Linn Akurate DS & Linn Majik DS

Started by Roeland, February 18, 2009, 20:46:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bama

Quote from: Broem on November  7, 2014, 11:23:16
Inmiddels enkele weken aan het elen met de Linn Akurate DS icm met de Kinsky app. Afgelopen week ook eens in de internetradio optie van de Akurate gedoken. Via de Kinsky app krijg ik (maar) 18 zenders aangeboden. Kan even nergens terugvinden of ik de zenders nog kan uitbreiden. Is dat mogelijk en zo ja hoe dan? Was met m'n SB Touch gewend de hele internetradiowereld (oef) aan te kunnen. Wie weet daar meer over te schrijven?

Kijk even hier

http://tunein.com/

en die toevoegen in je config

Broem

Quote from: Bama on November  7, 2014, 11:36:08
Kijk even hier

http://tunein.com/

en die toevoegen in je config

Super. Bedankt voor je snelle antwoord. Ik ga er me aan de slag.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

bmateijsen

Quote from: Broem on November  7, 2014, 11:44:56
Super. Bedankt voor je snelle antwoord. Ik ga er me aan de slag.

Je moet dus een user-id aanmaken in tune-in en daarna favorieten aanmaken.
In Konfig ga je naar user specified voor de radio en daar voer je de user-id in.

Xstream

Ik zit te kijken naar een evt. upgrade van m'n Logitech SBT en Linn is op m'n radar gekomen.
Momenteel zit de SBT digitaal aangesloten op m'n Emotiva XPA-1 Dac + UPA-2 eindversterker. Nu betwijfel ik hoeveel winst je behaalt met bijv. de DS aangezien je nog steeds de DAC van de XPA-1 gebruikt. Of onderschat ik het dan? Ik kan me alleen maar voorstellen dat een stream bron dan iets aan het oorspronkelijke geluid gaat veranderen (pimpen) om 't anders te laten klinken. 1tjes en 0tjes kun je moeilijk halfjes maken, je verander dan dus de informatie? Enige wat ik me kan voorstellen is dat je minder corruptie krijgt door betere shielding bijv. Maar misschien zie ik 't dan verkeerd?

De DSM is als 't goed is dan de voorversterker versie met eigen DAC aan boort. Daar zie ik dan meer winst in. Klopt die aanname?
Aan de andere kant heeft de DSM juist weer meer toeters en bellen die een negatieve impact op de bron kunnen hebben.

Hoe verhouden de oudere Linn music players die je op de 2e hands markt ziet zich met de nieuwe modellen. Zijn daar nog grote verschillen in?

Alvast bedankt.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Rudi64

Quote from: Broem on November  7, 2014, 11:23:16
Inmiddels enkele weken aan het elen met de Linn Akurate DS icm met de Kinsky app. Afgelopen week ook eens in de internetradio optie van de Akurate gedoken. Via de Kinsky app krijg ik (maar) 18 zenders aangeboden. Kan even nergens terugvinden of ik de zenders nog kan uitbreiden. Is dat mogelijk en zo ja hoe dan? Was met m'n SB Touch gewend de hele internetradiowereld (oef) aan te kunnen. Wie weet daar meer over te schrijven?

Bij Tunein een account aanmaken,een selectie maken en dan via konfig je gebruikersnaam ingeven en van je selectie
die je aangemaakt hebt in tunein zal je in kinsky kunnen gebruik maken.

http://tunein.com/
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

riwi

#380
Quote from: Xstream on November  7, 2014, 12:32:53
De DSM is als 't goed is dan de voorversterker versie met eigen DAC aan boort. Daar zie ik dan meer winst in. Klopt die aanname?
Aan de andere kant heeft de DSM juist weer meer toeters en bellen die een negatieve impact op de bron kunnen hebben.
Dat is afhankelijk van de serie (Sneaky / Majik / Akurate / Klimax) : http://www.linn.co.uk/all-products/network-music-players

Bij Sneaky / Majik zit er een integrated amp in de DSM, bij Akurate en Klimax alleen een voorversterker.
Maar de DSM is meer want je kan daarmee ook bv HDMI doorlussen en daarmee je Emotiva (rommel ;) ) volledig buiten spel zetten voor stereo.

