Ondertiteling bij mkv bestanden

Started by mradem, March 2, 2009, 12:21:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mradem

Een vraag mbt de ondertiteling bij mkv bestanden. Ik heb een paar films op mijn HDD staan die als bestandstype mkv zijn. Hierbij zit de ondertiteling al ingebakken. Ik krijg ze er alleen niet uit met Total Media theater..
Heeft iemand tips hiervoor? Ik heb Directvobsub 2.39 geinstalleerd maar tevergeefs..

ShellBeach

arcsoft heeft een redelijk gebrekkige splitter die met een hoop mkv's op zijn bek gaat
beter is haali + vsfilter als splitter

zie mijn andere topics
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

mradem

VSfilter is toch hetzelfde als DirectVOBSub? Ik heb Haali ook geinstalleerd maar heeft weinig effect op mijn ondertiteling. Verder speelt alles prima.
Ik had ook begrepen dat ik van DirectVOBSub een groen pijltje in mijn system tray krijg. Deze zie ik ook niet. Heb erna in Haali ingesteld default VSfilter op "ja" en dan krijg ik wel die groene pijl. Alleen start de film zonder beeld :blink:

ShellBeach

Quote from: mradem on March  2, 2009, 15:24:48
VSfilter is toch hetzelfde als DirectVOBSub? Ik heb Haali ook geinstalleerd maar heeft weinig effect op mijn ondertiteling. Verder speelt alles prima.
Ik had ook begrepen dat ik van DirectVOBSub een groen pijltje in mijn system tray krijg. Deze zie ik ook niet. Heb erna in Haali ingesteld default VSfilter op "ja" en dan krijg ik wel die groene pijl. Alleen start de film zonder beeld :blink:

de arcsoft mpeg demux gooit roet in het eten zie mijn eigen topics
staat er een haali icoon als je de mkv speelt ? zoniet zijn er andere splitters in de graph
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

mradem


ShellBeach

Quote from: mradem on March  2, 2009, 16:53:17
Ja dan staat er een haali icon.


dus je hebt haali icm arcsoft aan de praat ?
je moet nog een vinkje zetten autoload vsfilter

S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

mradem

Bij compatible bedoel je toch? Als ik die op ja zet start bij een mkv zowel haali als directvobsub (groene pijltje als icoon) op. Alleen is dan me beeld zwart en hoor ik alleen geluid :confused:. Is dit dan weer een instelling die fout staat of iets anders..

mradem

Doet powerdvd het trouwens beter met haali en vsfilter dan TMT? Dan probeer ik anders die eens. Meen me te herinneren dat powerdvd geen mkv afspeelt.. Of loop ik achter :D

_ MarcelloW _

Wellicht een overbodige vraag, maar hebben de subs dezelfde naam als de bestanden waarop ze betrekking hebben?

Anders kun je mkv2vob eens proberen te downloaden, hiermee kun je ze in het bestand bakken (transcoden)
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

ShellBeach

#9
Quote from: mradem on March  2, 2009, 20:47:27
Doet powerdvd het trouwens beter met haali en vsfilter dan TMT? Dan probeer ik anders die eens. Meen me te herinneren dat powerdvd geen mkv afspeelt.. Of loop ik achter :D

pdvd gebruikt z'n eigen splitters en daar zit mkv niet tussen
maar je kan wel mkv en de pdvd decoders als graph hacken vanuit een andere directshow speler
maar de h264 van PDVD heeft last met bepaalde encodes: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72201.0

eigenlijk is er geen enkele reden om nog PDVD te gebruiken
PDVD is redelijk crippled by design
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

mradem

Quote from: klinktbeter on March  2, 2009, 22:27:09
pdvd gebruikt z'n eigen splitters en daar zit mkv niet tussen
maar je kan wel mkv en de pdvd decoders als graph hacken vanuit een andere directshow speler
maar de h264 van PDVD heeft last met bepaalde encodes: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72201.0

eigenlijk is er geen enkele reden om nog PDVD te gebruiken
PDVD is redelijk crippled by design

Oke duidelijk. Bij mij draaien die mkv bestanden prima met TMT alleen de ingebakken subs krijg ik niet werkend. Vind ik zelf niet zo'n probleem maar meer voor de mensen die meekijken...

