Front der Fronts

Started by Erik van Voorst (in memoriam), June 27, 2003, 09:42:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ruud2

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Erik van Voorst (in memoriam)

#3301
Nope het gaat over de song "Spanish Jack" van Willy DeVille  een kaartspeler die overleed aan een overdosis kogels.
Helaas is DeVille verleden jaar augustus overleden...wel mooie cd's achtergelaten...een bekend nummer is Spanish Stroll.. ;)

Zojuist mijn 4 "piepkleine" Quantum Purifier Small Slipstreams opgehaald, deze pakte uiteindelijk nog behoorlijk kostbaarder uit omdat ik iets te enthousiast  :police: er naar toe reed enfin zo heb ik toch nog een laatste foto van mijn auto voordat ik hem in April inwissel... :plain:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

En nog even de tip van flip zoals (Triode) Dick het zo treffend zegt:

Voor Enya liefhebbers de "No-Brainer" een speciale SHM-versie (speciale drager) en Remastered tegelijk dus een dubbele klapper en dat is te horen ook... :o

Dit is hands down het grootste verschil wat ik tussen 2 cd's tot nu toe heb mogen ervaren (ik heb de originele)...wat een stem nu en wat een 3D presentatie......gelukkig ook de mooiste/boeiendste cd van haar want er zitten nogal wat boring-cd's tussen.... 8)

In Japan te bestellen maar...you no the drill by now.. ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mr TC

Ik heb de gewone uitvoering dus ik ben erg benieuw naar de Remastered versie.

Heb ik ook nog een aanrader voor jouw:

Touch Yello - The Virtual Concert
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Dirk666

Jong geleerd is oud gedaan.... (of jong gehoord is oud gewaardeerd?)  :P
Goedgelovigheid is altijd een gevolg van onkunde.
www.breem.nl

Erik van Voorst (in memoriam)

#3305
Hoe ziet zo een bybee er nu van binnen uit....

Opzichzelf niet zo schokkend maar door sommige (Onbekend)materialen nog niet na te bouwen laat staan gecontroleerd alles na te meten (althans niet voor de gemiddelde techneut met huis tuin en keuken apparatuur).

Enfin "" The Main Ingredient" (Shirley Horn ....check the cd out :inlove:)

1. 25 watt weerstand van 0.025 Ohm (Pacific 1711 niet te koop)
2. Draadwinding erom heen (niet magnetisch) onbekend metaal afgelakt met zwarte lak
3. Soort keramiek erom heen
4. Soort ERS papier....maar ook weer niet want het ziet er net weer even iets anders uit.
The  paper used in the Bybee does not appear to be ERS paper. The paper seems to missing the nickel coated strands of carbon fiber which is the key component in ERS paper.
5. Aan beide zijden "kapjes" van onbekend metaal aan de buitenzijde koper "afsluitkapjes"
The white, somewhat shiny substance you can see on the exterior of the Bybee, which coats the ceramic and to which the copper end plate is soldered, is conductive.  This conductive layer continues beneath the black paint.  What the properties are of this layer I'm uncertain.  It's at least resistive.
6. Behandeld koper (waarschijnlijk nikkel) als weerstand-leads.
7. Omhulling met rubberachtig materiaal

Wat metingen: (Uit Amerika door een forumlid aldaar met de beschikking over een Lab):

Resistance (Impedance) The meter has a resolution of .001 ohm.
Freq/Value

1. 100Hz: 0.3 microhenries, .027 ohms
2. 120Hz: 0.3 microhenries, .027 ohms
3. 1KHz:  0.3 microhenries, .027 ohms
4. 10KHz: 0.29 microhenries, .029 ohms
5. 100KHz, 0.28 microhenries, .035 ohms.


I could measure no change in THD using a sine wave with the Bybee in circuit or bypassed. I tried at 1KHz, 100KHz and 1MHz
I then connected the Bybee between the generator and the scope and inspected the square wave response. I could see no change when in circuit or bypassed.
I decided to put a resistor in series with the Bybee unit and measure the frequency response across the Bybee using a scope probe across it. I observed that the amplitude across the Bybee unit went higher as the frequency increased. I noted no peaking below 2 MHz and the increase in amplitude appears to be rather linear. I did some rough calculations on the voltage drop across the resistor vs the Bybee and I am roughly estimating that the Bybee unit is approximately a 0.05 microhenry inductor.

