Kermits 21:9 Homecinema

Started by kermit, December 14, 2006, 21:10:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

riwi

#975
OK klinkt goed.
Ik denk dat je in plaats van banding bedoelt dat de pans nog niet soepel genoeg lopen? Banding is als je in geleidelijke kleurovergangen randen ziet. bv in een plaatje van de lucht of zoals hieronder.


Dat is met een calibratie ook wel te verbeteren denk ik. Die niet 100% soepele pans daar heeft een calibratie geen effect op.

kermit

#976
De Pans loopt prima. Dat zit goed.maar ik zie vertical lines of bandings als de motion flow aanzet! Wel iets minder als de Rs49.dus zet ik de motion flow uit.

hifiman

Quote from: kermit on September 11, 2016, 16:35:57
De Pans loopt prima. Dat zit goed.maar ik zie vertical lines of bandings als de motion flow aanzet! Wel iets minder als de Rs49.dus zet ik de motion flow uit.
Nou dat heb ik op MIJN RS49 nog nooit gezien in elk geval en ik kijk altijd met motion flow aan (op low).  :devil: ;)

kermit

Quote from: Audioloog on September 11, 2016, 16:41:37
Nou dat heb ik op MIJN RS49 nog nooit gezien in elk geval en ik kijk altijd met motion flow aan (op low).  :devil: ;)
Straks heb ik het ook niet meer 😄Nog even geduld😊

hifiman


riwi

Ik zie dat ook niet op mijn x5000 met motion flow op low.

kermit

Quote from: riwi on September 11, 2016, 17:08:02
Ik zie dat ook niet op mijn x5000 met motion flow op low.
Je moet er een geoefend oog voor hebben. :D

kermit

#982
Quote from: HTip on September 11, 2016, 14:01:12
Nu alleen nog je handtekening aanpassen ;)

Wat is de gain van je scherm? En welk scherm heb je? Kan het ook nog aan je scherm liggen?
Gain is 1.2 het is een GT design scherm. Ik hou wel van een beetje licht! ;)

HTip

Quote from: kermit on September 11, 2016, 17:20:57
Gain is 1.2 het is een GT design scherm. Ik hou wel van een beetje licht! ;)
Mijn scherm heeft een gain van 1.3. In combinatie met de 100 extra lumen (theorie) zal ik denk ik de iris moeten knijpen. Wat overigens weer een positief effect heeft op de scherpte. Bij de demo stond iris op -4 op een 1.0 gain scherm, dus mij staat nog iets te wachten :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

kermit

#984
Quote from: HTip on September 11, 2016, 21:15:23
Mijn scherm heeft een gain van 1.3. In combinatie met de 100 extra lumen (theorie) zal ik denk ik de iris moeten knijpen. Wat overigens weer een positief effect heeft op de scherpte. Bij de demo stond iris op -4 op een 1.0 gain scherm, dus mij staat nog iets te wachten :o
Volgens mij heeft de X7000 meer licht dan de X5000. Dus zul je wat extra  O0 moeten kopen. :D Of anders de iris idd dichtknijpen.

kermit

#985
Quote from: riwi on September 11, 2016, 17:08:02
Ik zie dat ook niet op mijn x5000 met motion flow op low.
Riwi , Hier nog een geoefende kijker . (Review)

Motion:

The natural motion handling is good but not the best in class. Also, the JVC frame interpolation while working well on low setting for most scenes, generates a strange banding on some few others which could be distracting. This banding phenomenon is however improved compared to the JVC DLA-X500.

HTip

Quote from: kermit on September 11, 2016, 21:19:22
Volgens mij heeft de X7000 meer licht dan de X5000. Dus zul je wat extra  O0 moeten kopen. :D Of anders de iris idd dichtknijpen.
Klopt, daarom mijn 100 lumen extra. Jouw X5000 heeft 1700lm (40.000:1), de X7000 heeft 1800lm (120.000:1). Met zonnebril in de HT kunnen we Men in Black naspelen :D Beter idee is inderdaad de iris knijpen...

Naast CMD heeft de nieuwe lijn van JVC ook Motion Enhance. Heb je die al geprobeerd?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Hoe kan de 7000 meer licht geven eigenlijk ? Wordt er een andere lamp gebruikt of een andere dila chip ?  :blink:

HTip

Quote from: Audioloog on September 11, 2016, 22:08:39
Hoe kan de 7000 meer licht geven eigenlijk ? Wordt er een andere lamp gebruikt of een andere dila chip ?  :blink:
Goeie vraag. Ik weet alleen dat de X5000, X7000 en X9000 resp. 1700, 1800 en 1900 lumen aangeven in de specificaties. Contrastratio (native) resp. 40.000, 120.000 en 150.000. De lamp is in ieder geval gelijk.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Quote from: HTip on September 11, 2016, 22:17:26
Goeie vraag. Ik weet alleen dat de X5000, X7000 en X9000 resp. 1700, 1800 en 1900 lumen aangeven in de specificaties. Contrastratio (native) resp. 40.000, 120.000 en 150.000. De lamp is in ieder geval gelijk.
Je zou zeggen dat dat alleen maar kan door iets meer stroom door de lamp te jagen, of zijn er naast lamp en chip generatie andere manieren om meer licht eruit te krijgen?

