Susano Home Theater

Started by CoSo, March 8, 2009, 14:03:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Wow, wat een gave upgrade!! En wat een beesten van apparaten... Enjoy!! O0
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Maro

Idd een pracht beest, maar ook 91 is een hele mooie zeg. Kortom een droom combi. :worship:
Veel plezier ermeer.   :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CoSo

Quote from: papaleo on July 15, 2012, 17:33:06
WOW!
Prachtig,mooie machine die Susano....
Stond lange tijd geleden ook op mijn verlanglijstje,wat mij is bijgebleven is dat deze machine zoveel koeler blijft dan ieder andere versterker.
Heb geen ervaring met andere versterkers maar hij wordt een stuk warmer dan mijn vorige receivers.

Peerless Monster

Quote from: CoSo on July 15, 2012, 18:29:22
Heb geen ervaring met andere versterkers maar hij wordt een stuk warmer dan mijn vorige receivers.

Ze heten toch niet voor niets ICE ;D
Je zou verwachten dat ze niet heel warm worden (klasse D)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

snowbo

Quote from: FeaR1986 on July 15, 2012, 15:02:26
Snowbo, klopt het typenummer van jouw Philips TV in je signature wel? Een "97PFL9603" is wel erg ziek, 97"  :P
Nope.. is wel een wens natuurlijk lolz.. gelijk aangepast :-[ ;)
Panasonic TX-P65VT50 | Sonos Sub| Sonos ARC | 2x Sonos One SL - surround |

CoSo

Aangezien dat de Europese Susano geen tuner aan boort heeft heb ik nu de Pioneer F-F6MK2-K, deze klinkt superieur tov van de SC-LX72 reciever.
Nu bevalt het streamen van muziek niet helemaal met de AppleTV 3 tov de Squeezebox, iTunes Match duurt te lang en heb ook geen zin om de Mac aan te laten voor Airplay.

Nu zit ik te kijken naar de Pioneer N-50-K die een DAC aan boort tov de N-30-K daarbij is de N-50 ook robuuster gebouwd.
Heb ik deze DAC nu ook echt nodig aangezien de Susano een Wolfson WM8741heeft die goed uit de test komt?

Wil dan ook waarschijnlijk internet radio gaan gebruiken ipv de losse tuner, de Onkyo T-4070 is ook een streamer incl een tuner nu vindt ik alleen dat groene display niet mooi bij het overige. :-[

CoSo

Het ziet er naar uit om het maar gewoon te gaan proberen.


CoSo

Heb mij slaapkamer TV (Samsung LCD) verkocht en een KURO (PDP-4280XA) voor terug gekocht.

Verder ben ik aan het kijken voor een Creaktiv Trend meubel of een Solidsteel 5, helaas zonde van het huidig systeem maar het is niet te doen met de 36kg wegende Susano.

Xander32

Quote from: CoSo on August  2, 2012, 18:27:51
Heb mij slaapkamer TV (Samsung LCD) verkocht en een KURO (PDP-4280XA) voor terug gekocht.

Verder ben ik aan het kijken voor een Creaktiv Trend meubel of een Solidsteel 5, helaas zonde van het huidig systeem maar het is niet te doen met de 36kg wegende Susano.
Tja, kwaliteit heeft z`n prijs he ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CoSo

Iemand een idee voor een meubel?

zit te denken aan misschien een zwevend meubel onder de TV of een audiorek op de plek van de planken, andere wand (bekleding) behoord tot de mogelijkheden door de gaten die achterblijven.

foto impressies zijn welkom  ;)





Xander32

Waarom een nieuwe meubel ¿ De huidige opstelling vind ik er wel gaaf uit zien :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larzie

Zelf wat maken van MDF is het handigst en goedkoopst. Zo kun je je meubel precies op maat maken. En met een deuvelcenterpen en deuvelboortje is het een eitje. :) Ik zou het zelf mooi licht houden allemaal, maar goed dat is mijn smaak.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Sluit me bij Sander aan, vind het zo al erg mooi 8) Had je zelf al iets in gedachte dan?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

CoSo

Quote from: Martijn90 on August 12, 2012, 12:39:08
Sluit me bij Sander aan, vind het zo al erg mooi 8) Had je zelf al iets in gedachte dan?
Vind het zelf ook wel mooi zoals het is maar door de Susano kan het helaas niet zo blijven tenzij de pootjes eronder blijven.

