Starred AV

Started by Starred, February 27, 2009, 11:39:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: Starred on March  5, 2009, 16:57:09
Iemand anders nog tips over de aan te raden breedte voor de opening?

Ga je het echt open houden of komt er een deur in?
Als je het open houdt, dan heb je de kans dat al je laag wegloopt naar de andere ruimte. Maar dit is niet/ moeilijk te voorspellen, totdat je het daadwerkelijk gaat proberen.

Idem geldt dus voor de opening qua grootte.

Durk

Je kunt toch werken met een schuifdeur? Je kunt dan als je niet aan het kijken bent de deur open laten; heb je er ook geen last van.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

bmateijsen

Quote from: Durk on March  5, 2009, 17:03:06
Je kunt toch werken met een schuifdeur? Je kunt dan als je niet aan het kijken bent de deur open laten; heb je er ook geen last van.

Ik ben benieuwd dat wanneer Starred rustig een boekje aan het lezen is en iemand op vol volume film gaat kijken ;D.
Ik denk dat de set dan snel veel zachter of uit staat ;). Ik zou toch wel kiezen voor een beetje geluidsdemping...

Starred

Er komt geen deur in. Dat is juist niet wat ik wil. Als er film wordt gekeken zal er niemand lezen inderdaad.
Maar op een plasma kan je ook tv kijken :closedeyes: En kan je in de serre wel rustig lezen zonder dat je door de beelden op tv wordt afgeleidt 

Starred

Ben al een tijdje op zoek naar 2e paar concertino's.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85093.0

Blijken lastig te vinden. De Walls zijn helemaal zeldzaam tweedehands (waarschijnlijk zelden verkocht?).

Afronding van de verbouwing duurt nog wel een week of 10, dus tot die tijd blijf ik doorspeuren naar concertino's . Anders misschien andere speaker serie overwegen.

Joris1971

Quote from: Durk on March  5, 2009, 17:03:06
Je kunt toch werken met een schuifdeur? Je kunt dan als je niet aan het kijken bent de deur open laten; heb je er ook geen last van.

Of een mooie dikke glazen deur.

Durk

#31
de teak versie spuiten?

edit: dan mis je de horizontale lijnen uiteraard..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Starred

Quote from: Durk on March  9, 2009, 14:21:43
de teak versie spuiten?

Daar zou ik nooit aan beginnen

Starred

Met de zakkende prijzen van de Pioneers ben ik wel tempted, maar een 60" plasma op 3m lijkt me een beetje te groot?

SpeedyAndré

Ik zit op 3m afstand van een 2,35m breed scherm, waarom zou dat voor een (kleinere) tv niet goed zijn?
Alleen een nieuwslezer op dat formaat is een beetje weird  :P

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Starred

Quote from: SpeedyAndré on March 11, 2009, 00:12:23
Ik zit op 3m afstand van een 2,35m breed scherm, waarom zou dat voor een (kleinere) tv niet goed zijn?
Alleen een nieuwslezer op dat formaat is een beetje weird  :P

Dat is precies het probleem, bij HD is 60" perfect op 3m, maar te groot voor SD lijkt me. Misschien toch maar de 50" houden

SpeedyAndré

En als je kan upscalen, dan zou SD niet echt een probleem meer hoeven te zijn  :unsure:

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Starred

De doorloop wordt +/- 1.5 meter. Dat vinden we uiteindelijk het mooiste. Ga je smaller, dan blijft het teveel een aparte ruimte.

Gisteren is de aannemer langsgeweest om de wensen in kaart te brengen. Zal wel weer een dure grap worden

Davey

Goeie keus die anderhalve meter. Zal wel mooi worden. Ik ben benieuwd naar de kosten.

Starred

Zou 6.1 of 7.1 nog zin hebben of is dat overkill in een ruimte van dit beperkte formaat?
Die additionele speakers zijn sowieso lastig te plaatsen ivm de tuindeur

Davey

Quote from: Starred on March 25, 2009, 19:25:34
Zou 6.1 of 7.1 nog zin hebben of is dat overkill in een ruimte van dit beperkte formaat?
Die additionele speakers zijn sowieso lastig te plaatsen ivm de tuindeur

Een goed opgestelde 5.1 overtreft een matig geplaatste 6.1 of 7.1. Is het lastig of vervelend om de extra speakers te plaatsen dan zou ik absoluut voor een zeer goede 5.1 opstelling gaan.

garmtz

Absoluut mee oneens... In een smallere ruimte kun je juist veel beter kiezen voor een 7.1 opstelling, omdat anders de integratie tussen fronts en surrounds heel springerig wordt (en ik kan het weten, we hebben al aardig wat HT's opgeleverd met 7.1 vs 5.1).

garmtz

Nog een opmerking: waarom een plasma? Is het niet veel gaver om gewoon te gaan projecteren? Een 1,8-2,0 m breed scherm gaat prima op 3 m afstand.

Davey

Quote from: garmtz on March 26, 2009, 07:23:56
Absoluut mee oneens... In een smallere ruimte kun je juist veel beter kiezen voor een 7.1 opstelling, omdat anders de integratie tussen fronts en surrounds heel springerig wordt (en ik kan het weten, we hebben al aardig wat HT's opgeleverd met 7.1 vs 5.1).

Starred geeft zelf aan dat z'n tuindeuren in de weg zitten en dan zal het behelpen worden met 7.1. Ik ben het met je eens dat de ruimte 7.1 schreeuwt maar ik zou geen concessies maken wat dat betreft om persé 7.1 te willen hebben aangezien de ruimte bij de woonruimte zit.

garmtz

De tuindeuren zitten niet in de weg. Je kunt prima de rechter back surround rechts van de tuindeur hangen. Een 5.1 opstelling is in deze situatie eerder een compromis. Het idee is niet om perse 7.1 te hebben, maar het idee is om gewoon een beter surround-beeld te krijgen.

Starred

Quote from: garmtz on March 26, 2009, 07:25:54
Nog een opmerking: waarom een plasma? Is het niet veel gaver om gewoon te gaan projecteren? Een 1,8-2,0 m breed scherm gaat prima op 3 m afstand.

Ben tweeenhalf jaar geleden gestopt met projectie en overgestapt op plasma en bevalt prima, ik heb net trouwens een nieuwe full HD. Bovendien kijken de kids vaak TV en gamen af en toe op de PS3 (tot op heden is PC en Nintendo DS echter poplulairder)

Starred

Quote from: garmtz on March 26, 2009, 07:23:56
Absoluut mee oneens... In een smallere ruimte kun je juist veel beter kiezen voor een 7.1 opstelling, omdat anders de integratie tussen fronts en surrounds heel springerig wordt (en ik kan het weten, we hebben al aardig wat HT's opgeleverd met 7.1 vs 5.1).

Interessant. En is 7.1 in een dergelijke ruimte ook weer meer aan te raden dan 6.1?

Davey

Quote from: Starred on March 26, 2009, 15:44:19
Interessant. En is 7.1 in een dergelijke ruimte ook weer meer aan te raden dan 6.1?


Hoe meer hoe beter is mijn idee altijd mits het maar fatsoenlijk te plaatsen is

Starred

#48
 Ik zit er aan te denken om SF Wall Domus te nemen als rear speaker. Dit is praktischer en minder kans op omstoten door kids dan een extra paar Concertino's.



Hoe hoog moeten deze worden opgehangen?
Moeten ze naast of (schuin)achter de luisteraar worden gehangen?
En moet je hem ophangen zoals op de foto (want dan lijkt hij met name omhoog af te stralen), of kan je hem beter 'op zijn kop hangen'?

garmtz

Als je de speakers op oorhoogte hangt, hang ze dan zo als op de foto (de Concertino helt ook naar achteren, dat is zo bedoeld door SF), hang je ze hoger (zeg, 120-150 cm hoog), richt ze dan naar beneden gericht.

Hier een plaatje van waar ik de surrounds zelf zou hangen (klunzig in rood...:)). NOOIT 6.1, dat heeft weinig zin.