2xRB1070 Bridgen of 1x RB1080

Started by Kristof, July 2, 2003, 11:44:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scarp

Quote from: blue-eyes on July 29, 2003, 20:50:10
p.s. Er staat een RB1090 voor 1250 euro te koop op HIFI.NL
Correctie .. een RB1080 is dat.

Kristof

Ja, er staan een RB1080 op Hifi.Nl voor 1250 maar ook een RB1090 voor 1250€ ( Zie maar op 28/07, titel is "Eindversterker"). Voor mij is ie niet meer weggelegt, ben reeds voorzien.
HT: ROTEL RSP1066 ~ Classé CAV150~ B&W Matrix803S2 Matrix 805 CDMC-NT ~ ARCAM DV27 ~ EPSON TW200 ~ SVS PC+2039
Stereo: VDV UL40S2 ~ ARCAMCD23 ~ Dynaudio D17

Scarp

1250 euro voor de RB1090 is niet veel. Echter ligt het er wel aan hoe oud ie is en in welke staat.

blue-eyes

Quote from: Scarp on July 30, 2003, 07:44:01
Quote from: blue-eyes on July 29, 2003, 20:50:10
p.s. Er staat een RB1090 voor 1250 euro te koop op HIFI.NL
Correctie .. een RB1080 is dat.

Ik zat al op deze reactie te wachten ;D ;D ;D

Ze staan er idd beide.

Ik geen 1250 euro liggen hiero......... Die 1250 voor de 1080 vind ik veel te duur overigens.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bryan vd B

Hi,

Je bent al voorzien maar UB40 van dit forum heeft nu ook de 991 te koop staan en dat is ook een zeer mmoie versterker.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

ub4b

#30
Quote from: bryan vd B on July 30, 2003, 20:50:34
Hi,

Je bent al voorzien maar UB40 van dit forum heeft nu ook de 991 te koop staan en dat is ook een zeer mmoie versterker.

Bryan

De 1080 is de opvolger van de 991. Ik ben altijd heel tevreden geweest van de 991, lekker snel, veel power voor de bas. Hij trekt makkelijk een load tot 2 Ohm  ;D, op dit moment twee paar SCM-8 dipolen en voordien de Nautilussen (N803).

Met een Rotel 1090 (2x380) + 1095 (5x200) wordt het 7.1 feest eindelijk compleet (nu staan de twee paar dipolen parallel op de 991 ondanks het feit dat ik nu reeds 7*200WPC heb, de fronts zijn ge-biamped dus 5.1 aan ware versterking).

De 991 is een beetje forward, de 1090 en 1095 zijn dan weer wat meer relaxed, 't is maar wat je verkiest. De opvolger, de 1080 is VEEL duurder (1250 EUR tweedehands) en volgens mijn bron (Rotel kenner en oprichter van een Belgische hifi club met HEEL wat leden) is de 1080 nogal Japans klinkend en zeker geen verbetering tov de 991.

Niet dat ik de 1080 eigenaars wil afbreken maar wie een 2x200WPC trap zoekt voor een leuk prijsje kijkt best eens naar de 991 !

Albert N

Quote from: Scarp on July 30, 2003, 14:45:53
1250 euro voor de RB1090 is niet veel. Echter ligt het er wel aan hoe oud ie is en in welke staat.

Heb voor vrijdag een afspraak gemaakt. Is er nog iets waar ik op moet letten bij het kopen van 2e hands RB1090. Hij is 2.5 jaar oud

Albert

Scarp

gewoon kijken of ie in goede staat is, dus geen krasjes etc.
Check de connectoren achterop.
En vooral luisteren :)

Melvin

Die 1080 voor 1250 euro is idd veel te veel. Ik heb die persoon via zn hifi.nl zoekertje eens gemaild en hopelijk past hij zn prijs aan ;D

Die 1090 voor 1250 zou ik heel sceptisch bekijken, dat is nl. heel erg goedkoop voor een aparaat wat nieuw 2499 kost.

ub4b

#34
Quote from: Melvin on August  1, 2003, 10:04:36
Die 1080 voor 1250 euro is idd veel te veel. Ik heb die persoon via zn hifi.nl zoekertje eens gemaild en hopelijk past hij zn prijs aan ;D

Die 1090 voor 1250 zou ik heel sceptisch bekijken, dat is nl. heel erg goedkoop voor een aparaat wat nieuw 2499 kost.

Ik heb er net iets meer voor betaald, maar hij komt uit goede betrouwbare bron en dat is ook wel wat waard ;D

Ondertussen heb ik de top kimberlijn (bi-focal op de Nautilussen en Kimber select 1011 als interlink) op de eigen set kunnen beluisteren, en dat is toch nog een grote vooruitgang tov de QED interconnects en de Kimber 4VS speakerkabel. Nu ja, als je de prijs hoort van de bifocal val je eerst achterover.

Hebben nog tal van andere kabels gehoord, ga geen namen noemen, maar een powercord van 1000EUR was niet beter dan de eigen transparant cable die ik van een bevriende dealer voor een baggerprijsje kocht (100EUR) 'gosch ik was vergeten dat je die nog op test had'.

Ook een redelijk dure XLR kabel (ook weer rond de 1000 EUR) was heen niet echt beter dan de unbalanced QED Silver Spiral die amper 175 EUR kost. De A/B was op de Rotel 1090, is wel gekend dat de Rotel unbalanced het best klinkt.

Dus met dure kabels ... zelf luisteren voor je reusachtige budgetten heeft en niet de eerste de beste kabel nemen. Als ik de kimbers zou moeten kopen aan end-user prijs was dat in mijn set een upgrade van slechts 2500 EUR ;D Het kan nog even wachten.

Scarp

De Rotel amps hebben toch ook geen echte balanced opbouw? Dus heb je waarschijnlijk niet veel aan het balanced aansluiten.

ub4b

Quote from: Scarp on August  1, 2003, 15:10:56
De Rotel amps hebben toch ook geen echte balanced opbouw? Dus heb je waarschijnlijk niet veel aan het balanced aansluiten.

Is ook wat ik Marco vertelde : de winst die de kabel doet is dan weer het verlies van de balanced->unbalanced schakeling. Bij Rotel amps altijd unbalanced gebruiken ! Tussen de CD en voorversterker maakt het bij Rotel dan weer wel uit.

Marco Lisi

Quote from: ub4b on August  1, 2003, 11:06:55
Ik heb er net iets meer voor betaald, maar hij komt uit goede betrouwbare bron en dat is ook wel wat waard ;D

Bedankt voor het vertrouwen Fred ;)

Zo'n uitgebreide luister/vergelijksessie levert altijd voor beide partijen wat op! Ga vanmiddag achter een Philips DVD963SA en heb al het nodige gedaan om hem te laten modificeren bij Van Medevoort. Dat was echt wel een overtuigende presentatie hoor :P

Heb trouwens altijd al veel vertrouwen gehad in de combi B&W-Kimber. Vind de ls-kabels prima in elke prijsklasse. Ook die Select interlinks blijken nu magie te verspreiden. Ach, zolang we maar kunnen upgraden, niet?

ub4b

Quote from: audioforum.be on August  2, 2003, 10:32:59

Bedankt voor het vertrouwen Fred ;)

Zo'n uitgebreide luister/vergelijksessie levert altijd voor beide partijen wat op! Ga vanmiddag achter een Philips DVD963SA en heb al het nodige gedaan om hem te laten modificeren bij Van Medevoort. Dat was echt wel een overtuigende presentatie hoor :P

Heb trouwens altijd al veel vertrouwen gehad in de combi B&W-Kimber. Vind de ls-kabels prima in elke prijsklasse. Ook die Select interlinks blijken nu magie te verspreiden. Ach, zolang we maar kunnen upgraden, niet?

Hehe, je registratie is nog warm  ;D Speciaal een account aangemaakt voor dit berichtje, sjiek man. De 1090 is hier lekker warm aan het draaien en als je je eigen muziek door en door kent hoor je toch steeds nieuwigheden ... leuk.

Die Philips liet begin dit jaar iedereen verbazen en was ook de reden van heel wat tumult op dit forum (een thread van honderden reacties), omdat niemand geloofde dat hij 192Khz digitaal kon uitsturen na upsampling, of omdat ze de upsampling afkraakten als "domme upsampling", of omdat ze niet geloofden dat een 500 EUR speler zo goed kon zijn omdat het niet in hun high-end kraam paste, of omdat de naam Philips er op stond. Whatever ... dat was wel even doorzetten om die recentie goed af te werken als je zoveel shit op je weg krijgt.

Je hebt het met je eigen oren gehoord, voor ons graag de domme upsampling  ;D . Doe er maar twee  :)

PS: Probeer ook de pods eronder, is wel de moeite. Gisteren Riwi de pods laten horen onder de Philips toen ie om de 991 kwam en die hoorde ook wel heel snel de verbetering.


Scarp

Stuurt ie nou 192 kHz uit via de digital coax? In een test deze week leek het mij van niet anders had m'n pre-amp moeten flippen (de Rotel RSP1066 kan geen 192 kHz aan), maar deed het prima.

ub4b

Quote from: Scarp on August  2, 2003, 15:40:03
Stuurt ie nou 192 kHz uit via de digital coax? In een test deze week leek het mij van niet anders had m'n pre-amp moeten flippen (de Rotel RSP1066 kan geen 192 kHz aan), maar deed het prima.

Ja 192 Khz als je het juits configureerd ... misschien stond je speler wel op 96 Khz upsampling te draaien.

Scarp

Dan zal ik nog eens testen binnenkort (en dan moet de AB er ook bij zijn om 'm in te stellen).

Marco Lisi

Quote from: ub4b on August  2, 2003, 13:57:12
Héhé registratie is nog warm  ;D Speciaal een account aangemaakt voor dit berichtje, sjiek man. De 1090 is hier lekker warm aan het draaien en als je je eigen muziek door en door kent hoor je toch steeds nieuwigheden ... leuk.

Die Philips liet begin dit jaar iedereen verbazen en was ook de reden van heel wat tumult op dit forum (een thread van honderden reacties), omdat niemand geloofde dat hij 192Khz digitaal kon uitsturen na upsampling, of omdat ze de upsampling afkraakten als "domme upsampling", of omdat ze niet geloofden dat een 500 EUR speler zo goed kon zijn omdat het niet in hun high-end kraam paste, of omdat de naam Philips er op stond. Whatever ... dat was wel even doorzetten om die recentie goed af te werken als je zoveel shit op je weg krijgt.

Je hebt het met je eigen oren gehoord, voor ons graag de domme upsampling  ;D . Doe er maar twee  :)

PS: Probeer ook de pods eronder, is wel de moeite. Gisteren Riwi de pods laten horen onder de Philips toen ie om de 991 kwam en die hoorde ook wel heel snel de verbetering.

Had vorige week al geregistreerd en profieltje aangemaakt, wist wel that it would come in handy  :D

Ben net de Philips gaan halen bij Stereorama in Lier! Na wat rondbellen (overal niet in stock) daar nog een exemplaartje op de kop kunnen tikken. Ter plaatse even vergeleken met de Sony999ES of iets dergelijks (€1.500). De Philips kon er netjes naast hoor. De zaakvoerder beaamde dat hij gemodificeerd het topmodel (€4.000) overstijgt :P :P Zitten weer goed voor wat de toekomst betreft dan hé Fred! Luisteren maar nu :-X Die vibrapods stonden trouwens al onder mijn Rotel RC991. Veel betere focus en stabiliteit in het geluidsbeeld. Weer een zieltje gewonnen voor het anti-virbatie-rubber. Riek er eens aan??? Stinkt nog harder dan een DUREX  ;D

Overigens, de Parasound HCA-3500 moest gisteren nog een hele tijd inspelen, maar heeft zich vandaag toch bewezen. Een beter match voor mijn B&W Nau802: meer soundstage, frisser en ongeloofelijke gecontroleerde diepgang in het laag (bandbreedte van de amp begint bij 2Hz  ;)

Ga wat luisteren naar die Philips nu 8)

ub4b

Quote from: audioforum.be on August  2, 2003, 17:48:15
De Philips kon er netjes naast hoor. De zaakvoerder beaamde dat hij gemodificeerd het topmodel (€4.000) overstijgt :P :P Zitten weer goed voor wat de toekomst betreft dan hé Fred!
Die 777ES (XA versie) op een van de clubdagen kon me voor de prijs niet overtuigen, geen time alignment ... beetje wachten brengt soms wel op.
Quote from: audioforum.be on August  2, 2003, 17:48:15

Luisteren maar nu :-X Die vibrapods stonden trouwens al onder mijn Rotel RC991. Veel betere focus en stabiliteit in het geluidsbeeld. Weer een zieltje gewonnen voor het anti-virbatie-rubber. Riek er eens aan??? Stinkt nog harder dan een DUREX  ;D