Broem

Quote from: bmateijsen on November  7, 2014, 11:46:33
Je moet dus een user-id aanmaken in tune-in en daarna favorieten aanmaken.
In Konfig ga je naar user specified voor de radio en daar voer je de user-id in.

Top zeg. Er gaat weer een internetradio wereld voor me open. Piece of cake. Je moet het maar net even weten. Thanks.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

bmateijsen

Quote from: Broem on November  7, 2014, 15:20:11
Top zeg. Er gaat weer een internetradio wereld voor me open. Piece of cake. Je moet het maar net even weten. Thanks.

Volgens mij staat er een beschrijving op de Linn website hiervoor ;). Idem voor alles wat je wilt doen met Airplay, etc ;).

Bama

Quote from: Broem on November  7, 2014, 15:20:11
Top zeg. Er gaat weer een internetradio wereld voor me open. Piece of cake. Je moet het maar net even weten. Thanks.

Op tune in kan je ook even proefluisteren en als je het leuk vindt toevoegen. Volgorde van de zenders moet je ook instellen via tune in, kan niet via kinsky of kazoo.
Sowieso Hi online toevoegen ;)

Broem

Quote from: Bama on November  7, 2014, 15:31:49
Op tune in kan je ook even proefluisteren en als je het leuk vindt toevoegen. Volgorde van de zenders moet je ook instellen via tune in, kan niet via kinsky of kazoo.
Sowieso Hi online toevoegen ;)

Hi online?
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Bama

deze zenders, volgens mij zijn het er 5 in 320kbps, erg leuke zenders, veel diverse muziek.

http://www.hionline.eu/


Broem

Quote from: Bama on November  7, 2014, 16:11:42
deze zenders, volgens mij zijn het er 5 in 320kbps, erg leuke zenders, veel diverse muziek.

http://www.hionline.eu/

Aha natuurlijk. De man van Hatfields End - Stonehenge. Inmiddels aan mijn lijstje toegevoegd. Fun. Erg bedankt voor de zoekrichting allemaal.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

newday

Quote from: Xstream on November  7, 2014, 12:32:53
Ik zit te kijken naar een evt. upgrade van m'n Logitech SBT en Linn is op m'n radar gekomen.
Momenteel zit de SBT digitaal aangesloten op m'n Emotiva XPA-1 Dac + UPA-2 eindversterker. Nu betwijfel ik hoeveel winst je behaalt met bijv. de DS aangezien je nog steeds de DAC van de XPA-1 gebruikt. Of onderschat ik het dan? Ik kan me alleen maar voorstellen dat een stream bron dan iets aan het oorspronkelijke geluid gaat veranderen (pimpen) om 't anders te laten klinken. 1tjes en 0tjes kun je moeilijk halfjes maken, je verander dan dus de informatie? Enige wat ik me kan voorstellen is dat je minder corruptie krijgt door betere shielding bijv. Maar misschien zie ik 't dan verkeerd?

De DSM is als 't goed is dan de voorversterker versie met eigen DAC aan boort. Daar zie ik dan meer winst in. Klopt die aanname?
Aan de andere kant heeft de DSM juist weer meer toeters en bellen die een negatieve impact op de bron kunnen hebben.

Hoe verhouden de oudere Linn music players die je op de 2e hands markt ziet zich met de nieuwe modellen. Zijn daar nog grote verschillen in?

Alvast bedankt.

De verdeling van de functies is net een beetje anders:
- Elke DS heeft al een DAC aan boord.
- Niet elke DS heeft een digitale uitgang.
- DSM = DS + voorversterker (+ soms ook eindversterker)

De DS sluit je dus i.h.a. analoog aan op je voorversterker.
DSM lijkt me geen negatieve impact te hebben want meer functies in één apparaat en kortere signaalwegen.

