De beste True-HD/DTS-MA/LPCM releases ?

Started by ShellBeach, February 21, 2009, 14:39:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ShellBeach

Ik speel nu een paar dagen schijfjes met lossless audio en ben aardig onder de indruk.

Zelf al getest:

- Dark City : veeeeeeel beter dan de originele DVD. Stemmen klinken echter, je hebt een veel groter ruimtegevoel, de soundtrack van Trevor Jones is veel muzikaler.

- Elite Squad: geen vergelijk gedaan met een andere bron, maar wel een kickass soundtrack

Wat vinden jullie referentiemateriaal op BD met lossless audio ?

Ik ben enkel geinteresseerd in schijfjes met een lossless track, zij het als LPCM, TrueHD of DTS-MA ... schijfjes met enkel een lossy codec zoals DD Plus & DTS HD (maar niet DTS-MA) hier niet vermelden aub.

S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

sr7000

Ik zeg www.highdefdigest.com
Hier kun je vele reviews vinden waar zowel het beeld als geluid getest wordt. Ik was zelf behoorlijk onder de indruk van releases als I am Legend en I Robot. O0

ShellBeach

Quote from: sr7000 on February 21, 2009, 15:16:31
Ik zeg www.highdefdigest.com
Hier kun je vele reviews vinden waar zowel het beeld als geluid getest wordt. Ik was zelf behoorlijk onder de indruk van releases als I am Legend en I Robot. O0

Nice ... hier trouwens een lijstje wat zij de beste sound vinden:

http://bluray.highdefdigest.com/reviews_audio.html
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Sol

Iron Man natuurlijk! En Gone in 60 seconds vind ik ook wel lekker klinken op de blauwe schijf.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Nooff

#4
één van de meest (geluidstechnisch gezien) accurate films vind ik Kung Fu Panda, ongelooflijke detaillering en plaatsing. Het ruimtelijke effect bij deze film is zo knap, ik moest gewoon sommige scenes compleet overnieuw beluisteren om op te nemen hoeveel detaillering ik eigenlijk gemist had omdat het zo snel gaat, maar het is wel degelijk aanwezig. De film heeft een True HD track overigens  ;)

squeek

Quote from: Nooff on February 21, 2009, 16:22:42
één van de meest (geluidstechnisch gezien) accurate films vind ik Kung Fu Panda, ongelooflijke detaillering en plaatsing. Het ruimtelijke effect bij deze film is zo knap, ik moest gewoon sommige scenes compleet overnieuw beluisteren om op te nemen hoeveel detaillering ik eigenlijk gemist had omdat het zo snel gaat, maar het is wel degelijk aanwezig. De film heeft een True HD track overigens  ;)

absoluut mee eens, je zet hem gewoon opnieuw op om van het geluid te kunnen genieten.

zelf vond ik i,robot wel erg goed, super surround gevoel. the dark knight heeft voor mij het meest dynamieke track ever tot nu toe. klinkt alsof hij vers uit IMAX hier is binnen gebracht  ;D

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Brimme

ik heb vorige week u-571 op blu ray gekocht in de vs. en het geluid hiervan is echt waanzinnig.
nog meer detaillering dan op de dvd.
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

bmateijsen

Een zeer mooie 7.1 DTS HD-master audio track is Hellboy II.

Groet,

Bjorn

Raymen

Ja hellboy II is echt heel goed.

Zelf vindt ik 30 days of night , incredible hulk , MI3  ,beowulf en the condemned UK, echt heel goed.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

celerontje

The Dark Knight, heerlijk krachtig en ruimtelijk.
3:10 to Yuma, niet echt bombastisch, maar wel onzettend mooi ruimtelijk bij de schietscenes.
Wall-E, mooi LFE gebruik bij de raketscenes en veel ruimtelijkheid in het ruimteschip.
Wanted, vooral slaapkamerscene in het begin, als de trein voorbij raast en alles gaat rammelen, WOW!
Pirates of the Caribbean: At World's End, ontzettend ruimtelijk en detailrijk, geldt ook voor deel 1 en 2.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ShellBeach

S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Tube-freak

www.blu-ray.com   is een goede site voor film reviews.  Ook met ratings voor video en audio kwaliteit.  Bovendien kunnen mensen comments posten.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

HTip

Die Hard 4.0 => DTS HDMA 48/24, erg goede plaatsing
Ratatouille => PCM 5.1 48/16
King Arthur => PCM 5.1 48/16, LFE kanaal iets te hard gemixed
Cars => Dolby TrueHD 48/16

en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Er zijn volgens DVD.nl heel veel BD's met een 5 voor geluid. Met name de 24 bits soundtracks scoren erg goed kwa detaillering. De mix bepaalt dan natuurlijk de uiteindelijke score ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Tube-freak on February 22, 2009, 22:57:51
www.blu-ray.com   is een goede site voor film reviews.  Ook met ratings voor video en audio kwaliteit.  Bovendien kunnen mensen comments posten.

