Lastig; Blu-ray's kijken via de PC

Started by Arcenon, March 9, 2009, 19:41:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arcenon

Ik heb sinds een paar weken een Blu-ray speler/brander aangeschaft voor in mijn computer. Nou heb ik gisteren m'n blu-ray die ik erbij had besteld binnengekregen. Nou alles leuk en aardig, m'n pc herkent de disc als ''hd-dvd'' maar de enige manier om hem te laten spelen is om door alle mapjes heen te bladeren en dan in het mapje ''stream'' 1 voor 1 de mediafiles starten. Nou zul je begrijpen dat dit niet echt ideaal is maar oke. Wat een bijkomend probleem is dat ik geen ondertiteling kan instellen?? Terwijl die er toch echt op zouden moeten zitten. Weet iemand hoe dit zit en hoe ik ondertiteling bij m'n media kan regelen? Is er een manier om al die losse media bestanden in 1 file te zetten met behoud van HD-audio formaten?
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Ejorne

Meest gebruikt is volgens mij powerdvd maar er zijn volgens mij meer opties om blue-ray te spelen.
Welke software gebruik jij?

Arcenon

Quote from: Ejorne on March  9, 2009, 19:43:36
Meest gebruikt is volgens mij powerdvd maar er zijn volgens mij meer opties om blue-ray te spelen.
Welke software gebruik jij?

Ik heb van de week toevallig ook geupgraded naar Powerdvd 9. Met als gevolg dat dit programma mijn discs niet meer herkend :(:(, zodra ik mijn disc opgeef als doel dan zegt hij: unknown format. Maar dit zal dan nog wel bugged zijn ofzo omdat het net de nieuwe versie is. Ik gebruik nou maar uit armoe gewoon windows media player (k-lite codec pack).
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Arno P

even opletten pdvd 7.3 is de laatste versie die nog hddvd kan afspelen

Dirc

Quote from: Arno P on March  9, 2009, 19:58:49
even opletten pdvd 7.3 is de laatste versie die nog hddvd kan afspelen

TS had toch een BD speler?

Arcenon

#5
Inderdaad, ik heb een Blu-ray speler. Maar powerdvd herkent hem als Hd-dvd... Maar is nog niet in staat om af te spelen wegens: unsupported format oid.
Maar dat door die mapje bladeren daar kan ik nog mee leven maar ik zou toch gewoon die ondertiteling kunnen ''activeren''?? Weet iemand hoe ik de ondertiteling erbij kan krijgen?
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Liquidje

Quote from: Arcenon on March  9, 2009, 20:02:33
Inderdaad, ik heb een Blu-ray speler. Maar powerdvd herkent hem als Hd-dvd... Maar is nog niet in staat om af te spelen wegens: unsupported format oid.
Maar dat door die mapje bladeren daar kan ik nog mee leven maar ik zou toch gewoon die ondertiteling kunnen ''activeren''?? Weet iemand hoe ik de ondertiteling erbij kan krijgen?
Dat kan dus alleen als je hem afspeelt "hoe het moet", en dus niet per losse file. PowerDVD zou het wel moeten doen afaik.

Zijn je videokaart en weergave apparaat beiden HDCP compliant? Beiden moeten namelijk HDCP ondersteunen, anders gaat dit niet lukken (is een soort beveiliging tegen kopiƫren). Dit werkt sowieso alleen over DVI of HDMI. Kijk het even specifiek na voor je monitor en videokaart. Alle nieuwe videokaarten, zeker die met HDMI kunnen het wel hebben, maar de monitor is vaak een probleem. Gebruik je een beamer of TV, dan is dit vaak wel gewoon ondersteund.

MovieMax

#7
Gebruik je toevallig anydvd HD? Als je in anydvd HD aanvinkt dat de extra shitzooi van Brein moet worden overgeslagen, dan herkent powerdvd de HD-DVD / blu-ray niet. Voor de rest speelt powerdvd 8 ultra + anyhd DVD alles af. Zowel blu-ray als hd-dvd. Losse .evo's/ m2ts'en slikt powerdvd niet. Maar dat is een licentie kwestie.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

ajblancke

Als je in anydvd HD aanvinkt dat de extra shitzooi van Brein moet worden overgeslagen, dan herkent powerdvd de HD-DVD / blu-ray niet.

DAT HEB IK DUS ?? nu waarmee kan ik hem dan wel afspelen ?? iemand een oplossing aub

afz. ton

Ejorne

Quote from: ajblancke on March 10, 2009, 16:32:25
Als je in anydvd HD aanvinkt dat de extra shitzooi van Brein moet worden overgeslagen, dan herkent powerdvd de HD-DVD / blu-ray niet.

DAT HEB IK DUS ?? iemand een oplossing aub

afz. ton

ehhhh... vinkje uitzetten?  :P

ajblancke

ehhhh... vinkje uitzetten?

dan blijf ik met die sorry schit zooi zitten , en dat wil ik niet

afz. ton

MovieMax

Met AnyDVD 6.5.x heb ik de problemen niet meer.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

ajblancke

Met AnyDVD 6.5.x heb ik de problemen niet meer

ok maar met wat speel je het dan af

afz.ton

Deleted member

Quote from: ajblancke on March 11, 2009, 17:58:11
Met AnyDVD 6.5.x heb ik de problemen niet meer

ok maar met wat speel je het dan af

afz.ton


PDVD9 bedoelt 'ie. Het probleem dat jij schetst is natuurlijk een AnyDVD probleem niet van PowerDVD....

ajblancke

dus ?

Met AnyDVD 6.5.x rippen en met PDVD9 , afspelen

valt mijn kwartje  :devil:

Deleted member

Volgens mij is nog door niemand het woord rippen gebruikt.  :unsure: AnyDVD kun je ook zonder te rippen als alleen een actieve 'driver' gebruiken om alleen de Brein en andere intro's te skippen. In oudere versies zorgt dat blijkbaar voor problemen en in de nieuwere versies volgens Moviemax niet meer. Dus als je zoals je aangaf problemen hebt met AnyDVD probeer dan zijn tip uit zou ik zeggen. ;)

ajblancke

ok sorry dan   :blush:

maar dat komt dus omdat er ook geen kwartjes meer bestaan  :devil:

Deleted member


Arcenon

Nou m'n powerdvd 9 kan nog steeds geen ''hele disc'' afspelen. Alleen dus die losse files die ergens op de disc staan. Maar dit is dan zonder ondertiteling.. Weet iemand hoe ik er alsnog ondertiteling onder kan forceren? Of een andere player waarbij ik het wel krijg?
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

MovieMax

Ik kan met anydvd hd "verwijder vervelende advertenties en voorbeschouwingen" aanvinken. Het werkt nog steeds niet (nog steeds brein) met powerdvd 8 maar in ieder geval geen "format in drive not supported".
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

MovieMax

@Arceron
Ik neem aan dat je bedoeld een IFO+Vob bestanden in een VIDEO_TS directory. Maak er een iso van met imgburn of Nero. Je kunt dan de iso mounten met Slysoft Virtual Clone drive. Je kunt dan de iso selecteren als ware het een dvd.

Ik vind powerdvd 9 trouwens een hele afgang. Bloatware, issues met mijn Xonar kaart, wil de hele tijd het internet op voor allerhande info, trage reacties, geen HD-DVD support meer. Ik blijf bij powerdvd 8.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Arcenon

#21
Quote from: MovieMax on March 15, 2009, 17:59:22
@Arceron
Ik neem aan dat je bedoeld een IFO+Vob bestanden in een VIDEO_TS directory. Maak er een iso van met imgburn of Nero. Je kunt dan de iso mounten met Slysoft Virtual Clone drive. Je kunt dan de iso selecteren als ware het een dvd.

Ik vind powerdvd 9 trouwens een hele afgang. Bloatware, issues met mijn Xonar kaart, wil de hele tijd het internet op voor allerhande info, trage reacties, geen HD-DVD support meer. Ik blijf bij powerdvd 8.

Ik heb geen IFO/Vob bestanden om het een blu-ray disc betreft, ik heb dus ook geen Video_TS directory. Ik ben ook niet echt te spreken over powerdvd 9..

/EDIT nvm het werkt!!.  Powerdvd is in een keer wel in staat om de disc als blu-ray te herkennen inplaats van HD-DVD. Dus nu kan ik gewoon in het menu en zo de ondertiteling selecteren. Niks gezegt over powerdvd :P
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6