M&G: celerontje en tiptop naar HTip, lang leve Belgische straatnaamborden:(

Started by celerontje, February 22, 2009, 15:41:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Quote from: celerontje on February 23, 2009, 19:18:00
Die PCM conversie van de BD35 naar de SR9600 klonk ook echt fantastisch, een stevig laag en toch veel detail.
Dat heeft me ook positief verrast. Nooit gedacht dat een relatief goedkope speler zo'n mooie beleving kon zijn. En het toont ook dat de SR9600 een goede keuze is geweest ;)

Quote from: celerontje on February 23, 2009, 19:18:00
De surroundbubble was zoals het hoort, prima! :bigsmile:
Dank je! En toch ga ik vandaag nog kijken of het beter kan. Als we met z'n 2-en kijken is de verste surround niet goed hoorbaar. Kwestie van beter afstellen, denk ik...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Quote from: HTip on February 23, 2009, 23:04:20
Bedankt voor het uitzoeken Fabian. Dat rack ziet er mooi uit, maar ik weet niet of de SR9600 met de vibrapods eronder past. Zonder vibrapods waarschijnlijk net, maar krijg ik dan geen probleem met de koeling?

Ik heb van het Empire Precision rack een keer een ontwerp gemaakt. Staat in mijn topic en wel hier

Hieronder staan de plaatjes (1e is klikbaar)...


Alleen komt er waarschijnlijk nog een etage bij, vanwege de toekomstige BR-speler en de SMS-1 verdient natuurlijk ook een plaatsje...

Kom je niet in de knoop met je kabels aan de achterkant ivm de gecentreerde poot daar?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on February 25, 2009, 17:39:25
Kom je niet in de knoop met je kabels aan de achterkant ivm de gecentreerde poot daar?
Heb je helemaal gelijk in. Zeker met die stugge W&M interlinks.

Ga jouw suggestie wat beter bekijken... Thanks!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Mwoahh, de SR9600 heeft alle speakeraansluitingen aan één kant zitten, neemt ongeveer 1/3 van de totale achterplaat in, dus de speakerkabels kunnen denk ik wel langs de poot.
De interlinks kan je natuurlijk ook spreiden, 3 links en 3 rechts in geval van 5.1 bekabeling, bijvoorbeeld.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Dat kan alleen als de afstand van de achterkant tot de paal voldoende is, anders zet je de connectoren te veel op spanning. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Heb er net even wat verder naar gekeken en we hebben een dealer vlak in de buurt gevonden. Gaan we zaterdag even naartoe. Dan weten we het snel genoeg ;)

En de Empire is 57cm diep met een ronding in de plank. Terwijl de Trend 48cm diep is en gewoon rechthoekig. Dan hoeven de kabels ook minder afstand af te leggen. Kabels zijn slechts 60cm lang, dus veel speling heb ik niet :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Neem anders een interlink mee naar die dealer en maak een kartonnen mal van de achterkant van je receiver, dan kan je zelf passen en meten.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on February 25, 2009, 21:59:14
Neem anders een interlink mee naar die dealer en maak een kartonnen mal van de achterkant van je receiver, dan kan je zelf passen en meten.
Goed idee, zeker van die interlink!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on February 26, 2009, 19:14:41
En de dieptemaat van je receiver erbij betrekken ;)
Zeker! Maar dat is geen probleem, want de buitenste maat (van voorkant volumeknop tot achterkant speakerterminals) is 48,3 cm.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on February 26, 2009, 20:19:15
Dus wel vlak voor het paaltje. ;)
Je bedoelt het Empire rack? Want die is 57cm diep bij de middelste poot. Het Creaktiv rack is 48cm diep, maar is aan de achterkant helemaal open...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Quote from: HTip on February 26, 2009, 20:29:25
Je bedoelt het Empire rack? Want die is 57cm diep bij de middelste poot. Het Creaktiv rack is 48cm diep, maar is aan de achterkant helemaal open...
Juist, maar is die 57 cm inclusief paaltje? Dan moet je dat er natuurlijk ook afhalen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on February 26, 2009, 20:31:24
Juist, maar is die 57 cm inclusief paaltje? Dan moet je dat er natuurlijk ook afhalen.
Je hebt helemaal gelijk. Ik ben niet zo helder vandaag merk ik :music:

Als het rack zaterdag bevalt, denk ik niet dat ik verder hoef te kijken. Ik wil wel nog de Trend en de Audio vergelijken, omdat de Audio helemaal compleet is met spikes en gedempte buizen, terwijl de Trend zonder spikes wordt geleverd en de buizen tegen meerprijs gedempt kunnen worden. Als het rack ook echt mooier is, dan wordt het waarschijnlijk de Audio 1 ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

De trend kan gekozen worden met spikes, danwel wieltjes :)

Ik weet echter niet of dat bij het vaste bedrag hoort of extra betaald moet worden. :closedeyes:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on February 26, 2009, 20:48:13
De trend kan gekozen worden met spikes, danwel wieltjes :)

Ik weet echter niet of dat bij het vaste bedrag hoort of extra betaald moet worden. :closedeyes:
Klopt. Spikes, kegels, etc. zijn extra bij de Trend. Kegels zijn standaard bij de Audio. Datzelfde geldt dus voor de demping van de buizen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Quote from: HTip on February 26, 2009, 22:09:43
Klopt. Spikes, kegels, etc. zijn extra bij de Trend. Kegels zijn standaard bij de Audio. Datzelfde geldt dus voor de demping van de buizen.

En hoe verhoudt de totaalprijs zich dan tov elkaar? Zeg dat je dus bij beide dezelfde uitvoering hebt gemaakt.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on February 27, 2009, 23:04:52
En hoe verhoudt de totaalprijs zich dan tov elkaar? Zeg dat je dus bij beide dezelfde uitvoering hebt gemaakt.
Scheelt bijna €300. €630 t.o.v. €920. Is natuurlijk veel geld voor een rack, tenminste dat vind ik ;)

Zijn misschien adviesprijzen, dat weet ik niet...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Neem een degelijk rack, want als je verschillen hoort met de Vibrapods, kan het niet audiofiel genoeg zijn! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on February 27, 2009, 23:09:30
Neem een degelijk rack, want als je verschillen hoort met de Vibrapods, kan het niet audiofiel genoeg zijn! ;D
;D Moet zowiezo een stevig rack zijn, want het kan meetrillen met het podium. Ik moet het dus kunnen ontkoppelen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Quote from: HTip on February 27, 2009, 23:07:37
Scheelt bijna €300. €630 t.o.v. €920. Is natuurlijk veel geld voor een rack, tenminste dat vind ik ;)

Zijn misschien adviesprijzen, dat weet ik niet...

Dat is veel geld ja. Maar de moeite waard denk ik.

Wat je ook nog kan doen is cerabase van Finite element aanschaffen. Die ontkoppelen heel erg goed. Die schroef je onder de poten van het rack.
Slechts 640 euro per 4. :o ;D

(Zijn echt heel goed ;)) ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on March  1, 2009, 20:49:10
Dat is veel geld ja. Maar de moeite waard denk ik.

Wat je ook nog kan doen is cerabase van Finite element aanschaffen. Die ontkoppelen heel erg goed. Die schroef je onder de poten van het rack.
Slechts 640 euro per 4. :o ;D

(Zijn echt heel goed ;)) ;D
Echt een koopje ;D Zijn bijna nog duurder dan het rack zelf :o

Maar de Audio 1 vinden we beide minder mooi dan de Trend 1. Het wordt dus zowiezo een Trend 1. Alleen nog beslissen welke variant het wordt. Ik zal hier niet de verschillen posten. Is misschien gevaarlijk :music: ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Inderdaad gevaarlijk, omdat je mijn topic zit te kapen! >:(
Ik ben slechts één stap verwijderd van het knopje ''Report to moderator'' ;D ;D ;D ;D ;D :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on March  1, 2009, 21:53:24
Inderdaad gevaarlijk, omdat je mijn topic zit te kapen! >:(
Ik ben slechts één stap verwijderd van het knopje ''Report to moderator'' ;D ;D ;D ;D ;D :P
;D Maar het is ontopic hoor, want we hebben het tijdens de M&G over het rack gehad :P ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive