Susano Home Theater

Started by CoSo, March 8, 2009, 14:03:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: Peerless Monster on January 14, 2017, 10:17:46
Hoe moet je de cijfertjes interpreteren dan Philip? Dat is het lastigste stuk... 😄
Dat is inderdaad het lastigste stuk. Probeer maar eens een kubus, maakt niet uit wat je invult. Dan zie je dat je onder 180 Hz een laagnachtmerrie hebt. Dat krijg je nooit goed. Het doel is zo min mogelijk rood en paars :D

Met mijn maten zonder akoestische maatregelen (4,07*5,52*2,20) en dan zie je dat mijn problemen zich concentreren onder de 80Hz.

De maten van de complete berging zijn erg goed (modes slechts onder 60Hz), maar voor de filmbeleving misschien wat minder. Mooie is wel dat je veel ruimte hebt voor akoestische maatregelen zoals basstraps.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

CoSo

Er is mogelijkheid om de gehele berging te gebruiken alleen zit de buitendeur denk ik niet op een logische plek en zal een hal praktischer zijn.

We gaan het zien, ontwerp ga ik laten maken door Gé.

CoSo

Quote from: HTip on January 14, 2017, 10:14:10
Afmetingen van een HT hebben alles te maken met het voorkomen van roommodes, wat in het laag staande golven oplevert die je niet wil.
Met deze calculator (http://www.bobgolds.com/Mode/RoomModes.htm) kan je spelen en kijken wat de minste roommodes oplevert.

Wat het scherm betreft een Stewart Firehawk is een grijs scherm met een negatieve gain waardoor zwartwaarden nog beter worden. Je projector moet dan wel heel lichtsterk zijn, want er wordt minder licht gereflecteerd.

Mooie upgrade die Velodyne DD12 :headbanging:
De projector is een JVC X500R

rovinggecko

Quote from: CoSo on January 14, 2017, 13:31:59
Er is mogelijkheid om de gehele berging te gebruiken alleen zit de buitendeur denk ik niet op een logische plek en zal een hal praktischer zijn.

We gaan het zien, ontwerp ga ik laten maken door Gé.
Je kan hier ook eens wat rondsnuffelen. http://cardas.com/room_setup_golden_cuboid.php

Maar Ge weet er ook vast wat van :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Kanariepiet

Ik probeer je al een paar dagen een PM te sturen, maar geen idee of ze aankomen (Dune HD 4K solo  ;))

CoSo

Quote from: kanariepiet on January 26, 2017, 12:50:24
Ik probeer je al een paar dagen een PM te sturen, maar geen idee of ze aankomen (Dune HD 4K solo  ;))
Geregeld, druk druk.


CoSo

Koopcontract is getekend, hypotheek geregeld en nu wachten  :pompom:

Maikel_audionerd

Super!! Een nieuw huis. Heel erg gefeliciteerd  :pompom:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

papaleo

Top man...,heel veel geluk in en met jullie nieuwe woning 👍🏻 :clapping:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

CoSo


CoSo

Quote from: kanariepiet on January 26, 2017, 12:50:24
Ik probeer je al een paar dagen een PM te sturen, maar geen idee of ze aankomen (Dune HD 4K solo  ;))
Hij is binnen, bedankt

Vandaag maar eens het Dune HD Solo 4K topic doorlezen en aansluiten.

Kanariepiet

Mooi, veel plezier ermee!