Die gebruik ik ook om te kijken of een BD goed is, echter voor de Europese markt klopt het niet altijd. Soms hebben ze in US een 24 bits track, terwijl door de vele talen en ondertitels de Europese slechts een 16 bit track is. Erg jammer... Daarom kijk ik ook op http://www.dvd.nl/reviews.php voor de Europese variant ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

sr7000

Quote from: Tube-freak on February 22, 2009, 22:57:51
www.blu-ray.com   is een goede site voor film reviews.  Ook met ratings voor video en audio kwaliteit.  Bovendien kunnen mensen comments posten.

[/quote
Deze kende ik nog niet: wel een interessante site. Hoewel ze het soms niet helemaal eens zijn met Highdefdigest. Hun lijst van topfilms komt niet exact overeen. Maar dat zul je bij reviews altijd wel houden.

Ejorne

#15
Ik heb Serenity op BD gezien/gehoord en het geluid klonk erg indrukwekkend.
Bij die scene aan het begin van de film rondom en waarin het schip 'neerstort', zat ik op het puntje van de stoel. Wat overigens een gevaarlijke houding was zo op het puntje van de stoel. Met al dat geweld tril je zo van je stoel af...  8)

LOTS

Met stip op 1:

Hellboy 2 inderdaad.

Prachtig ook "Kingdom of Heaven", hier en daar goedkoop te krijgen. Meer dan 3 uur HD genot en een zwaar onderschatte film.
LOTS: Lord Of The Strings

Starred


HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

garmtz

De grap is dat 192kHz/24bits niet zoveel zegt als de oorspronkelijke master tapes niet al van hoge kwaliteit zijn (wat bij Akira best het geval kan zijn, daar niet van). Een heel mooi geluid per kanaal, maar geen holografische ervaring, maakt nog geen goede sound track. Pas als de soundtrack zowel natuurlijk, holografisch, dynamisch, gedetailleerd en inventief is, mag het een referentie heten wat mij betreft... ;)

ShellBeach

De meeste tracks zijn 48 Khz & vaak 16 bits (en soms 24 bits).
Dit is nog steeds veeeeeel beter dan de 384kbps DD op de meeste DVD's.

Uncompressed LFE is gewoon veel strakker/sneller/droger dan wat DD ervan bakt.
Ook al heeft Dolby Digital 24 bits dynamiek, de zware compressie blijft wel een feit.

Maar waarom ze slechts 16 bits releasen ? Bang om de 24 bits studio track vrij te geven ? Of plaatsbesparing op het schijfje ?

S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Tube-freak

Ach dankzij de arrogante Fransen (en sommige waalse belgen) en Duitsers die weigeren engels te spreken worden er weer 3 of talen audio op een blu ray gezet gezet, terwijl subtitles toch een stuk efficienter zou zijn.  Ook in Italie word veel nasynchronisatie toegepast.

Maar helaas hebben we dus ook met dit soort landen rekening te houden.  Misschien wordt het tijd om de 100GB Blu ray schijfjes te gaan gebruiken voor de distributeurs/film maatschappijen.




16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

williams

max payne ,de film moet je van houden maar het geluid is erg indrukwekkend  (dts master)
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

HTip

Quote from: garmtz on February 24, 2009, 14:52:51
De grap is dat 192kHz/24bits niet zoveel zegt als de oorspronkelijke master tapes niet al van hoge kwaliteit zijn (wat bij Akira best het geval kan zijn, daar niet van). Een heel mooi geluid per kanaal, maar geen holografische ervaring, maakt nog geen goede sound track. Pas als de soundtrack zowel natuurlijk, holografisch, dynamisch, gedetailleerd en inventief is, mag het een referentie heten wat mij betreft... ;)
Heb je helemaal gelijk in. Een goede mix en mastering is veel belangrijker dan de samplerate en/of -frequentie. Maar als die goed is en de sampling is hoog (zoals Akira) dan heb je een topper!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#24
Quote from: klinktbeter on February 24, 2009, 15:10:21
Maar waarom ze slechts 16 bits releasen ? Bang om de 24 bits studio track vrij te geven ? Of plaatsbesparing op het schijfje ?
In Europa moeten er naast de originele track ook de Franse, Spaanse, Italiaanse, etc. op staan. Soms zelfs in HD-audio, dus dat vreet opslagruimte. Het liefste zie ik dat ze de andere talen op een andere disc doen, of zelfs helemaal niet. Nasynchronisatie is iets wat ik nooit zal kijken. Maar het brengt natuurlijk de productiekosten omlaag en daar gaat het uiteindelijk om...

EDIT: Tube-Freak heeft dit ook gezegd :blush:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive