Kenners gevraagd over JBL speakers

Started by Merijn, July 3, 2003, 15:46:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Merijn

Ik sta op het punt om een aantal jbl speakers te kopen en nu vraag ik mij af of dit redelijke boxen zijn om 5.1 films te bekijken. (er wordt 250 euro voor gevraagd)
alvast hartelijk bedankt!


dit zijn de specificaties:

JBL Speakersset bestaand uit:


2 zuilspeakers: JBL MX1000

Frequency response (-6dB) 45Hz - 25kHz
Recommended max. power handling: 100 Watts
Nominal impedance 4 ohms
crossover frequency: 900Hz / 3,5kHz
afmetingen (hxbxd): 820x220x256 mm
(vraagprijs €250,-)

surroundset: Flix10

center:
Recommended amplifier power: 10-70 Watts
Nominal impedance 8 ohms
afmeting (hxbxd):152x406x159 mm
surrounds:
Recommended amplifier power: 10-35 Watts
Nominal impedance 8 ohms
afmeting (hxbxd):152x162x140 mm

Oracle

Voor zuiltjes gaan ze niet echt laag... Dan moet er wel nog een sub-woofer bij.

Verder ken ik ze niet... Kun je ze ook beluisteren? Want dat is uiteindelijk waar je het aan af moet meten...

Groet,
Mark

Lynxxx

JBL heeft in de loop der tijd een gigantische range aan speakers uitgebracht, waardoor een hoop mensen door de bomen het bos niet meer zien. De instap modellen zijn de MX en LX series, de mid en high end modellen zijn de L series, XTI, TIk en 43xx/44xx monitoren.

De MX 1000 speakers worden regelmatig samen met de Flix surrounds & centers op marktplaats aangeboden voor prijzen varierend van 125 to 300 euro. De combi werd in het verleden veel verkocht voor dolby prologic sets. De flix surrounds gaan namelijk niet echt laag. De Flix centerspeaker is een zeer eenvoudige lichtgewicht centertje. Flix setjes koop je nieuw vanaf ca 89 euro. Er zijn voor zover ik weet een aantal verschillende typen, elk met een ander max. vermogen.



De MX 1000 komt op mij over als een eenvoudige instapspeaker. De Flix set vind ik zelf een erg hoog spaanplaatgehalte hebben. helaas is er in deze prijsrange weinig ander surroundspul te vinden (op de speelgoed-range van magnat na dan).

De LX2003(?) surrounds kosten al ruim het dubbele en de LX200? serie center kost ook aanzienlijk meer (maar is ook een stuk beter).

Een goede center is de S-serie van JBL. Regelmatig voor redelijke prijzen te koop op ebay, en zelfs door de fabriek aanbevolen voor matching bij L-serie speakers en jbl studio monitoren.

Voor het geld lijkt het me geen onredelijke aanbieding, maar ik zou sterk overwegen om nog even marktplaats af te wandelen op zoek naar matching rears (dus eventueel OOK mx1000). Anders kun je niet van fullrange (DTS) surround sound genieten. De Center kun je op den duur upgraden naar een LX, N, of S serie.


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

blue-eyes

#3
En in de TE KOOP sessie staat nog iemand die een setje XTI's aanbied voor weinig. Heel wat beter dan je nu eventueel zou kopen.

Ik geloof dat ie 300 euro vraagd voor een setje ;D ;D

Een JBL lover
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey