Front der Fronts

Started by Erik van Voorst (in memoriam), June 27, 2003, 09:42:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroen_B

Hi,

Weet jij b.v. ook welke drivers er in de classic zitten dan?

Er zit dan ook nog wat electronica in de speaker. Heb je daar ook schema,s van dan?
Mij is verteld dat de electronica veel invloed heeft en dat je zelf niet zo maar iets in elkaar kan knutselen.

Ik zie trouwens dat hij een dikke 400 kilo gaat wegen :o
Is de originele sentinel volgestort met beton of zo ?


jeroen

Erik van Voorst (in memoriam)

Kun je de link geven van het belgische audioforum??

Zijn laagkast is al klaar...gaaf joh!!!!

In de classic of Sentinel ???

Ik denk te weten welke units, ik heb natuurlijk geen schema's, die liggen in de lade bij Neil ;D.

520 kg weegt hij en wordt geleverd in 7 kisten, (er zitten ook behoorlijke eindbakken in) 8)

Groetjes
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

MrPink


jeroen_B

Ik heb ook wel belang naar die link op het belgische audioforum !


jeroen

Scarp


VlisChris

Quote from: Erik van Voorst on June 29, 2003, 09:38:08

520 kg weegt hij

???????????????????????????????????????  :o :o :o :o :o :o :o

Ik neem aan dat je hem op de plek gaat opbouwen waar je hem wilt hebben?
Mijn freaking God!!! 520 KG. Echt niet gezond meer dit. Bizar. ICM een sub van 300 kg.
Wat gaan de fronts wegen? (of heb je die al?)
Ik hoop voor je dat je je vloer hebt laten versterken  :o :o :o :o ;D
Groeten,

christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

MrPink

Het gaat hier om de fronts. :)

Groetjes,
Oscar

VlisChris

#32
Oooow sjit, sla ik ff een flater  :P :P :P :P

Foutje bedankt. Dacht ff dat we bezig waren met center des centers. Ff kijken of die bestaat  ;D
Sjit zeg. Gaat weer lekker vandaag  ;D
Groeten,

Christiaan

EDIT

Dit bestaat idd  ;D Al weer helemaal vergeten  :(. Is toch een hele lange thread geworden die leuk was om te lezen.
Wat ik niet weet: is er ook een surround der surrounds geweest? Die kan ik me niet herrineren.
Of is dat je volgende project?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik van Voorst (in memoriam)

Er is geen surround geweest, wel een center en een sub.
Dit worden Audio-speakers (vreemde term  ;D) dus in principe niet voor de HT...tenzij ze onderdoen voor mijn huidige (koop)Avalons.

de ..xXx" speakers worden niet zo zwaar als de Sentinels.
Eindbakken gaan extern.

Ze worden in ieder geval wel op de begane vloer gebouwd  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

De kop is (er)af  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bart_M

Hoi Erik,

Ga je eerst een prototype maken en kijken of het klinkt, of ga je direct voor het eindproduct?

Grtn,
Bart

Erik van Voorst (in memoriam)

Te ingewikkeld om eerst een prototype te bouwen
die moet nl.  "bijna" precies hetzelfde zijn..

De bedoeling is om hem eerst 1:1 van karton te bouwen
en dan een aangepaste (bv. ander laag en /of een 2-weg..enz) ) versie te bouwen 1:1 van karton.

Dan de aangepaste van hout maken..de units erin... en dan een externe filtering gaan bouwen (passief).

De units ben ik ook aan het bestuderen.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bart_M

Erik, je prototype hoeft niet precies hetzelfde te zijn. Gewoon simpele kisten zonder bracing, natuurlijk wel de baffle schuin richten als dat de bedoeling is. Je zal dan voor 90% de performance krijgen van je eindresultaat. Maar je bouwt hem in 10% van de tijd en de kosten.

Ik ben zelf ook in de weer met nieuwe frontspeakers. Op papier had ik een goede match van de units, maar toen het allemaal in elkaar zat, viel het toch zwaar tegen. Dus nu zit er een andere tweeter in, en het resultaat is echt heel goed te noemen. Het matched geweldig.
De voorbereiding kost wat meer tijd, maar als daardoor het eindresultaat voor een groot gedeelte vaststaat, lijkt me dat toch wel de moeite waard.

Grtn,
Bart

Erik van Voorst (in memoriam)

Ja je hebt gelijk, maar wat jij niet weet is dat een zelfbouwer in Duitsland hem ook laat bouwen en zelf al een prototype heeft gemaakt.

Zijn resultaten zijn ook in kaart gebracht.

Misschien bouw ik een prototype,...kan ik meteen checken of mijn zaag steeds maar weer in de juiste gradenstand staat.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bart_M


Lynxxx

Hee dat lijkt wel HEEL erg veel op de Proteus  ;D


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Bart_M

#42
Klopt, maar dan anders.  ;)
Ik gebruik andere units met alle gevolgen van dien.
Ik weet niet in hoeverre die van mij op de Proteus lijkt qua klank, maar deze tweeter is wel de tweeter die in de orginele Wilson Audio Cub zit. Alleen de mid/bas drivers zijn anders.

Grtn,
Bart

Erik van Voorst (in memoriam)

#43
Hoi,

Ik had van Rob al het een en ander begrepen
(heeft volgens mij ook zoiets, ...nog niet afgemaakt)

Op een van je eerdere vragen:...als je zowel van links en rechts naar beneden een vouw zaagt van 45 graden
krijg je een leuk "eigen" lijnenspel en ontwerp.
Baffle moet dan wel minimaal dubbeldik zijn, of balkje intern in de hoeken lijmen.!!

Komt ook de reflecties weer iets ten goede...

Foto ziet er al goed uit.... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bart_M

Tja, aan jouw design zal het niet kunnen tippen. :P
Daar heb ik de tools en kennis niet voor. :(

Deze kisten gaan straks gewoon de haard in. Het was alleen maar een testoptelling.
Ik heb de gehele ochtend geluisterd en ben nog enthousiaster geworden.
Als de boel straks netjes wordt gemaakt met degelijke kabels en aansluitingen, dan verwacht ik een nog mooier resultaat.
Dankzij Rob is er echt iets moois uit gekomen.

Grtn,
Bart

Bart_M

Quote from: Erik van Voorst on July  1, 2003, 12:43:39
Ik had van Rob al het een en ander begrepen
(heeft volgens mij ook zoiets, ...nog niet afgemaakt)

Dit kwam omdat de units op zichzelf heel goed waren, maar ze matchen niet qua kast.
Maar goed dat het alleen maar een prototype was.

Grtn,
Bart

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb misschien wat meer geluk omdat ik een bestaand design met bestaande units probeer te kopieren.

Misschien gebruik ik wel de Thiel C2 89 ipv de Thiel C79.
(wat er origineel inzit) Ook denk ik stevig na om de C 220 ook in de baskast te gebruiken.... ipv de 2 Etons (origineel).....enfin zo een project zal wel wat maanden gaan duren...voordat de gaten erin komen ;D.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Testopstelling van Doede een aardige kerel waar ik weer veel van ga leren ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jeroen_B

Heeft die doede ook een site of een plek waar je de bouw van de speakers kan volgen ?


jeroen

Bart_M

Ziet er goed uit.
Ga je hem een bezoekje brengen?

Grtn,
Bart