Versterker springt in Protection mode.

Started by Joris1971, March 11, 2009, 06:44:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Een vriend van me heeft een Luxman versterker, toen hij van bron wisselde (van dvd naar aux) klonk er een doffe knal uit zijn linker luidspreker.
Alles uitgezet en opnieuw aan..  weer die knal.
Toen hij bij zijn luidspreker aansluiting keek zag hij dat de ene blootgelegde draad de andere raakte.
Hij heeft vervolgens de luidsprekers afgekoppeld en daarna de versterker weer aangezet, maar dan sprint die gelijk in de PROTECTION mode.

Wat is hiermee gebeurd en hoe op te lossen?

Groet Joris


jvanhambelgium

Quote from: Joris1971 on March 11, 2009, 06:44:48
Een vriend van me heeft een Luxman versterker, toen hij van bron wisselde (van dvd naar aux) klonk er een doffe knal uit zijn linker luidspreker.
Alles uitgezet en opnieuw aan..  weer die knal.
Toen hij bij zijn luidspreker aansluiting keek zag hij dat de ene blootgelegde draad de andere raakte.
Hij heeft vervolgens de luidsprekers afgekoppeld en daarna de versterker weer aangezet, maar dan sprint die gelijk in de PROTECTION mode.

Wat is hiermee gebeurd en hoe op te lossen?

Groet Joris




Mischien een eind-trap opgeblazen ? Door een kortsluiting te maken kan dat wel ja.
Toch contact opnemen met Luxman customer support zou ik zeggen ; of langs de zaak gaan van waar hij komt.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

DVDGuy

Joris,

begrijp ik nu goed dat de luidsprekers ná het afkoppelen niet opnieuw zijn aangesloten?

Ruud :sarcasm:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Joris1971

#3
Quote from: DVDGuy on March 11, 2009, 08:03:52
Joris,

begrijp ik nu goed dat de luidsprekers ná het afkoppelen niet opnieuw zijn aangesloten?

Ruud :sarcasm:

Ja.. is dat zo gek?? Zo een doffe knal iedere keer is niet goed voor je luidsprekers.
Hij heeft ook de luidspeker kabels natuurlijk uit de versterker gehaald.
Dit om uit te sluiten of het aan de luidspreker ligt of aan de versterker... in dit geval zit er iets in de versterker niet goed.

Joris1971

Update: Zojuist hoorde ik van hem dat zijn luidspreker ook kapot is. :(

DVDGuy

#5
Quote from: Joris1971 on March 11, 2009, 08:21:02
Ja.. is dat zo gek?? Zo een doffe knal iedere keer is niet goed voor je luidsprekers.
Hij heeft ook de luidspeker kabels natuurlijk uit de versterker gehaald.
Dit om uit te sluiten of het aan de luidspreker ligt of aan de versterker... in dit geval zit er iets in de versterker niet goed.

Nee, dat is helemaal niet gek, maar mogelijk dat de versterker nu in Protection Mode gaat omdat er geen luidspeakers zijn aangesloten; vandaar mijn vraag  ::)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com