Zat eerst aan een meubel van Good2bHome te denken maar kon niet echt slagen qua maten.
Verder zoeken en dan misschien een Creaktiv trend of een Finite Elemente Tragwerk audio meubel, dan moet alleen de Sub een ander plekje zoeken.
Dit zou dan naast de stoel worden of een 2e erbij en aan beide zijde van de center :)


Robbert54

#939
en zoiets als wat Blue eyes heeft?? met meerdere onderdelen van hout en rvs op de grond geplaatst? Of een laag meubel van Good2behome waar je de Susano op kunt plaatsen??

of zoiets als wat ik heb met de Susano bovenop?? hoe hoog is de Susano?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

CoSo

Quote from: Robbert54 on August 12, 2012, 21:47:54
en zoiets als wat Blue eyes heeft?? met meerdere onderdelen van hout en rvs op de grond geplaatst? Of een laag meubel van Good2behome waar je de Susano op kunt plaatsen??

of zoiets als wat ik heb met de Susano bovenop?? hoe hoog is de Susano?
Susano is 25cm hoog en 35,5kg

CoSo

Naast de zoektocht van een audio rack/meubel ben ik op zoek naar een oplossing voor streaming audio.

Nu begrijp ik dat de Susano een van de beste DAC aan boord heeft (correct me if i'm wrong)en weet ik niet of dat de zoektocht nu makkelijker of moeilijker maakt naar streaming audio.
Er zijn er genoeg: Logitech Transporter/Squeezebox touch, Pioneer N-30/N-50,Cambridge Audio   Sonata NP 30/Magic 6, Denon DNP-720AE, Marantz NA 7004, Onkyo T-4070, Rotel RT-09/RT-12, Yamaha NP-S2000, Naim NDX/HDX, Linn majik DS, NAD C 446, Meridan Sooloos MediaCore MC200 etc.

Belangrijkste eisen zijn goede Tuner of internet radio zodat de Pioneer F-F6MK2-K tuner vervangen kan worden en een goede app liefst integreerbaar in iRule.

Optie zou ook nog een Mac Mini kunnen zijn ipv ATV3.

mijkie

heb een SB touch , werkt prima met eigen app..........weet niet of dat ook lukt met irule
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

CoSo

Quote from: mijkie on August 15, 2012, 22:35:17
heb een SB touch , werkt prima met eigen app..........weet niet of dat ook lukt met irule
Heb een SB touch pas gehad en verkocht voor de ATV3, SB werkt beter en sneller maar vind de Remote app van de ATV fijner plus dat ik de iTunes module voor iRule heb gekocht.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

CoSo

Audio rack is gevonden.

Solid Tech Rack of Silence.


mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

CoSo

#947
Was aan het kijken voor Creaktiv Trend aktiv, Solid Steel 5.3 en Finite Elemente Tragwerk, deze laatste had groote kans maar de vakantie periode maakte de levertijd wel erg lang.
Hier in Belgie kwam ik de Solid Tech Rack of Silence tegen welke ik toch wel mooier vind dan de Finite Elemente Spider.

CoSo

#948
Nu weer verder op zoek naar streaming.  :google:

Robert T

Eh, wat voor een bekleding heb je op je wand zitten? Ik heb een tijdje geleden Toine op bezoek gehad om m'n woonkamer in te meten en ga op basis daarvan panelen opbrengen op een aantal wanden en de wand achter de front speakers waarschijnlijk geheel bekleden. Wat jij hebt ziet er erg mooi uit.. heeft het ook een akoestisch doel? Zit er iets achter aan absorptie? (ik heb overigens niet alle 38 pagina's gelezen dus kan zijn dat ik er overheen gelezen heb)

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3