Kjelt

Tuurlijk zijn er andere factoren , wat dacht je van het hele optische pad met extra coatings, de lens wellicht ook ieder element met speciale coatings?
Ik weet bv van sterrenkijkers dat bepaalde dure coatings ervoor zorgen dat er meer licht doorgelaten wordt.

eddy135

Quote from: riwi on September 11, 2016, 15:23:42
OK klinkt goed.
Ik denk dat je in plaats van banding bedoelt dat de pans nog niet soepel genoeg lopen? Banding is als je in geleidelijke kleurovergangen randen ziet. bv in een plaatje van de lucht of zoals hieronder.



Ik dacht dat dit poisturising heette...?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

hifiman

Quote from: Kjelt on September 11, 2016, 22:32:47
Tuurlijk zijn er andere factoren , wat dacht je van het hele optische pad met extra coatings, de lens wellicht ook ieder element met speciale coatings?
Ik weet bv van sterrenkijkers dat bepaalde dure coatings ervoor zorgen dat er meer licht doorgelaten wordt.
:thumbs-up:

Kjelt

Hier staat bv een stukje voor zo'n telescooplens coating die er voor zorgt dat er minder licht gereflecteerd wordt en dus meer doorgelaten, 15% meer licht is dan haalbaar maar ik kan me voorstellen dat je bij een andere toepassing zoals een projector evt zelfs meer winst kunt krijgen als je in het instapmodel goedkope lenzen gebruikt en in het topmodel beter glas en coatings maar 15% is dus zeker haalbaar met alleen al een goede coating.

http://www.meade.com/catalog/uhtc/index.html

kermit

Quote from: HTip on September 11, 2016, 21:52:18
Klopt, daarom mijn 100 lumen extra. Jouw X5000 heeft 1700lm (40.000:1), de X7000 heeft 1800lm (120.000:1). Met zonnebril in de HT kunnen we Men in Black naspelen :D Beter idee is inderdaad de iris knijpen...

Naast CMD heeft de nieuwe lijn van JVC ook Motion Enhance. Heb je die al geprobeerd?

Nee die heb ik nog niet geprobeerd! Is het de moeite waard?

HTip

Quote from: kermit on September 11, 2016, 23:06:45
Nee die heb ik nog niet geprobeerd! Is het de moeite waard?
Geen idee, staat in de handleiding die ik nu aan het lezen ben. CMD werkt trouwens niet met 24p.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Quote from: HTip on September 12, 2016, 07:33:24
Geen idee, staat in de handleiding die ik nu aan het lezen ben. CMD werkt trouwens niet met 24p.
Huh? Doet het bij mij prima hoor  ;D

kermit

Quote from: Audioloog on September 12, 2016, 12:05:06
Huh? Doet het bij mij prima hoor  ;D

Audioloog als je straks de deurbel hoort kom ik die HTPC van jou ophalen.... :D

riwi

#998
Quote from: eddy135 on September 11, 2016, 22:34:14
Ik dacht dat dit poisturising heette...?

Posterization en color banding zijn eigenlijk hetzelfde : randen in kleurovergangen ten gevolge van te lage kleurdiepte of beeldprocessing. Maar kermit ziet iets anders : een soort vertikale contouren langs objecten in het beeld denk ik. Dat zie ik ook wel een beetje, maar als je puur 24p kijkt zonder motion flow/clear motion drive dan heb je veel ergere (film) effecten bij pans.

@Philip : ik kijk op iris -6 nu. Zat eerst op -8. Ik denk dat ik binnenkort naar -4 ga (800 uur op de lamp). Op zich is het zoals kermit zegt wel lekker zo veel licht, maar als je van een nacht scene plots een daglicht scene hebt dan doet het bijna pijn aan de ogen met het iris vol open. Het kijkt iets rustiger met het iris iets getemperd en het is fijn te weten dat de lamp nog reserve heeft. Want op high lamp maakt ie eigenlijk te veel lawaai om die mode echt te kunnen gebruiken tenzij je een actiefilm kijkt op oorlogs/volume sterkte.

riwi

Quote from: HTip on September 12, 2016, 07:33:24
Geen idee, staat in de handleiding die ik nu aan het lezen ben. CMD werkt trouwens niet met 24p.

Motion enhance geeft rare artifact bij mij. Die heb ik uit gezet. Ik zag er geen voordeel van.
CMD werkt wel met 24p. Waarom zeg je dat dat niet zou werken? Er is een situatie waarin CMD niet werkt : dat is met 4k input (en dus e-shift aan). Met 2k input werkt het wel, ook met e-shift aan volgens mij. Al laat ik e-shift met fullHD materiaal altijd uit staan omdat dat scherper beeld geeft.