Arcam AVR600 -- Nu binnen bij BB&G!

Started by garmtz, February 18, 2009, 08:45:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Nieuwsbericht, zoals geplaatst op onze website:




Arcam AVR600 -- Nu binnen bij BB&G!

Wij (en met ons vermoedelijk vele anderen) hebben lang gewacht op de nieuwe AV-receiver van Arcam. De voorganger, de AVR350, zette maatstaven in zijn prijsklasse wat betreft geluidskwaliteit en de grote broer doet hier zeker nog een behoorlijke schep bovenop! De uitrusting is zeer compleet: automatische afstelling inclusief room eq, spelen van muziek vanaf het netwerk, volledige HDMI-switching en scaling alsmede decodering van de nieuwste HD-audio formaten zoals DTS Master Audio en Dolby TruHD, hij doet het allemaal! Verder is het uiterlijk zeer fraai strak gehouden.

We hebben de AVR600 uitgebreid getest en zijn tot de conclusie gekomen dat de receiver geen probleem heeft met het aansturen van kritische speakers tot hoge geluidsniveaus. Het geluid blijft rustig en overzichtelijk, met bijzonder veel details en de openheid en transparantie van een goede stereo-versterker. De 'room eq' werkt verrassend effectief, zonder hierbij aan transparantie in te boeten of de natuurlijke klankbalans te verstoren.


Met HD-audio bronnen, zoals Blu-Ray, is er een echte klankweelde hoorbaar, die vooral met de room eq ingeschakeld, de speakers volledig laat verdwijnen in het geluidsbeeld. It's Magic!

Bijzonder is de UPnP streaming audio mogelijkheid van de Arcam AVR600.  Deze werkt bijzonder 'plug en play' en kan bediend worden met ieder UPnP control point, zoals een Nokia N800, Apple iPhone/iPod Touch, Laptop, etc. etc. Omdat voor het streamen de bijzonder fraaie DAC's van de Arcam worden gebruikt, is de geluidskwaliteit beter dan bijvoorbeeld de Sonos en Squeezebox oplossingen.

Rest ons nog te melden dat wij u graag de Arcam AVR600 in een persoonlijke luistersessie demonstreren. Maakt u gerust een afspraak en neem uw favoriete films en muziek mee!





Als er vragen zijn over de werking, verdere details over de geluidskwaliteit, beeldkwaliteit, etc. Vraag maar raak!

Starred

Ik ga hem zeker luisteren. Ben erg benieuwd.  :music:

Gezien geringe hoeveelheid reacties op mijn vraag over alternatieve receivers voor combinatie met Sonus Fabers, lijkt Arcam een van de weinige serieuze kandidaten voor mij.

Ben eerlijk gezegd wel een beetje verbaasd over je enthousiasme inz. de roomeq, want daar heb ik je nooit eerder op kunnen betrappen  :eh:

garmtz

Quote from: Starred on February 18, 2009, 08:50:58
Gezien geringe hoeveelheid reacties op mijn vraag over alternatieve receivers voor combinatie met Sonus Fabers, lijkt Arcam een van de weinige serieuze kandidaten voor mij.

Dat je weinig respons kreeg op dat topic, zegt niet dat er geen goede alternatieven zijn, die zijn er namelijk vast wel. Ze zullen alleen geen van allen zo goed klinken als de Arcam... :)

QuoteBen eerlijk gezegd wel een beetje verbaasd over je enthousiasme inz. de roomeq, want daar heb ik je nooit eerder op kunnen betrappen  :eh:

Terechte opmerking. Ik heb echter nooit gezegd dat ik niet enthousiast ben over room eq, ik ben alleen niet enthousiast over Audyssey, ik ben juist WEL enthousiast over goed geïmplementeerde room eq systemen, zoals bijvoorbeeld RoomPerfect, de eq van Meridian en die van Lexicon (hoewel die laatste met een paar mitsen en maren). De Arcam room eq doet wat hij moet doen: de integratie tussen de luidsprekers verbeteren en het geluidsbeeld natuurlijker maken i.p.v. onnatuurlijker. Veel mindere room eq systemen tasten de tonale balans aan (vooral in het hoog), wat de natuurlijkheid van echte instrumenten aantast.

Laatst met een technicus van de Wereldomroep een test gedaan tussen Audyssey als plug in in zijn mengtafel en een Lyngdorf DPA-1. Laatstgenoemde won behoorlijk overtuigend en hij gebruikt de Lyngdorf voortrap nu in zijn masteringsessies.

Verder wil ik toevoegen dat room eq nog steeds niets doet aan een galmbak, daar heb je andere middelen voor nodig. Heb al wel begrepen dat je goed op weg bent met dat soort maatregelen.

Beetje off-topic, maargoed... :)

Starred

Quote from: garmtz on February 18, 2009, 09:02:40
Verder wil ik toevoegen dat room eq nog steeds niets doet aan een galmbak, daar heb je andere middelen voor nodig. Heb al wel begrepen dat je goed op weg bent met dat soort maatregelen.

Yep, we doen ons best. Thanks!
En dat de AVR600 maar een verkooptopper mag worden  8)

vleerbike

En wat mag al dit moois dan wel kosten?
Pioneer vsx-ax2, KEF IQ all the way, Pioneer KRP-500aw

garmtz


Sonic Circle

#6
We gaan voorlopig genieten van de AVR-350 die jullie binnenkort komen leveren.
De AVR-600 lijkt me voorbestemd hem ooit op te gaan volgen.