En zweten dat ze doen als ze van onder apparatuur komen  >:( Rogier van crusade audio vond het trouwens best wel leuk dat mijn pods nu bij audioforum zitten  ;D

Quote from: audioforum.be on August  2, 2003, 17:48:15

Overigens, de Parasound HCA-3500 moest gisteren nog een hele tijd inspelen, maar heeft zich vandaag toch bewezen. Een beter match voor mijn B&W Nau802: meer soundstage, frisser en ongeloofelijke gecontroleerde diepgang in het laag (bandbreedte van de amp begint bij 2Hz  ;)

Ga wat luisteren naar die Philips nu 8)

Leuk voor jou  ;D De 1090 is ook wel duidelijk een betere amp dan de 1095, je moet je grens ergens natuurlijk leggen in bij mij was dat de 1090 kwa budget.

Met de 1095 ipv de 991 shinen de dipooltjes toch echt wel meer, zo'n mooie soundstage en diepte naar achter, en bij de ERA SACD heel mooie pans die ik met de 991 nooit gehoord heb.

Nu nog een rekje voor al dat moois netjes in te zetten.

thommy

Quote from: ub4b on August  2, 2003, 19:16:32
De 1090 is ook wel duidelijk een betere amp dan de 1095, je moet je grens ergens natuurlijk leggen in bij mij was dat de 1090 kwa budget.

Wist ik reeds lang, maar heb met dit voordien te zeggen toch enige tegenwind gekregen :-X

Mvgr
Yves.

thommy

Quote from: audioforum.be on August  2, 2003, 10:32:59

Heb trouwens altijd al veel vertrouwen gehad in de combi B&W-Kimber. Vind de ls-kabels prima in elke prijsklasse. Ook die Select interlinks blijken nu magie te verspreiden. Ach, zolang we maar kunnen upgraden, niet?

Moet ik bevestigen, maar raar dat je na de eerste luistertest niet overtuigd was ???
dus: before spreading the word, think(listen) well :-X

Mvgr
Yves.


Marco Lisi

Quote from: thommy on August  2, 2003, 21:53:12

Moet ik bevestigen, maar raar dat je na de eerste luistertest niet overtuigd was ???
dus: before spreading the word, think(listen) well :-X

Mvgr
Yves.
Quote

Heb nog steeds alle vertrouwen in zowel Kimber als NBS. Veel hangt af van de combinatie die je maakt. Mijn eerste indrukken (zie audioforum.be) waren inderdaad minder positief. Wanneer er met 2 monocles werd gespeeld ipv bi-focal werd het verschil pas echt duidelijk en bracht de Kimber Select nog een meerwaarde. Het is maar hoe hoog je de lat wil leggen (qua sound en budget) natuurlijk  ???

Een forum dient juist om je indrukken (ook de eerste) in neer te tokkelen, zo kunnen we leren van elkaar. Een aankoop wordt toch gebasseerd op luisterindrukken, niet :-X

Er bestaat heus ook nog beter dan de Kimber Select hoor, nogmaals, waar leg je de lat :-\


thommy

Quote from: audioforum.be on August  2, 2003, 22:48:17

Heb nog steeds alle vertrouwen in zowel Kimber als NBS. Veel hangt af van de combinatie die je maakt. Mijn eerste indrukken (zie audioforum.be) waren inderdaad minder positief. Wanneer er met 2 monocles werd gespeeld ipv bi-focal werd het verschil pas echt duidelijk en bracht de Kimber Select nog een meerwaarde. Het is maar hoe hoog je de lat wil leggen (qua sound en budget) natuurlijk  ???

Twee Moncles of 1 bifocal, het verschil blijf gewoonweg enorm!

QuoteEen forum dient juist om je indrukken (ook de eerste) in neer te tokkelen, zo kunnen we leren van elkaar. Een aankoop wordt toch gebasseerd op luisterindrukken, niet :-X

De nagel op de kop, maar dat je dit niet meteen bij de eerste sessie gehoord had kan ik niet begrijpen ???

QuoteEr bestaat heus ook nog beter dan de Kimber Select hoor, nogmaals, waar leg je de lat :-\

Inderdaad, er is altijd nog wat beters, maar vergelijken doe je best tussen kabels van dezelfde prijsklasse(budget).
Dan ligt de lat op dezelfde hoogte en ga je dan beoordelen naargelang kwaliteit.

Mvgr
Yves.

PS Trouwens Marco, heb je mijn mailtje niet ontvangen?