Starred AV

Started by Starred, February 27, 2009, 11:39:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

bmateijsen

Besef wel dat de SF Domus Wall niet meer te krijgen is. Ik geloof dat de importeur nog 1 paar zwarte heeft staan.
Dus als je 7.1 wil moet je nog wel ergens 1 paar op de kop tikken ;)

garmtz

De importeur heeft geloof ik nog 2 paar domus wall in teak, in zwart volgens mij niets meer. In ieder geval, ze zijn vrijwel op... :)

Starred

Quote from: garmtz on April  6, 2009, 11:04:44
Als je de speakers op oorhoogte hangt, hang ze dan zo als op de foto (de Concertino helt ook naar achteren, dat is zo bedoeld door SF), hang je ze hoger (zeg, 120-150 cm hoog), richt ze dan naar beneden gericht.

Hier een plaatje van waar ik de surrounds zelf zou hangen (klunzig in rood...:)). NOOIT 6.1, dat heeft weinig zin.

Ok, dank je!
Stel dat ik noodgedwongen toch voor 5.1 (als de Walls bijv. nergens meer verkrijgbaar zijn) moet gaan, wat is dan de beste positie?

Davey

Zoals je het zelf had getekend, dud waar die zwarte rechthoeken getekend zijn.

Starred

Hoe zit het eigenlijk met afspelen van 5.1 SACD en DVD-A als je een 7.1 opstelling hebt?
Ik neem aan dat je de 5.1 audio dan beter kunt laten afspelen als 7.1 omdat de opstelling voor 5.1 niet ideaal is.

bmateijsen

Quote from: Starred on April  6, 2009, 22:25:51
Hoe zit het eigenlijk met afspelen van 5.1 SACD en DVD-A als je een 7.1 opstelling hebt?
Ik neem aan dat je de 5.1 audio dan beter kunt laten afspelen als 7.1 omdat de opstelling voor 5.1 niet ideaal is.

Als de speler analoog is aangesloten, dan moet deze optie in de speler zitten.
Digitaal wordt alles wat 5.1 is omgezet naar 7.1

Starred

Ze zijn vandaag begonnen met verbouwen :smile:

Davey

Superleuk maar bij zo'n melding horen natuurlijk wel heel veel foto's die de voortgang laten zien  ;D

Starred

Quote from: garmtz on March 26, 2009, 07:23:56
Absoluut mee oneens... In een smallere ruimte kun je juist veel beter kiezen voor een 7.1 opstelling, omdat anders de integratie tussen fronts en surrounds heel springerig wordt (en ik kan het weten, we hebben al aardig wat HT's opgeleverd met 7.1 vs 5.1).

Garmt, ik geloof je gelijk, maar ben wel benieuwd waarom dat zo is?

Overigens, wat te doen als ik naar 7.1 wil? Ik heb niet voldoende ruimte om bij een 7.1 setup speakers naast de bank te plaatsen. De Wall zou hiervoor prima zijn geweest en eigenlijk dan ook voor achter de bank, maar die is niet meer leverbaar  :-\.
Welke speaker serie zou dan wel geschikt zijn (er moet dus een 'platte' muurspeaker in de serie zitten)?

Starred

Ze gaan in ieder geval de leidingen voor 7.1 frezen in de muren  8)

Zit echt nog sterk te twijfelen of ik de 50" voor een 60" zal inruilen :lookaround:

bmateijsen

Quote from: Starred on April  9, 2009, 18:43:39
Garmt, ik geloof je gelijk, maar ben wel benieuwd waarom dat zo is?

Overigens, wat te doen als ik naar 7.1 wil? Ik heb niet voldoende ruimte om bij een 7.1 setup speakers naast de bank te plaatsen. De Wall zou hiervoor prima zijn geweest en eigenlijk dan ook voor achter de bank, maar die is niet meer leverbaar  :-\.
Welke speaker serie zou dan wel geschikt zijn (er moet dus een 'platte' muurspeaker in de serie zitten)?