Ondanks dat ik weet wat nu ze ongeveer gebruiken,  is ..nee...blijft   het voor mij een uitgemaakte zaak...ik ga ermee door want het doet iets
zeer aangenaam in mijn systeem  :yin-yang:

En om alle discussies (jawel ze slachten elkaar af op Amerikaanse fora waar zelfs topdesigners (John Curl) in de bres springen voor Jack Bybee) nu al weg te ruimen ik HOOR verschil ik zeg dus NIET dat het er voor iedereen is.....dat mag namelijk iedereen voor zichzelf uitmaken. ;)

Ik ben, hoop ik in ieder geval, nu gewoon even ten dienste voor diegenen die nu wel eens willen weten waaruit het bestaat.  ;)
Daarnaast ben ik niet van plan om te proberen zoiets (na) te bouwen en ermee te experimenteren....ik heb het geld er voor over.............
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Leuk! Ik was um ook al eens tegengekomen deze foto, probeerde hem een dag later weer te vinden om op dit forum te posten maar kon hem toen niet meer vinden  :-X En ik onderschrijf wat je zegt, het doet zeker iets positiefs en is daarom zijn geld waard.  ^-^

scrutinizer

Bye bye Bybee, Bybee bye bye.

RIP

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Rob_Dingen

Hoi Eric

Zou je de bron kunnen geven van het topic waar dit in staat.
Kan het niet vinden.

Rob

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Rob_Dingen on February 20, 2010, 11:16:16
Hoi Eric

Zou je de bron kunnen geven van het topic waar dit in staat.
Kan het niet vinden.

Rob

Echt vrolijk wordt je niet van al die "volwassenen" met hun gekibbel maar je kunt er wel uithalen wat je voor jezelf belangrijk vind  ;)

http://www.audiocircle.com/index.php?PHPSESSID=iu6nvhq7vf6e586fr4c1a340768ahmg0&topic=38705.0

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Het is makkelijk nu naar aanleiding van de gemeten waardes en een bekende of gemeten ingangsimpedantie/capaciteit te berekenen wat de filterkarakteristiek is van het geheel.

hifiman

Quote from: garmtz on February 20, 2010, 16:27:45
Het is makkelijk nu naar aanleiding van de gemeten waardes en een bekende of gemeten ingangsimpedantie/capaciteit te berekenen wat de filterkarakteristiek is van het geheel.
Hetgeen natuurlijk niets zegt over de eigenschappen op quantum mechanisch nivo  ;)

Marc Heijligers

Quote from: Erik van Voorst on February 19, 2010, 17:12:47
En om alle discussies (jawel ze slachten elkaar af op Amerikaanse fora waar zelfs topdesigners (John Curl) in de bres springen voor Jack Bybee) nu al weg te ruimen ik HOOR verschil ik zeg dus NIET dat het er voor iedereen is.....dat mag namelijk iedereen voor zichzelf uitmaken. ;)

De volgende 2 (lange) interviews zijn in dat opzicht erg interessant:
http://www.dhtrob.com/overige/geluid_dat_niet_mag.shtml

Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Koen K

#3313
Quote from: Audioloog on February 20, 2010, 16:28:42
Hetgeen natuurlijk niets zegt over de eigenschappen op quantum mechanisch nivo  ;)

... Die zoals aan de metingen te zien is niks met de eigenschappen op het niveau van de klassieke natuurkunde te maken hebben  ;)

Interessante dingen wel. Persoonlijk vind ik het nogal een hype en ben ik ergens ook wel benieuwd wat ervan overblijft in mijn oren en het sceptische brein dat er tussenin zit  ;D

vtuinen

Quote from: Audioloog on February 20, 2010, 16:28:42
Hetgeen natuurlijk niets zegt over de eigenschappen op quantum mechanisch nivo  ;)

Heisenberg werkt ook op dat niveau maar het lijkt me stug dat je daar ooit iets van gemerkt hebt  ;D
Equipment check my avatar

Erik van Voorst (in memoriam)

#3315
Ik heb er maar even een apart topic van gemaakt want het maakt ontegenzeggelijk veel los bij mensen.
Ik heb het hier min of
meer als een mededeling gepost en vindt het verder uitdiepen ervan voor mezelf niet meer zo relevant.