Heb jij wel een andere combinatie die goed werkt zonder al te veel poespas?

mradem

Quote from: _ MarcelloW _ on March  2, 2009, 21:48:58
Wellicht een overbodige vraag, maar hebben de subs dezelfde naam als de bestanden waarop ze betrekking hebben?

Anders kun je mkv2vob eens proberen te downloaden, hiermee kun je ze in het bestand bakken (transcoden)

Het is 1 mkv bestand waar de subtitle inzit.

DickVD

Quote from: mradem on March  3, 2009, 09:18:07
Het is 1 mkv bestand waar de subtitle inzit.

Kan je zo met MediaplayerClassic homecinema afspelen, wel even op VRM9 zetten.
http://mpc-hc.sourceforge.net/
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

ShellBeach

Quote from: mradem on March  3, 2009, 09:17:12
Oke duidelijk. Bij mij draaien die mkv bestanden prima met TMT alleen de ingebakken subs krijg ik niet werkend. Vind ik zelf niet zo'n probleem maar meer voor de mensen die meekijken...

Heb jij wel een andere combinatie die goed werkt zonder al te veel poespas?

Theatertek + Haali + vsfilter + CoreAVC pro + FFDSHOW
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

mradem

Quote from: klinktbeter on March  3, 2009, 20:45:06
Theatertek + Haali + vsfilter + CoreAVC pro + FFDSHOW


Ah oke die heb ik ook nog wel wel ergens. Ik probeer die media player ook even want daar lees ik veel over icm mkv.

Liquidje

Ik zou gewoon even kijken of het het wel doet in Windows Media Player of Mediaplayer Classic. Als het het daar wel doet, ligt het aan TMT. Zo nee, dan moet je even een graph builden in graphedit en die hier posten.

theshadow

ik weet dat het mogelijk is een ander bestand te koppelen waarin de ondertiteling staat. Dit is vaak gewoon een tekst document met daarin een tijdstempel en de zin voor de ondertiteling.

Wat ik zou proberen is zo een tekstbestand eraan te koppelen en daar verder geen zinnen in zetten   ;)

volgens mij bereik je dan hetzelfde

PS Op het internet kan je vrij eenvoudig vinden hoe je een ondertitelingsdocument aan een film kan koppelen

Liquidje

Quote from: theshadow on March 13, 2009, 09:30:23
ik weet dat het mogelijk is een ander bestand te koppelen waarin de ondertiteling staat. Dit is vaak gewoon een tekst document met daarin een tijdstempel en de zin voor de ondertiteling.

Wat ik zou proberen is zo een tekstbestand eraan te koppelen en daar verder geen zinnen in zetten   ;)

volgens mij bereik je dan hetzelfde

PS Op het internet kan je vrij eenvoudig vinden hoe je een ondertitelingsdocument aan een film kan koppelen
Hoezo zou je dat doen? Niet elke player ondersteund dit. Je kan beter DirectVobSub gebruiken en de srt file dezelfde naam geven (met uitzondering van de extensie uiteraard).

chriskras

Ikzelf heb dat probleem ook gehad, gebruikte Haali + ffsshow en wilde voor de ondertiteling vobsub gebruiken, maar dat werkte niet, toen alles maar eraf gegooid en K-Lite Mega Codec pack geinstalleerd, sindsdien werkt alles prima, mkv 1080p files van 24gb worden vloeiend met ondertiteling afgespreeld, sommige mensen haten K-lite, maar ik ben er erg tevreden over.
Panasonic 46'' FULL HD Plasma -- Harman&Kardon -- JBL -- PS3 -- HTPC -- Samsung BDP-1500 Bluray -- HD-Decoder Samsung 360 HR -- Nintendo Wii -- Sony 40'' LCD

ericbartels

Ik gebruik als brandprogramma HD Movie Maker version 1.3.
Als ik nu een MKV brand waarvan ik zeker weet dat er ondertiteling in zit, staan er toch geen ondertitels onder.
Zou dit aan het brandprogramma kunnen liggen?

Eric
Pioneer SC-LX85, Oppo BDP-83 Special Edition, Pioneer 436 XDE 43 inch, Humax ihdr-5050c, Bowers & Wilkins 704 front, Bowers & Wilkins 705 rear op Atacama i7 stands, Bowers & Wilkins HTM7 center, SVS PB1-ISD subwoofer, Logitech Harmony one remote, Viablue SC-4 silver series speaker cable.