Gran Torino

Started by Erik, February 15, 2009, 22:28:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

QuoteWalt Kowalski (Clint Eastwood) has just lost his wife and his children want him to move out of the old neighborhood and move into a senior citizens' home. Walt doesn't want to move even though more Asian people live in his Detroit neighborhood than Americans. Walt has a problem with Asians ever since he fought them in the Korean War. This prejudice explodes when Thao, the teenage son of the Hmong family next door, tries to steal his mint condition 1972 Grand Torino car. Thao (played by Bee Vang) was pressured by an Asian gang to steal the car as an initiation rite. To regain the family's honor, Thao is forced to work for Walt. Walt begins to protect Thao from the gangs and soon he becomes a target. Douglas Young (the-movie-guy)

Verwacht geen keiharde actie film maar een goede drama. De film heeft me vanaf de eerste tot en met de laatste minuut geboeid. Tijden niet mee gehad, de film kreeg dan ook niet voor niets een 8.5 op imdb.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

DVDGuy

Helemaal mee eens; absolute topfilm
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Xstream

Klasse film van een klasse regisseur en acteur. Die man wordt alleen maar beter hoe ouder die wordt ... de ene na de andere topfilm weet de oude rot er nog uit te trekken. M'n respect voor hem groeit met de dag.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Hoeksel

Ben hem nu aan het kijken (even een pauze tussendoor). Ik had eigenlijk een erg saaie film verwacht, maar dat valt mee! Sterker nog, ik geniet enorm van deze film en lach me kapot om die oude zeur-opa. Absoluut een aanrader!

J.A.F._Doorhof

grrrr, humpf

Gisteren gezien, helemaal top.
Inderdaad geen hollywood actie maar een zeer goed verhaal, dat goed neergezet word en waarschijnlijk zo uit het leven gegrepen zou kunnen zijn.
ERG indrukwekkend.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martin_M

Ik ben verre van Eastwood fan maar deze film vond ik dus fantastisch!!
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Icarus314

Prachtig hoe die chinese familie in beeld werd gebracht tegen over de knorrige Kowalski. 'moron'  ;D


Icarus314


spijtebijt

Grappig om een topic over deze film te openen onder 'Actie, Crime, SF'. Het is inderdaad een geweldige film, maar ik zou hem eerder onder Drama rubriceren...
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

Moondust

De film komt langzaam op gang. Ik vroeg me af waar het verhaal heen zou gaan. Maar na een tijdje begint het pas echt. Wonderschone film met en prachtige opbouw.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

celerontje

Quote from: Icarus314 on June 28, 2009, 19:50:09
Ai kwamen ze ergens anders vandaan?  :butbut:
Ze kwamen sowieso met het vliegtuig! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Erik

Quote from: spijtebijt on June 28, 2009, 20:38:11
Grappig om een topic over deze film te openen onder 'Actie, Crime, SF'. Het is inderdaad een geweldige film, maar ik zou hem eerder onder Drama rubriceren...
Als jij mij even dat gedeelte even kan aanwijzen, zal ik het de volgende keer doen. Ik zie het in ieder geval niet :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Icarus314

Quote from: celerontje on June 28, 2009, 20:48:00
Ze kwamen sowieso met het vliegtuig! :D

precies een dan maakt het ook niet meer uit verder  ;D

Beertender

Inderdaad een heerlijke film (vooral het stukje met de telefoon met de handige extra grote toetsen) O0
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

Pel

top film idd,    mooie scene:  op de hoek van de straat al ie die twee 'home boys' aanspreekt vanuit z'n wagen  ( zou bijna zeggen dat het een dirty harry is)

Durk

Top Film...

Die hmong konden toch ook wel met de boot zijn gekomen?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

M.P.A. de Jong

Vond hem zeer indrukwekkend. Absolute aanrader.
Marantz DV4300, Marantz SR7002, B&W 685, B&W HTM62, B&W M1, BK XXLS400, Philips Pronto RU940, Playstation 3.

Icarus314

Maar kwamen ze nou me het vliegtuig of met de boot ???

Kingpin

Met weer een prachtige uitspraak wat me aan de Dirty Harry reeks deed denken, de scene waarbij het buurmeisje en vriendje staande worden gehouden op de kruising en hij komt aanrijden en uitstapt.
Het woordje "..... ,Punk" ontbreekt nog net ;)

"Get Off My Lawn!"
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

svmnb

Erg goeie film, ondanks de zeer matige acteerkwaliteiten van veel hmong personages.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Moondust

Quote from: svmnb on August  5, 2009, 18:48:53
Erg goeie film, ondanks de zeer matige acteerkwaliteiten van veel hmong personages.

Ik weet het nog niet zo zeker van die acteerprestaties. De Hmong (net zoals meer aziatische types) hebben natuurlijk een hele andere manier van zich uiten. Ze zijn in mijn ogen vaak een stuk vlakker in expressie. Wij zijn daar wellicht niet zo aan gewend. In die zin vind ik het nog wel meevallen met de acteerprestaties van die mensen.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Peter O

Topfilm. Clint is een held.

chansig

Ik herken de schoonheid van deze film wel degelijk..Ik heb hem ook uitgekeken in de verwachting dat hij ergens op een vreselijke manier uit zijn pan zou gaan. Maar ook dit werd op een mooie rustige manier gedaan.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Fransvis

Topper. Wat een klasse film.