Bovendien dit topic is al zolang.  ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=98031.0


HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#3316
Eenmaal hongerig naar meer zijn nu de tweeters aan de beurt.... ;D

Dat is wel oppassen want de grille van het diamant is nu weggenomen dus er moest even een veilig werkplateau gemaakt worden...ik koos voor 4 cm dik MDF bekleed met vilt  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#3317
Ik neem hier de Bybee Slipstream omdat deze speciaal voor deze applicaties gebouwd zijn en tevens lekker klein kunnen zijn en eigenlijk alweer een volgende generatie....ook een plezierig toeval dat een setje (plus en min) precies in de uitsparing van de tweeterbehuizing vallen want voor de rest is er namelijk bar weinig ruimte meer over in mijn zelfbouw dedicated tweeterruimte... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

....en de operatie is gelukt...........spelen  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#3319
Hoorden we nu verschil (Anton en ik)....

Laat ik het zo formuleren....na 1 stuk van "Handel" door I Solisti Italiani (zie eerdere mail) te hebben aangehoord zaten we in de auto om nog een setje op te pikken...ditmaal voor de........"Matriarch DAC-6"  (ik heb toch een weekje vakantie en houd Wintersport-vakantiegeld over) :clapping:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#3320
Omdat we hier een mooie bestemming in de Matriarch voor kozen kregen we de tevens mogelijkheid geboden van een aardige winkelier in Delft
(inmiddels bekend onder mijn fans) om een gewoon setje en een zilver setje eerst eens langdurig te proberen......an offer we cannot refuse  :hehe:
..
.........en rarara wat zie je hier uiteindelijk gemonteerd...juist...de zilveren...een toppertje en blijvertje.... dus die reken ik met veel plezier straks af....STUNNING.... O0

Nog eenmaal ten overvloedde dan wat ik persoonlijk ervaar in mijn set (bijna een nieuwe disclaimer :-X) veel meer lucht om bv. violen en diepte in de stage wordt ongekend en vooral timbre van instrumenten (bv. de harpsichord begeleiding achter in het zaaltje) met name de kleur op instrumenten dat vind ik een begerenswaardig effect waar ik steeds een beetje meer van wil proberen te blijven proeven... ;D

Die cd heb ik al eerder aangeraden...waanzinnige muziek en kun je ook tevens met een gerust hart als referentie cd in je referentie-verzameling opnemen..(zorg wel voor veel referentie-cd's anders bestaat het gevaar dat je dit mooie werk  "dooddraait".... :wub:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

#3321
Quote from: Erik van Voorst on February 23, 2010, 23:32:14
Laat ik het zo formuleren....na 1 stuk van "Handel" door I Solisti Italiani (zie eerdere mail) te hebben aangehoord zaten we in de auto om nog een setje op te pikken...ditmaal voor de........"Matriarch DAC-6"  (ik heb toch een weekje vakantie en houd Wintersport-vakantiegeld over) :clapping:
Met 6 Bybees per dag gaat dit een hele mooie vakantie worden  :clapping:  

:music:

Erik van Voorst (in memoriam)

#3322
Great men think alike... :turn:

Eerst maar eens even deze plezierige SHOCK te boven komen...ik vind het werkelijk ongelooflijk ...zeker nu ik weet wat er in zo een dingetje zit...maar goed laat ik het er dan maar ophouden dat ik voor de "technologie" erachter betaal..(zoals zo vaak) het gaat at the end of the day om het resultaat... :music:

Ik kwam nog 2 fotootjes tegen van Anton ..A(r)T WORK in de Matriarch DAC-6....en TweeterTweaks... :yin-yang:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Even iets heel anders...ik vraag me af ...what it takes...om dit topic "sticky" te krijgen ik zit nl al doodleuk op bijna 225.000 hits zonder te "chatten"
maar goed nu laat ik eigenlijk een ego-tripper kant van mezelf zien  :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Quote from: Erik van Voorst on February 24, 2010, 10:50:32
Even iets heel anders...ik vraag me af ...what it takes...om dit topic "sticky" te krijgen
Blijven posten  ^-^

;)