nog zo'n HT-zolder... alleen nog under construction

Started by bmateijsen, June 29, 2003, 21:50:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

patrick_vdb

Hi Bjorn,

Nog nagedacht over hoe het trapgat dicht gemaakt kan worden?

Wat heb je eigenlijk op de vloer liggen?

mvrg

Patrick

bmateijsen

Hi Patrick,

Op de vloer ligt een kortpolige vloerbedekking, neergelegd door de vorige eigenaars van het huis... Eigenlijk iets te licht, maar moet er nog steeds wat aan doen...

Trapgat... ja... zeker aan gedacht, wordt een dubbelwandige constructie, dus wel wat dikker dan een simpele wand zodat er meerdere malen geluidsreductie plaats vindt. Ik ben nog aan het nadenken over de samenstelling, maar de bedoeling is om de overlast naar beneden toe wat te beperken.. De deur zou in de wand moeten vallen, zodat daar ook nog extra afscherming plaats vind.

Groet Bjorn

patrick_vdb

Hi Bjorn,

Quote from: bmateijsen on October 19, 2004, 13:17:08
neergelegd door de vorige eigenaars van het huis... Eigenlijk iets te licht

Zo'n vermoeden had ik al :D En niet alles kan tegelijkertijd natuurlijk ;)

Als je dan toch nog van plan bent om een andere vloerbedekking te nemen en een dubbele wand wil plaatsen met deur dan is mijn volgende vraag automatisch....wil je de vloer ook nog aanpakken? If yes...dan kan ik je het komende weekend wel wat 'tips' geven, zo niet...kan ik je nog steeds wat 'tips' geven ;D ;)

mvrg

Patrick

bmateijsen

Tips zijn welkom!!! Wil inderdaad die ook nog aanpakken!!
Jij bent er het hele weekend toch??

Groet Bjorn

P.S. begin nu eens met je eigen thread ;) Die brainstorms van jou zijn zo waardevol  :D

patrick_vdb

Hi Bjorn,

Ja, ik moet de maandag nog regelen met m'n werk maar denk dat het niet zo'n probleem zal zijn.

mvrg

Patrick

ps. alles op zijn tijd ;D

Harry HT

Hoi Bjorn,

Wanneer ik de signature lees, is er volgens mij de laatste maanden veel veranderd in je audio setup.

Hoe klinken de nieuwe Sonus Fabers in de set die je nu hebt staan?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

bmateijsen

Quote from: Harry HT on June 21, 2005, 13:07:41
Hoi Bjorn,

Wanneer ik de signature lees, is er volgens mij de laatste maanden veel veranderd in je audio setup.

Hoe klinken de nieuwe Sonus Fabers in de set die je nu hebt staan?

Gegroet,

Harry


Er is inderdaad wel wat veranderd... maar nog niet compleet.. ;)

De Sonus Fabers zijn echt heel gaaf, ronduit muzikaal, lekker los en heerlijk levendig.

Wat in ieder geval is opgevallen dat ze ontzettend lang moeten inspelen. Ze hebben nu bijna 2 weken non-stop aangestaan en iedere keer maar even een filmpje gekeken en wat muziek geluisterd. Duidelijk is dat er een mooie curve in zit naarmate ze meer inspelen.

Wat opvalt is dat de Concerto serie vele kenmerken heeft gekregen van de hogere Cremona serie. Het is daarmee weer een typische Sonus Faber, zowel in prestaties als in looks. De prestaties zijn erg goed, het is een
prachtige muzikale luidspreker die met goede aansturing een levendig en bovenal muzikaal geluidsbeeld weergeeft. Vooral de prachtige ronding in het hoog en de zijigheid in het middengebied scoort de Domus serie wat mij
betreft hoge ogen, het is bijzonder muziek luisteren en prachtig holografisch met films.

Groet Bjorn

bodiug



R

Heb je geen mooie foto van de staanders? Ben wel benieuwd hoe ze er op een echt foto uit zien.

bmateijsen

Nee.. heb er nog geen foto's van gemaakt, maar wat dacht je van deze:




R

Ja die ken ik natuurlijk al. Ik bedoel foto's waarop je iets kan zien ;)

bmateijsen

Quote from: Ruben on June 21, 2005, 14:27:03
Ja die ken ik natuurlijk al. Ik bedoel foto's waarop je iets kan zien ;)

En wat zou je willen zien?? Dan hou ik daar wel rekening mee als ik foto's maak... ;)

R

Ja graag, alleen als het niet te veel moeite is.

Ik weet niet of het hout is of piano, maar graag iets van detail van het materiaal, de unit(s), de terminal en een totaal.. Dan ben ik top tevreden en ik denk de rest van het forum ook.

bvd Ruben

bmateijsen

Quote from: Ruben on June 21, 2005, 14:44:09
Ja graag, alleen als het niet te veel moeite is.

Ik weet niet of het hout is of piano, maar graag iets van detail van het materiaal, de unit(s), de terminal en een totaal.. Dan ben ik top tevreden en ik denk de rest van het forum ook.

bvd Ruben

De teak versie heb ik staan... de pianolak versie komt zaterdag..
Ik zal even kijken of het vanavond lukt... maar ben niet zo'n goede fotograaf..

R

Geen haast hoor van mijn kant, zeker niet met deze hitte. Teak het belangrijkst, piano ziek ik vanzelf wel ;)

bmateijsen

Ruben... het is nog niet gelukt..... maar ik heb goede hoop op het weekend, aangezien de warmte blijkbaar af gaat nemen...

Groet Bjorn

R


bodiug


bmateijsen

Quote from: guidob on June 23, 2005, 09:53:56
Ze zien er bijzonder uit.

Dat zijn ze zeker... althans ik weet dat je doelt op de Sonus Fabers.. En ondanks dat het extreem warm was, hoop ik dat je toch een beetje genoten hebt van beeld en geluid...

bodiug

Zeker, geluid was zeer gedetailleerd. Beeld met zo'n barco is echt een beleving.

R


bodiug

Quote from: Ruben on June 23, 2005, 10:23:32
kwam je speciaal ergens voor langs guidob?

Voor de Sonus Faber, ik wil de concertino's nog op proef als ik echt aan een speaker upgrade denk. Ik ben iig bijzonder gecharmeerd van het merk geworden.

R


BOUBOU

Quote from: guidob on June 23, 2005, 11:16:49
Voor de Sonus Faber, ik wil de concertino's nog op proef als ik echt aan een speaker upgrade denk. Ik ben iig bijzonder gecharmeerd van het merk geworden.

Ik heb mijn concertino's voor de gein wel eens los gekoppeld om ze als front te gebruiken.
Dit icm. de Naim van Jeroenskie.
Het was echt een wereld van verschil vergeleken met de B&W.
Ik vindt ze helderder, meer sprankelend  :)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub