danish oil en beitsen

Started by WMC, February 23, 2009, 12:03:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WMC

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van danish oil na gebeitst te hebben? Ik ben namelijk niet geheel tevreden over de tint die ik heb gekregen met beits en wil dit iets bij kleuren met danish oil. Houdt de olie voldoende op gebeitst hout?
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

sphere

Proefje maken dus. Filosoferen heeft nauwelijks zin, omdat het niet gaat over jouw specifieke situatie.
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

WMC

Quote from: sphere on February 23, 2009, 12:06:16
Proefje maken dus. Filosoferen heeft nauwelijks zin, omdat het niet gaat over jouw specifieke situatie.

Ik heb geen stukjes hout meer over, daarom vraag ik om ervaringen met het gebruik van beits en danish oil. Ik ga er van uit dat dit al wel eens geprobeerd is door iemand, filosoferen is dus nergens voor nodig.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

ruud2

ligt eraan of de houtstruktuur vol zit met beits.
zo ja, dan niet doen.
anders de onderzijde proberen..?

groet, ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Erik van Voorst (in memoriam)

De olie houdt voldoende dat zal op zich geen probleem geven maar het ""bij-kleuren""...dat zie ik niet zo 1-2-3....
Mocht de nerf vol zitten dan na het opbrengen wel goed afvegen met een oud t-shirt...veel geduld laag na laag...

Maar waarom niet eerst op kleur/donkerder beitsen....wel is belangrijk waarop je het aan het doen bent...want grote vlakken (speakers) vragen veel vakmanschap....meer dan een klein strookje...van bv houten zijkant versterker...want je ziet zeer snel de "" aanzetten"" als je grote vlakken gaat kleuren.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

WMC

Quote from: Erik van Voorst on February 24, 2009, 16:56:09
De olie houdt voldoende dat zal op zich geen probleem geven maar het ""bij-kleuren""...dat zie ik niet zo 1-2-3....
Mocht de nerf vol zitten dan na het opbrengen wel goed afvegen met een oud t-shirt...veel geduld laag na laag...

Maar waarom niet eerst op kleur/donkerder beitsen....wel is belangrijk waarop je het aan het doen bent...want grote vlakken (speakers) vragen veel vakmanschap....meer dan een klein strookje...van bv houten zijkant versterker...want je ziet zeer snel de "" aanzetten"" als je grote vlakken gaat kleuren.... ;)

Op kleur beitsen kan inderdaad ook nog. Ik kan alleen bij de lokale bouwmarkt niks vinden dat me aan staat qua kleur :). Overigens gebruik ik voor beitsen altijd een rollertje, dus wat betreft de aanzetten gaat het wel goed.

In ieder geval bedankt voor de tips!
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R