Rudi64

#388
En als je deze  http://37.130.228.60/aac-320.m3u  als custom url toevoegt in je tunein bib,
heb je Radio Paradise als 320b. stream...toppertje.. :music:
Deze is ook zo verkrijgbaar in tunein,maar alleen dan als 128b. stream
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Broem

Quote from: Rudi64 on November  7, 2014, 18:11:56
En als je deze  http://37.130.228.60/aac-320.m3u  als custom url toevoegt in je tunein bib,
heb je Radio Paradise als 320b. stream...toppertje.. :music:
Deze is ook zo verkrijgbaar in tunein,maar alleen dan als 128b. stream

OK dank je. Als ik de url kopieer en plak als custum url krijg ik de melding no results. Ik heb wat dingen geprobeerd om de url aan te passen maar dat lukt niet. Ik doe ws iets fout!
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

newday

Quote from: Rudi64 on November  7, 2014, 18:11:56
En als je deze  http://37.130.228.60/aac-320.m3u  als custom url toevoegt in je tunein bib,
heb je Radio Paradise als 320b. stream...toppertje.. :music:
Deze is ook zo verkrijgbaar in tunein,maar alleen dan als 128b. stream

Hier werkt het, dank je. Toch een zender die vaak opstaat hier  :music:

Broem

Quote from: newday on November  7, 2014, 18:51:12
Hier werkt het, dank je. Toch een zender die vaak opstaat hier  :music:

Reden te meer om het te blijven proberen.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

newday

Ik moet hem trouwens op de een of andere manier wel altijd als laatste in de lijst zetten.
Als ik dat niet doe komt er in Kinsky op die betreffende plek "Empty" te staan en komt hij alsnog onderin te staan als werkende versie.

Broem

#393
Zonder strijd geen overwinning. Via de computer lukte het wel. Even een naam geven, de url geplakt en nu aan het luisteren. Via de IPad ging het niet. Wederom bedankt  :clapping:
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

newday

#394
Quote from: Bama on November  7, 2014, 16:11:42
deze zenders, volgens mij zijn het er 5 in 320kbps, erg leuke zenders, veel diverse muziek.

http://www.hionline.eu/

Dank voor deze tip, ook toegevoegd, het zijn er vier (in ieder geval voor zover ik in tunein.com zoek).

Deleted Member 2

Quote from: Xstream on November  7, 2014, 12:32:53
Ik zit te kijken naar een evt. upgrade van m'n Logitech SBT en Linn is op m'n radar gekomen.
Momenteel zit de SBT digitaal aangesloten op m'n Emotiva XPA-1 Dac + UPA-2 eindversterker. Nu betwijfel ik hoeveel winst je behaalt met bijv. de DS aangezien je nog steeds de DAC van de XPA-1 gebruikt. Of onderschat ik het dan? Ik kan me alleen maar voorstellen dat een stream bron dan iets aan het oorspronkelijke geluid gaat veranderen (pimpen) om 't anders te laten klinken. 1tjes en 0tjes kun je moeilijk halfjes maken, je verander dan dus de informatie? Enige wat ik me kan voorstellen is dat je minder corruptie krijgt door betere shielding bijv. Maar misschien zie ik 't dan verkeerd?

De DSM is als 't goed is dan de voorversterker versie met eigen DAC aan boort. Daar zie ik dan meer winst in. Klopt die aanname?
Aan de andere kant heeft de DSM juist weer meer toeters en bellen die een negatieve impact op de bron kunnen hebben.

Hoe verhouden de oudere Linn music players die je op de 2e hands markt ziet zich met de nieuwe modellen. Zijn daar nog grote verschillen in?

Alvast bedankt.

Zie shoot-out van onder andere Kingpin van de linn klimax renew ds en de logitech touch:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130306.msg2345133#msg2345133

Xstream

Quote from: Onder013 on November  8, 2014, 10:59:16
Zie shoot-out van onder andere Kingpin van de linn klimax renew ds en de logitech touch:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130306.msg2345133#msg2345133
Wow, thanks. Dat is toch best een interessante read :) Misschien maar 's kijken naar een voeding upgrade dan :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

road rebel

#397
Hmmmmm dan blijkt SB plots toch niet zo slecht!

garmtz


Deleted Member 2

Quote from: road rebel on November  9, 2014, 20:20:07
Hmmmmm dan blijkt SB plots toch niet zo slecht!

vond of vind je de SB slecht dan?