Nieuwe coax bekabeling

Started by WouterVos, February 16, 2009, 18:24:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WouterVos

Ik wil binnen kort alle coax bekabeling vervangen door Hirschmann. Nu heb ik een beetje zitten kijken op de site van Hirschmann en daar zag ik een handleiding staan. Nu adviseren zij om een versterker er tussen het systeem te zetten maar ik wil eerst een mulititap gebruiken (versterkers zijn nogal prijzig :biggrin:).
Maar nu was ik aan het lezen en bij Hirschmann adviseren ze om als eerste rijgdoos een te nemen van 15dB en de overige twee van 10 db. Ik vroeg me af waarom eerst een van 15 en dan 2 van 10.
Kan iemand mij dat uitleggen waar dit verschil in zit, qua prijs maken ze namelijk niks uit.
Musical Fidelity

-madison-

Hoeveel meter moet je overbruggen en hoeveel tv's sluit je erop aan?

Vaak heb je aan één signaal versterker genoeg.. Wij hebben thuis 4 tv's staan, 1 in de huiskamer en 3 op de 1e verdieping. De versterker hebben we bij de bron geplaatst, dus waar de kabel het huis binnen komt. De verste tv staat ongeveer 15 meter aan kabel verderop en het beeld is zo strak als het maar kan!
Je moet gewoon zorgen dat je goede kabel gebruikt (Hirschmann is goed spul!) en ook zeker goede (metalen) stekkers, dan kan er maar weinig mis gaan!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

WouterVos

Ik wil er de eerste tijd twee tv's op aansluiten en ik denk dat de maximale afstand 9 m is.

Maar wat houden die db waardes in kan iemand me dat vertellen?
Musical Fidelity

-madison-

Die db waardes houden in hoeveel het signaal versterkt wordt.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

WouterVos

Dus de db waarde geeft aan hoeveel hij doorgeeft aan signaalkracht?
Musical Fidelity

-madison-

Quote from: WouterVos on February 17, 2009, 09:57:07
Dus de db waarde geeft aan hoeveel hij doorgeeft aan signaalkracht?

Zou het eigenlijk niet weten, ik dacht de hoeveelheid dat hij het signaal versterkt.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.


WouterVos

Die had ik al gezien vandaar mij bovenstaande gegevens :biggrin:
Musical Fidelity