Vincent SP-998 Eindversterkers kraken bij lagere volume

Started by Ghostbuster, February 27, 2009, 23:06:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ghostbuster

Hoi,

Ik heb een probleem met mijn Vincent monoblokken (SP-998). Bij lagere volumes kraakt het geluid en valt het weg, net of het niet goed doorkomt. Als
ik het volume behoorlijk opschroef is het weg, maar als ik het dan weer op het normale volume zet komt het weer terug. Net zo'n effect als dat de volume potmeter is geoxydeerd maar dat is het niet, want ik heb ook al een andere voorversterker geprobeerd waarmee het probleem blijft ?

Mijn monoblokken zijn 2 jaar oud, en het vreemde is dat ik het bij beide monoblokken heb ? Ik heb al vanalles geprobeerd en gewisseld maar als ik andere
eindversterkers gebruik (Vincent SP-996) ben ik het pas kwijt, het lijkt dus echt wel een probleem van mijn einblokken.

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen wat het zou kunnen zijn ?

groetjes,
Ghost.
Rotel: rsp 1098 Processor
Vincent: cd-S6MK cd speler / 2x SP998 en 3x SP996 monoblokken/ SA-93 plus VV
Dune 3.0 Mediaplayer
Xanadu: AW25/C 10/ AW7A1 Sony Bravia 46'LCD Rel : stadium III sub.woofer Volledige Furutech bekabeling.

KT88

Kan verschillende oorzaken hebben, van slechte soldeerverbindingen tot defecte speakerrelais'.

Zal even bekeken moeten worden door een technicus.
De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
http://kt88.mybrute.com
Join our clan http://mybrute.com/team/33720

Spijkie

Al andere interlinks geprobeert en een andere voorversterker?

Ik had ook een kraakje in mijn center ooit en dacht dat dit de speaker of de versterker zou zijn ( VIncent 382 ) maar het bleek een slecht contact van de interlink te zijn.

Succes met zoeken!

Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Douma

Misschien is de russtroominstelling verlopen door het een of het ander. Ik heb ook een versterker gehad waarbij op laag volume het rechterkanaal vervormde en af en toe weg viel. Na het opnieuw instellen van de russtroom was het euvel verholpen.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Ghostbuster

#4
Ik denk toch dat er iets was geoxydeerd ? Ik heb alle kabels losgehaald en weer opnieuw gemonteerd.
Ook een tijdje op hoog volume laten staan, tot nu toe heb ik het gelukkig niet meer gehoord.
Hoop niet dat er iets stuk is, want ga maar terug met zo'n vage klacht, daar heb ik slechte ervaringen mee  :wacko:

Bedankt voor het meedenken in ieder geval...

Weet iemand trouwens wat het verschil is tussen de Vincent SA-31 MK en de MKII. De MKII is de laatste versie maar kan nergens vinden wat er dan
anders aan is, het apparaat ziet er exact hetzelfde uit ?
Rotel: rsp 1098 Processor
Vincent: cd-S6MK cd speler / 2x SP998 en 3x SP996 monoblokken/ SA-93 plus VV
Dune 3.0 Mediaplayer
Xanadu: AW25/C 10/ AW7A1 Sony Bravia 46'LCD Rel : stadium III sub.woofer Volledige Furutech bekabeling.

Ghostbuster

#5
Probleem is nog niet weg helaas, gister aan de volumepotmeter lopen draaien waarmee het kraken en uitvallen wel behoorlijk minder werd.
Maar vandaag nog steeds gekraak. Je zou dus denken dat het aan mijn voorversterker (processor) moet liggen. Het vreemde is dan wel dat als ik andere monoblokjes (Vincent SP-996) aansluit het gekraak/uitval geheel weg is ?

Het zou ook aan de luidspreker relais van mijn Vincent SP-998 monoblokken kunnen liggen, maar het vreemde vind ik dan dat ze het beide doen ? Ze zijn beide net 2 jaar oud.

Ik vind het op zich geen probleem om mijn voorversterker of eindversterker te laten schoonmaken, maar moet er eerst wel achter zien te komen welk het veroorzaakt.  :confused:

Interlinks of speakerkabel is het zeker niet, want dat heb ik allemaal al geprobeerd waarmee het gekraak/uitval niet veranderd. Ook heb ik het met alle apparaten die aangesloten zijn (cd-speler/dvd-speler/digitale decoder)

groetjes,
Ghost.
Rotel: rsp 1098 Processor
Vincent: cd-S6MK cd speler / 2x SP998 en 3x SP996 monoblokken/ SA-93 plus VV
Dune 3.0 Mediaplayer
Xanadu: AW25/C 10/ AW7A1 Sony Bravia 46'LCD Rel : stadium III sub.woofer Volledige Furutech bekabeling.

yorkie13

misschien een stomme vraag, maar hoe heb je de rel stadium III aangesloten ?
ook high level via de neutrik kabel of alleen op de LFE ?

Kingpin

Denk eerder dat het aan je potmeter van de volumeknop zit .
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Ghostbuster

#8
Ik heb de subwoofer enkel via de low-input aangesloten met een rca kabel naar de processor.
Maar ik heb hem ook al helemaal losgekoppeld en uit het stopcontact gehaald, maar dan nog het gekraak en uitvallen.

Ik heb ook het vermoeden dat er iets loos is met de volumepotmeter, ik heb inmiddels ook een losse 2 kanaals voorversterker (SA-31MK)
waarmee ik even ga experimenteren.

Muziek via mijn cd-speler heeft nu wel behoorlijk meer ballen moet ik zeggen  :blink:, wist nooit dat een losse vv zoveel zou opleveren.
Rotel: rsp 1098 Processor
Vincent: cd-S6MK cd speler / 2x SP998 en 3x SP996 monoblokken/ SA-93 plus VV
Dune 3.0 Mediaplayer
Xanadu: AW25/C 10/ AW7A1 Sony Bravia 46'LCD Rel : stadium III sub.woofer Volledige Furutech bekabeling.

Ghostbuster

Na veel 5en en 6en het probleem opgelost, beide eindblokken bleken defect te zijn.
De relais van de eindtrappen waren versleten (na 2 jaar ?), tot nog toe doen ze het weer prima.
Rotel: rsp 1098 Processor
Vincent: cd-S6MK cd speler / 2x SP998 en 3x SP996 monoblokken/ SA-93 plus VV
Dune 3.0 Mediaplayer
Xanadu: AW25/C 10/ AW7A1 Sony Bravia 46'LCD Rel : stadium III sub.woofer Volledige Furutech bekabeling.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ghostbuster

#11
Ja, was ook wel verrast....maar ze doen het nu wel weer prima ?
Het blijft chinese r*mmel... :tongue2: Maar het klinkt wel erg lekker.
Rotel: rsp 1098 Processor
Vincent: cd-S6MK cd speler / 2x SP998 en 3x SP996 monoblokken/ SA-93 plus VV
Dune 3.0 Mediaplayer
Xanadu: AW25/C 10/ AW7A1 Sony Bravia 46'LCD Rel : stadium III sub.woofer Volledige Furutech bekabeling.

dre73

hier ook een vincent hersteld met een kapot speaker relais:€4,39   ;D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Wijx wondere wereld

relais kunnen ze gewoon niet maken bij Vincent. Bij m'n 991 waren ze ook al snel stuk
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun