruwbouw af is of moet ik op
voorhand al enkele zaken berekenen of uittellen wat nog van pas kan komen tijdens de bouw zelf ? Ik denk maar aan speciale
gaten in de vloer en dergelijke.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jean Sibelius

Voorbereiding is alles... Als je nu nog na wilt denken over ratio's, dan ben je al vrij laat maar aangezien je nog niet begonnen bent met de bouw...

Ik persoonlijk zou je sterk adviseren om in ieder geval te laten controleren hoe de ratio's uit gaan vallen in een range tussen zéér slecht en zéér goed
=> nu heb je nog de mogelijk om evt. te corrigeren straks niet meer.

Voor eventueel extra leesvoer kan ik je het onderstaande topic óók adviseren ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=75065.0

Succes!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Fabian92

Quote from: Jean Sibelius on June 25, 2009, 17:52:59
Voorbereiding is alles... Als je nu nog na wilt denken over ratio's, dan ben je al vrij laat maar aangezien je nog niet begonnen bent met de bouw...

Ik persoonlijk zou je sterk adviseren om in ieder geval te laten controleren hoe de ratio's uit gaan vallen in een range tussen zéér slecht en zéér goed
=> nu heb je nog de mogelijk om evt. te corrigeren straks niet meer.

Voor eventueel extra leesvoer kan ik je het onderstaande topic óók adviseren ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=75065.0

Succes!


Groeten, Jan

Jouw topic is uiteraard een goede informatie bron, jij bouwt gewoon een apart gebouw voor je HT. Zijn er niet veel van denk ik hier op 't forum.
Maar als je nog niet begonnen ben met de bouw zou ik ook alles eerst even goed uitzoeken. Zodat je het dadelijk in 1 keer goed doet  :D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

beatbrother

Hey guys,
Lang geleden. Even weer een update.
Na 3-4 maanden hebben we deze week eindelijk de goedkeuring en bouwvergunningen gekregen van de gemeente
zodat we kunnen starten met de bouw van het huis en dus ook de HT. Ik hoop binnen dit en 2-3 weken te kunnen starten met het rooien van de grond. (oa. het kappen van de bomen enz.)
Dan moeten we een grondsondering laten uitvoeren, dan ingenieursstudie en ik hoop tegen eind-november - begin december de kelder geplaatst te hebben. Spannend.  ;D
Ik post binnen dit en 2 weekjes al wat fotos van hoe het er ginds momenteel nog uitziet.

Valkyrie

Dit project wil ik niet missen! Als het moet gaan worden zoals in de startpost :worship:.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

die kelder is het belangrijkst! kun je gelijk met je HT beginnen! de rest van je huis kan wel wachten :-X
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

beatbrother

Dat heb ik ook al tegen m'n vrouw gezegd. Dat kon ze nog enigzins aanvaarden.  :pompom:
Maar toen ik haar sprak over dat nieuwe D-Box systeem ... hmm... dat vond ze ineens een heel pak minder grappig.  :nopompom:
Dat is echt wel iets wat er ooit zal komen. Lijkt me geweldig !

Roger Black

Quote from: Valkyrie on October 27, 2009, 11:15:11
Dit project wil ik niet missen! Als het moet gaan worden zoals in de startpost :worship:.

Agree!

Robbert54

Quote from: beatbrother on October 27, 2009, 14:58:02
Dat heb ik ook al tegen m'n vrouw gezegd. Dat kon ze nog enigzins aanvaarden.  :pompom:
Maar toen ik haar sprak over dat nieuwe D-Box systeem ... hmm... dat vond ze ineens een heel pak minder grappig.  :nopompom:
Dat is echt wel iets wat er ooit zal komen. Lijkt me geweldig !
:blink: :blink: :worship: :worship: :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Blauwoogje

Zie er goed uit allemaal en ik zal het zeker ook volgen.
heel onbeschoft ben ik wel benieuwd naar de etages boven de kelder want een woning van 12 bij 18 meter is nogal wat

Hitachi 42PD7200
Harman Kardon AVR435
Harman Kardon DVD 23 B&W M1 B&W AS2

beatbrother

Quote from: Blauwoogje on November 12, 2009, 14:47:26
Zie er goed uit allemaal en ik zal het zeker ook volgen.
heel onbeschoft ben ik wel benieuwd naar de etages boven de kelder want een woning van 12 bij 18 meter is nogal wat

Boven de kelder komt een bureau, keuken, eetplaats, zithoek & garage.
En daarboven is nog een bureau of logeerkamer, 2 aparte kamers (kinderen mss ?:D), onze slaapkamer, dresssing en 2 badkamers.

beatbrother

#96
Here we go. De eerste fotos.  :pompom:
Het stelt nog niet veel voor, maar tis een begin.
Wat ruist daar in het struikgewas ?!  :music:
Dit is dus de huidige situatie.
Ik hoop dat binnen dit en 2 weken ons stuk leeg is.
De weg hebben ze ook opgebroken, wegens aanleg nieuwe riolering.

* 22-11-2009






Nadat mensen in de buurt hun rommel zijn komen dumpen hebben we dit bord
moeten plaatsen.  :devil:




Het afbakenings-paaltje.  :police:







HTip

Prachtige omgeving waar je komt te wonen :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)