rwijnhov's huiskamer HT

Started by rwijnhov, April 30, 2006, 18:51:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rwijnhov

op de andere foto zie je een deel van mijn aqua waar discussen in zwemmen.

rwijnhov

En dus weer een update. Mijn mint 808s vervangen door een hc-3100 dlp projector. En tot op heden absoluut geen spijt.

rwijnhov

En weer een update mijn lg plasma is vervangen door een samsung le40m86 full hd lcd scherm. Vanmiddag eens eventjes calibreren. Schermpje bevalt me nu al goed.

spotmatic

Gefeliciteerd. Wel een lange tijd sinds je vorige update. Is de 'itch' een tijdje weggeweest (bij mij trouwens ook)?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

rwijnhov

Ik ben super tebreden over mijn mitsubishi en wilde alleen nog een 1080p tv hebben. Dus inderdaad de itch is weg.

rwijnhov

Inmiddels de le40m86 verkocht aan mijn zus en zelf weer een ander scherm gekocht. Ik had in 1e instantie bij Vincent de sharo aquos 40x20e gekocht. Dit toestel had wel extreem veel last van banding en noise. Gelukkig mocht ik vanwege de perfecte service bij Smits dit toestel omruilen voor de samsung le40a552 (de nieuwe 5 serie van samsung). Ik kan iedereen dit toestel aanraden. Het is weer een fllinke verbetering ten op zichte van de le40m86. Dus ik ben weer een tevreden mens. Vincent nogmaals dank voor de service.

rwijnhov

Ik wil eigenlijk zelf een beugel gaan in elkaar gaan knutselen voor mijn nieuwe samsung. Weet iemand toevallig zo wat bouwtekeningen hier voor. DIY?

R


rwijnhov

#58
Ja voor plat aan de muur.

R

Kijk hier eens:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=35244.275

Ik zou 2 alu balkjes nemen, hier de plasma aan schroeven, slotgaten in maken, en dit zo aan de muur hangen. Variant op hierboven.

rwijnhov

En weer een nieuwe update. Aangezien ik langzaam maar zeker steeds minder mijn beamer ging gebruiken. Vond mijn lcd toch handiger minder werk met verduisteren en gewoon meer contrast. Had ik besloten mijn beamer te verkopen. Zo gezegd zo gedaan. En nu heb ik een 52" lcd full hd aangeschaft de le52a656 van samsung. Heerlijk groot scherm ik zit er op zo'n 2.6 m vandaan dus de bioscoop beleving is nog steeds ernstig aanwezig.

rwijnhov

Ik heb van de week de tv even een firmware update gegeven en nog een keer gecalibreerd. Ik ging trouwens van 1009 naar 1020 kwa firmware update. En dat is echt een update voor het beeld. Het is echt drastisch beter en scherper geworden door de update. En icm. met een calibratie is dit echt een super schermpje. Ben er echt laaiend enthousiast over. Ik vond mijn le40a552 al goed. Maar dit beeld van de 52a656 is toch echt weer een paar klasse beter. Ik zit overigen op 2.6 m van 52" af en dat kan ik iedereen aanraden, dat is niets te groot.

rwijnhov

En weer een update na lang niet meer aanwezig geweest te zijn inmiddels draai ik een:
lg70lb650v led tv en een Philips fidelio b5 soundbar.

donaldk

Geen projectie meer. Weer in het land of nog steeds over de grens waar je ook zat, is allemaal al zo lang geleden;-).

rwijnhov

Nee geen projectie meer tegenwoordig 70" led en 60"plasma. Het was mijn broer die in het buitenland zat. Gewoon de afgelopen jaren heel druk geweest maar bij toeval weer een beetje geinteresseerd geraakt in het htforum. Wel nog steeds met calibreren e.d. bezig.

rwijnhov

Al een hele poos niet meer hier geweest Maar toch weer tijd voor een update. Nieuw huis en andere setup:
-samsung 75nu8000 led tv
-philips fidelio b5 soundbar

Ik merk dat ik vooral weer bezig ben met stereo, het hele 5.1 gebeuren boeit me niet meer zo veel vandaar ook de fidelio. Als stereo setup draai ik met:
-Mission Cyrus One stereo versterker uit 1984;
-Rpi 3b+ met hifiberry dac+;
-Tannoy revolution r2 zuilen. Beide gevuld met 5kg zand.

Eigenlijk voor mijn doen een hele sobere setup voor een klein prijsje. Maar het klinkt zo allemachtig goed. Waanzinnig mooie stereo combi. De cyrus weet ontzetten veel bereik in de tannoys te stoppen en is erg snel.

quattronl

QuoteEigenlijk voor mijn doen een hele sobere setup voor een klein prijsje. Maar het klinkt zo allemachtig goed. Waanzinnig mooie stereo combi. De cyrus weet ontzetten veel bereik in de tannoys te stoppen en is erg snel.
Duur is niet per definitie beter.
Als deze set zo goed klinkt dan is het toch goed? Hou je geld 'over' voor andere leuke dingen ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW