Probleem Monster Power Center HTS1000

Started by harrytasker, February 15, 2009, 20:02:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harrytasker

Ik heb de afgelopen 1.5 jaar 2x een Monster HTS1000 gekocht, beiden nieuwe via dit forum.
Helaas heb ik met beide apparaten hetzelfde probleem.
Misschien ligt het wel aan mij en daarom deze oproep.
Als bij mij de stroom uitvalt, is het door sluiting, onderhoud of door onweer dan krijg ik met geen mogelijkheid mijn beide HTS1000 ingeschakeld.
Ik bedoel dan de apparaten die gekoppeld zijn na de rode/oranje schakelaar. De schakelaar doet gewoon helemaal niets.
Ik heb al geprobeerd de HTS1000 te resetten met de knop, maakt niets uit. De 2 groene lampjes van power en protection branden overigens wel.
In de handleiding kan ik ook niet iets vinden over dit probleem.
Op het moment is het zo nadat ik afgelopen zaterdag de spanning van verdeelkast gehaald had voor werkzaamheden, dat:
Mijn eerste HTS1000: Werkt gewoon, alhoewel ik de schakelaar wel een keer of 10 heb moeten overhalen voordat hij ging branden
Mijn tweede HTS1000: Krijg ik met geen mogelijkheid meer aangezet.
Dit is het geval met beide sloffen.
Misschien heeft iemand anders dezelfde ervaring of eventueel oplossing. Zoals ik al zei, misschien doe ik wel iets fout en moet de slof voor langere tijd van de spanning af.
Zoals ik al aangaf heb ik de 2 filters bij 2 verschillende leveranciers gekocht, dus lijkt me niet onwaarschijnlijk dat er nog meer mensen dit probleem hebben. Of ik moet natuurlijk botte pech hebben.
Alvorens een RMA procedure te starten wil ik hier deze oproep doen.
Alvast bedankt voor de moeite van het lezen! :)
5150 time!

curl23

Posssible Cause #2
Too many devices are connected, causing an overload, causing the fuse (located
inside the PowerCenter's power plug) to become blown. Please
note: The total power consumption on all the components powered by the
POWERCENTER should not exceed 3250 watts.
Possible Solutions
• Replace the blown fuse with a new one of same rati
The PowerCenter
is not receiving power.
The PowerCenter
is not turned On.
Turn the PowerCenter switch on.
Make sure the PowerCenter's AC power plug
is plugged into a properly grounded
120 volts (nominal) wall outlet.
In some households, a wall switch may
need to be thrown to make the wall plug
active. Try turning on the light switches
located near the wall unit.



Too many devices
are connected, causing
an overload, tripping
the Thermal Circuit Breaker.
Press the PowerCenter Thermal Circuit
Breaker button in to reset. Please allow
10 minutes before attempting to reset.
If you reset too soon, the breaker will
prematurely sense power overload
and not allow unit to operate.
If the Circuit Breaker continues to trip,
try moving one or more components
to another PowerCenter. You may be drawing
too much current through one PowerCenter

Probeer eens met 10 minuten te wachten, ook ergens gelezen dat je 30 seconden de reset knop moet indrukken
Hoop dat dit helpt

Al dit is te lezen op de site van Monster/manuels


harrytasker

Bedankt voor de tips, maar een paar opmerkingen:
Overbelasting lijkt me uitgesloten aangezien er op het moment alleen mijn versterker en DVD speler aanhangt.
Een zekering (welke door de gebruiker vervangbaar is) zit er niet op of in alleen de reset knop, alleen heb ik het gevoel dat dat ding niets doet. Weet ook niet of dat knopje er helemaal uitspringt of zo bij overbelasting/sluiting.
Zoals ik al zei branden de 2 groene lampjes wel.
En heb net ff gecheckt op zowel op de switched als unswitched contactdozen staat geen spanning !
5150 time!

curl

Ik heb nu hetzelfde probleem, waarschijnlijk teveel de stekker er in en uit gedaan, hoe heb jij dit opgelost ?

Mvrgr Joop

curl

#4
Oplossing gevonden, resetknop 30 seconden ingedrukt gehouden, daarna ca 10 x de aan en uit knop heen en weer gedaan,
en zie hij doet het weer..... ;D

Lemmo

Quote from: curl on July  5, 2009, 14:26:26
Oplossing gevonden, resetknop 30 seconden ingedrukt gehouden, daarna ca 10 x de aan en uit knop heen en weer gedaan,
en zie hij doet het weer..... ;D

Waar zit de Reset button? Ik kan hem namelijk niet vinden ik heb alleen de aan/uit knop op mijn powercenter??? of kijk ik scheel

curl


Pieter-Jan

Oud topic terug bovenaan.

Dit is nu mijn tweede hts 1000 met hetzelfde probleem :(
Eerste is retour gegaan voor rma, de tweede heeft terug identiek hetzelfde probleem zoals in de eerste post.
Gisterenmiddag de stekker uitgetrokken omdat er onweer aankwam, nu krijg ik 'm niet meer aan ...
Heeft iemand een oplossing die gegarandeerd werkt?
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

katwax

Quote from: Pieter-Jan on July 20, 2014, 11:23:15
Oud topic terug bovenaan.

Dit is nu mijn tweede hts 1000 met hetzelfde probleem :(
Eerste is retour gegaan voor rma, de tweede heeft terug identiek hetzelfde probleem zoals in de eerste post.
Gisterenmiddag de stekker uitgetrokken omdat er onweer aankwam, nu krijg ik 'm niet meer aan ...
Heeft iemand een oplossing die gegarandeerd werkt?
Heb hetzelfde probleem gehad nadat ik hier een stroomuitval had.
Na veel proberen heb ik hem moeten omruilen. Als hij buiten garantie is zou je hem kunnen openen, want het zou gewoon een zekering kunnen zijn.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Pieter-Jan

Op ander stopcontact aangesloten en werkte meteen. Daarna terug naar de set ... Niet meer ... Even schudden en nu werkt ie terug :) lijkt een terugkerend probleem bij Monster?
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

katwax

Quote from: Pieter-Jan on July 20, 2014, 18:52:50
Op ander stopcontact aangesloten en werkte meteen. Daarna terug naar de set ... Niet meer ... Even schudden en nu werkt ie terug :) lijkt een terugkerend probleem bij Monster?
Schudden?
Bij mij werkte hij op geen enkel contact :(
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Pieter-Jan

Heel vreemd idd ... Soms begon ie dan te buzzen, en ineens werkte ie terug :)
Durf 'm wel niet meer uit te schakelen nu :(

Lijkt toch iets met een veiligheid ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Exxar

Is het alleen de kring na de schakelaar die niet meer werkt? Anders is het gewoon de schakelaar. Of het relais dat die schakelaar schakelt.
Ik dacht daar ooit iets over gelezen te hebben in de zin van dat de spanning die op het relais komt eigenlijk net niet hoog genoeg is om het relais deftig te laten sluiten.

Christof_G

Hier net hetzelfde probleem, we hebben vorige week een half uur geen stroom gehad en daarna werkte de HTS 1000 niet meer.
Ik wil hem wel open doen, maar hoe? Ze hebben schroeven gebruikt met een kop die je enkel kan vastschroeven, niet los >:(
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

Pieter-Jan

Quote from: Exxar on July 21, 2014, 09:39:04
Is het alleen de kring na de schakelaar die niet meer werkt? Anders is het gewoon de schakelaar. Of het relais dat die schakelaar schakelt.
Ik dacht daar ooit iets over gelezen te hebben in de zin van dat de spanning die op het relais komt eigenlijk net niet hoog genoeg is om het relais deftig te laten sluiten.

Het lichtje van de schakelaar brandt dan niet meer ... een schakelrelais zou een logische mogelijkheid kunnen zijn, maar dan zou de schakelaar eigenlijk wel moeten oplichten ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

pksparks

probleem hier opgelost als volgt.
set uit elkaar, daarna de gele elco's vervangen.

ging hier om de .47K en de .33K. deze waren ruim te laag geworden.

nu geen probleem, ook bij aan uit zetten

Pieter-Jan

Hey,

Spijtig genoeg ben ik niet handig in dit soort dingen.

Dit is al mijn tweede en deze heeft ondertussen ook hetzelfde probleem en weigert nog aan te gaan.

Alvast bedankt voor de tip ...

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Christof_G

Hier ook het gekende probleem, maar hoe krijg je de HTS1000 open?
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

TopGun2010

Wat mij aan deze doos opviel was het hoge verbruik zonder dat er ook maar 1 apparaat was aangesloten. Wel 30 watt continue. Is dat de reden dat het apparaat snel stuk gaat?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

katwax

Morgen komen ze mijn vervanger ophalen, zelfde probleem als de eerste.
Dus binnenkort stekkerblok nr 3 en dit op nog geen 2 jaar tijd.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Aangezien mijn 3de nu ook defect is heb ik bij Monster een oplossing gevraagd.
Zij stellen voor om deze stekkerblok om te ruilen voor voor iets anders van hun
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jossie

Het lijkt erop dat er een relais in zit waarvan de voeding snel verouderd. Daardoor kan het relais gaan brommen en eventueel ook vonken. Niet meer gebruiken zou ik zeggen. Dat zou ik ook anderen die een dergelijk blok bezitten willen aanraden. Maak 'm even spanningsloos en steek daarna de stekker weer in het stopcontact, geen spanning meer? niet meer gebruiken. Zeker niet met behulp van schudden. ( :-X )

Het zal niet de eerste keer zijn dat een 'beveiliging' voor meer problemen zorgt dan dat ze oplost.

Ik wil er wel een bekijken wat het probleem is.
Omni !

WieBenIk

Wat een feest van herkenning lees ik hier. Ik heb de mijne ong. 10 jaar terug gekocht. Omdat ik nogal zuinig met stroom omga haalde ik steeds de stekker eruit als ik naar bed ging om stroom te besparen. Na ong. 2 maanden brandde de aan/uit knop niet meer en had ik geen stroom meer op de stopcontacten maar de groene lampjes brandde nog wel. Na inderdaad wat heen en weer schudden sprong het lampje opeens aan en deed hij het prima. Maar na meerdere keren weer stroom erop en eraf en steeds weer schudden deed hij het op een gegeven moment niet meer. Maar aangezien ik zo techneutisch ben als een lege walnootdop pakte ik een rubber hamer en na een paar flinke klappen deed hij het weer. Hij is in die tijd soms ook een paar keer brommen na aanzetten. Gelijk weer uitgezet/opnieuw geschud/gehamerd en toen deed hij het weer zonder problemen. Ik vermoed ergens een draadje in een relais/zekering die niet goed zit/werkt. Ik heb hem na 3 maanden omgeruild voor een nieuwe.... werkte in eerste instantie goed totdat bij die na 3 maanden hetzelfde probleem weer ontstond. Steeds als de stroom uitvalt of je haalt de stekker eruit werkt hij niet meer en moet ik opnieuw met de hamer te werk. Ik sla dan rechts/link op de zijkant van de doos van het lampje. Je ziet dan het lampje in 1 keer aanspringen of je ziet hem even aan en gelijk weer uit....ik sla dan net zolang totdat hij aanstaat en dan niet meer aankomen.

Maar lijkt me verstandig om de persoon hierboven toch maar uiteindelijk in het gelijk te stellen. Ik vermoed niet dat dit een veilige situatie is. Mochten er vonken ontstaan en je bent niet thuis als je stroom eraf gaat en opeens er weer op........ Ik haal hem maar uit het stopcontact en gebruik hem niet meer. Jammer voor zo'n prijzige contactdoos.

jossie

Na wat overleg met WieBenIk de HTS1000 bekeken. Inderdaad defecte folie condensatoren. Hij werkt dus weer  ;).

Maar niet echt een ding om in te hobbyen voor ongeoefende 'techneuten'. Mensen die zo'n ding hebben en 'm graag weer in orde willen hebben kunnen mij een pm sturen.
Omni !

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...