op zoek naar (titel van een film)

Started by JG_Smit, February 22, 2002, 04:59:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JG_Smit

Tja iedereen heeft wel eens een film gezien waar je de titel niet meer van weet.wel het gaat over een klasieker met een zogenaamd plot verhaal.Het speelt zich allemaal af in een soort kasteel waar mensen bij uitnodiging of bij toeval terecht komen en daar zal of is iemand vermoord. Dit wordt dan onderzocht en gespeculeerd wie wordt is er vermoord en wie heeft het gedaan. Een Agatha Cristie verhaal? Ik weet het niet.

De Vraag is dan ook. Wie weet welke film ik bedoel en wat is de titel.

JG Smit..

Bart_M

#1
Dit is of House on Haunted Hill of The Haunting
Ik ben ff kwijt welke het precies was, maar Famke Janssen speelt mee.

J.A.F._Doorhof

#2
Ik weet wat je bedoelt.

10 little indians, And then there were none, dacht ik ?

Anders zou het inderdaad de 1954 versie van House on Haunted Hill kunnen zijn, maar die is niet van AC.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JG_Smit

#3
Ik heb de titels opgezocht ik denk niet dat het ze zijn dit zijn horror titels en het is eerder een thriller ook is hij in kleur niet zwart wit de 10 little indians kon ik echter niet vinden. misschien nog een geheugensteuntje. In een scene gaan ze met ze'n allen aan de tafel zitten omdat voorspeld was dat op een bepaald tijdstip iemand zal worden vermoord.Als dan het licht uit gaat gebeurd er iets. Tussen de hoofdrolspellers bevindt zich een chinees persoon die schijn volgens mij een beetje de leiding te hebben maar ook hij wordt verdacht.Ze vertrouwen elkaar allemaal niet.

JG Smit..

JG_Smit

#4
Geloof dat ik hem heb gevonden .De titel And Then There Were None die is van Agatha Cristie. Ten little indians is de song ervan.De film is van 1945 en is 4 keer verfilmd.

JG Smit..

J.A.F._Doorhof

Er is er inderdaad nog zo één, die zie je nog wel eens op TV langskomen, ben alleen de titel kwijt, maar ik dacht dat die in kleur was.

IRRITANT, als je iets zoekt en je komt er niet uit, loop de hele dag te denken voor je.



MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JG_Smit

#6
De gene die ik heb gevonden schijnt de beste te zijn die verfilmd is en hij is in kleur.

JG Smit..

Sum1

#7
Er is ook een parodie die voldoet aan je omschrijving:
  • Murder By Death (1976)
Met onder andere:
  • Peter Sellers
  • Peter Falk
  • Alec Guinness
  • James Cromwell
  • David Niven
Volgens mij is die onlangs ook op tv geweest...

JG_Smit

#8
Hoi,SUM 1 Ja deze bedoelde ik.Ik was vergeten te vertellen dat het om een komische versie ging.bedankt.

JG Smit..