Mooie impressie Garmt. Vooral zijn streaming mogelijkheden komen voor mij onverwacht en zijn erg welkom.

Valkyrie

Lijkt me een erg mooie receiver, maar ik ben voorlopig zeer tevreden over de AV9! O0
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

MartijnR

Quote from: Sonic Circle on February 18, 2009, 10:05:55
Mooie impressie Garmt. Vooral zijn streaming mogelijkheden komen voor mij onverwacht en zijn erg welkom.

Idd zitten er een aantal onverwachte mogelijkheden op, waardoor de 600 ook voor mij een steeds serieuzere mogelijkheid wordt. Ik denk dat ik deze dit jaar toch maar eens moet gaan testen. Ik ben wel benieuwd hoe de arcam zich houdt ten opzichte van de primare SP22. De primare heeft echter geen streamingmogelijkheden.

De aanschafprijzen zijn denk ik wel redelijk te vergelijken, mits je de SP22 upgrade met het nieuwe nog in ontwikkeling zijnde board. Hoe zou de Arcam omgaan met Audio Physic?

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Starred

Quote from: garmtz on February 18, 2009, 08:45:41
We hebben de AVR600 uitgebreid getest en zijn tot de conclusie gekomen dat de receiver geen probleem heeft met het aansturen van kritische speakers tot hoge geluidsniveaus. Het geluid blijft rustig en overzichtelijk, met bijzonder veel details en de openheid en transparantie van een goede stereo-versterker.

Ook geschikt om bijv. SF Cremona Auditors aan te sturen?

ivo1986

Quote from: Starred on February 18, 2009, 14:07:02
Ook geschikt om bijv. SF Cremona Auditors aan te sturen?

Ik heb de AVR 600 laatst met guarneri's gehoord en de Arcam deed dat verbazingwekkend goed.
Niet zo goed als een Supernait maar wel weer beter dan een geintegreerde buizenbak die het duurst was.

LittleNinja

#11
Quote from: garmtz on February 18, 2009, 08:45:41

Rest ons nog te melden dat wij u graag de Arcam AVR600 in een persoonlijke luistersessie demonstreren. Maakt u gerust een afspraak en neem uw favoriete films en muziek mee!


Heheheh.... Ik zal eens langs komen met mijn TLC en Metallica cd.. :tongue2:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

garmtz

Quote from: LittleNinja on February 18, 2009, 16:44:58
Heheheh.... Ik zal eens langs komen met mijn TLC en Metallica cd.. :tongue2:

Whoehahaha! :D

garmtz

Quote from: Starred on February 18, 2009, 14:07:02
Ook geschikt om bijv. SF Cremona Auditors aan te sturen?

Geen probleem. De CA is niet echt een moeilijke speaker.

garmtz


Stefan S.

Quote from: garmtz on February 18, 2009, 20:51:44
Goed denk ik.

Mee eens, ik heb destijds een Arcam A32 en Arcam CD23 (of zoiets  :biggrin:) geluisterd i.c.m. de Audio Physic Spark en dat klonk zeer goed  O0

garmtz

Quote from: Stefan S. on February 18, 2009, 20:57:51
Mee eens, ik heb destijds een Arcam A32 en Arcam CD23 (of zoiets  :biggrin:) geluisterd i.c.m. de Audio Physic Spark en dat klonk zeer goed  O0

Kan ik me wat bij voorstellen. Dat AP en Primare normaal gesproken worden gecombineerd, ligt natuurlijk ook vooral aan het feit dat beide merken bij dezelfde importeur zitten...

ajbeefde

Quote from: garmtz on February 18, 2009, 20:59:13
Dat AP en Primare normaal gesproken worden gecombineerd, ligt natuurlijk ook vooral aan het feit dat beide merken bij dezelfde importeur zitten...

Het klinkt ook erg goed..... dat kan je toch ook niet ontkennen.... ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

garmtz

Quote from: ajbalmere on February 18, 2009, 21:10:25
Het klinkt ook erg goed..... dat kan je toch ook niet ontkennen.... ;)

Oh, dat zeker! Maar er zijn ook andere combinaties denkbaar... ;)

Starred

Quote from: jowi on February 18, 2009, 21:19:52
En met KEF Reference Model 2?

Arcam kiest er zelf voor regelmatig voor om nieuwe modellen te demonstreren op Kef, dus dat zal wel goed zitten

garmtz

Quote from: jowi on February 18, 2009, 21:19:52
En met KEF Reference Model 2?

Ik denk uitstekend!

Het lijkt nu misschien dat ik denk dat ALLE speakers goed gaan op de Arcam (wat niet zo is), maar de AVR600 (en A38) zijn gewoon heel neutraal en transparant afgestemd, hebben behoorlijk wat vermogen en zullen daarom makkelijker combineren dan eerdere Arcam producten, zoals de A32 of AVR350.

Starred

Werkt roomeq bij de AVR600 ook in stereo?

bmateijsen

Quote from: Starred on March  1, 2009, 14:14:32
Werkt roomeq bij de AVR600 ook in stereo?

Ja, het werkt in iedere modus.

garmtz

...en is ook per input uit of aan te zetten.

Starred

ben toch erg benieuwd naar vergelijking van de AVR600 met andere receivers. Hoe is zoiets nu te regelen?