Let the right one in

Started by svmnb, March 8, 2009, 20:38:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

svmnb



Zweedse horror met in de hoofdrol de 12 jarige Oskar die wordt getreiterd door medescholieren. Als er een meisje met haar vader in de flat naast hem komt wonen, knoopt Oskar moeizaam een relatie aan met dit vreemde meisje dat alleen 's avonds buiten komt. Als buurtbewoners worden vermoord of verdwijnen, wordt het voor Oskar duidelijk dat het geen doorsnee gezinnetje is dat naast hem is ingetrokken.

Sfeervolle film en de jonge acteurs vond ik erg goed spelen.

Mijn waardering: 9/10
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

mimic

Gister gekeken, erg gaaf! Verwacht echter geen action packed movie :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

Grindtegel

Zo net gezien en wat een prachtige film. Eigenlijk hoort ie niet echt thuis in dit horrorgenre, want horror is ver te zoeken. Eerder is het een (onmogelijke) liefdesverhaal tussen een twaalfjarige jongen en zijn 12jarig buurmeisje. Prachtig geschoten en een heel erg mooie soundtrack die af en toe mijn subje best liet knallen. Dit is toch wel een van de beste films die ik dit jaar heb gezien. De film is wel heel erg langzaam maar verveelt geen minuut. De 2 hoofdrolspelers zijn echt heel goed zoals eerder opgemerkt.

Lang geleden dat ik weer eens zin had om een film te promoten, maar dit is echt weer een:

TOPPERTJE!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

denada

Superfilm , met supersetting, sterk verhaal en een beetje horror, in Hollywood hebben ze de film ook ontdekt, en de Hollywood versie komt volgend jaar en gaat 'Let me in' heten.. Hopelijk verkrachten ze de film niet net zoals bij Quarantine gebeurde als remake van [REC].

)p(

+1 Heel mooie film...treffend ook die locatie van een ooit moderne modelwijk...

peter

Jimmy Conway

Een verrassing, indrukwekkend verhaal, -geacteerd en -gefilmd. 8)

Geert

Vrij sterke film. Op een schaal van een tot tien verdient deze wel een acht. Het einde is een doordenkertje en verrassend.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Icarus314

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

AnubisNefer

Wow,

Ik heb hier meer van genoten dan van Avatar. Geweldige film !

Is een vrij trage film,echter het verveelt nooit.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

Mordante

De Zweedse verie is een stuk beter dan de Amerikaanse verie vind ik.

Peerless Monster

Quote from: Mordante on June  4, 2012, 15:00:48
De Zweedse verie is een stuk beter dan de Amerikaanse verie vind ik.

Heb je beide gekeken?
Was best een goed, maar smerig einde.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Mordante

Quote from: Peerless Monster on June  4, 2012, 18:39:08
Heb je beide gekeken?
Was best een goed, maar smerig einde.

Ik heb ze beide gezien ja. De Zweedse vond ik beklemmender.