Er is nog 1 set wall's in pianolak op voorraad bij de importeur. Dat is de laatste set. (vandaag gecheckt voor je)
Wel zijn er nog 2 sets teak... die kunnen we ook wel zwart laten spuiten voor je ;D.

Groet,

Bjorn

Starred

Quote from: jowi on April  9, 2009, 19:26:04
10" is dik 25cm extra diagonaal... da's de moeite waard...

Het wordt dan wel echt gaaf met film kijken ja  8)

Starred

Iemand ervaring met PSB, ik lees er regelmatige goede dingen over? De moeite waard om te beluisteren?
Ze hebben een (heel betaalbare) nieuwe serie uitgebracht, met ook surround speakers:
http://www.hear.nl/nieuws/5244/psb_speaker_imagine_serie_in_nederland/


Starred

Quote from: Starred on April 10, 2009, 07:53:07
Iemand ervaring met PSB, ik lees er regelmatige goede dingen over? De moeite waard om te beluisteren?
Ze hebben een (heel betaalbare) nieuwe serie uitgebracht, met ook surround speakers:
http://www.hear.nl/nieuws/5244/psb_speaker_imagine_serie_in_nederland/



Never mind! Was in de war met PMC, duh  :sleepy:

garmtz

PMC vind ik fraaier dan PSB... :)  Wel een beetje 'rauw op je dak' (vooral in het hoog), als je SF gewend bent.

Starred

KRP500M gaat een maatje groeien: er komt een KRP600M  8)

Davey

Wow, da's heel erg mooi. Ik ben vandaag bij Smits in Arnhem geweest en daar heb ik de KRP600M zien staan. Wat een megagrote bak zeg  8)

Fabian92

Dat word smullen  :tongue2: 60" is echt  O0
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Fatalfelix

Zag in de verkoop sectie dat je de Concerto's de deur uit doet. Was eigenlijk wel benieuwd wat hiervoor terug komt (Grand Piano's, of een andere SF serie  8)) ?
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Starred

Quote from: Fatalfelix on April 12, 2009, 12:19:21
Zag in de verkoop sectie dat je de Concerto's de deur uit doet. Was eigenlijk wel benieuwd wat hiervoor terug komt (Grand Piano's, of een andere SF serie  8)) ?

Ik hoop een extra stel Concertino's te vinden of Walls. Als dat niet lukt zie ik wel wat het wordt. Heb daarom ook geen haast met de verkoop

garmtz

Danny, nogmaals... ;)  We hebben een paar concertino is teak en ik weet dat er nog een center en 2 paar walls zijn in teak. Misschien toch toeslaan? Hoe belangrijk is het zwart voor je?

Starred

Quote from: garmtz on April 12, 2009, 17:35:59
Hoe belangrijk is het zwart voor je?

Wel redelijk belangrijk, dat moet je inmiddels wel weten  :hehe:

Fatalfelix

Quote from: Starred on April 12, 2009, 17:30:39
Ik hoop een extra stel Concertino's te vinden of Walls. Als dat niet lukt zie ik wel wat het wordt. Heb daarom ook geen haast met de verkoop

Mm, dan zou ik toch kiezen om de Concerto's gewoon te houden. Ze vullen zoveel meer aan bij de concertino's. Een sub erbij is natuurlijk een optie, maar die mooie bolling in het mid-laag gebied zul je niet zo snel kunnen nabootsen denk ik (of je moet echt voor ht-only gaan).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Starred

Quote from: Fatalfelix on April 12, 2009, 20:25:44
Mm, dan zou ik toch kiezen om de Concerto's gewoon te houden. Ze vullen zoveel meer aan bij de concertino's. Een sub erbij is natuurlijk een optie, maar die mooie bolling in het mid-laag gebied zul je niet zo snel kunnen nabootsen denk ik (of je moet echt voor ht-only gaan).

Komt wel goed, want ik heb er een Velodyne sub bij uit de DD serie

Starred

Pioneer KRP-600M is binnen  8)