Panasonic plasma vt50 - probleem met flesh tones

Started by Stef, November 10, 2015, 00:32:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stef

Hi,

We hebben onze panasonic vt50 55inch gekocht op release date en deze wordt dagelijks gebruikt.

Altijd de thx cinema stand met standaard settings gebruikt en dit werk(te) feilloos (toestel is nooit isf gecallibreerd).

Nu heb ik afgelopen weekend gemerkt dat flesh tones roze (fluo) plekken, die lijken door te schemeren, kunnen hebben (vooral zichtbaar in aangezichten).  'Kunnen hebben...' omdat dit fenomeen op een of andere manier afhankelijk lijkt van de belichting van een scene....

Probleem heb ik zowel met blu ray (media player/ps4 ->hdmi->Anthem->tv) als met normale tv (decoder rechtstreeks verbonden met hdmi naar tv).

Graag enig advies over mogelijke oorzaak van dit probleem maar vermoed dat een herstelling te verwachten valt.

Alvast bedankt,
Stef


- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Martinus

is dit niet het bekende reddish probleem? een rode waas ivm fosfor verbranding. Er is een soort reset, ooit zelf ook gedaan. Heb echter de links wel gegooid na verkoop van mn TV.
............

Stef

Bedankt voor je feedback Martinus.  Ga eens googlen of ik hier iets meer over vind (bizar wel dat ik het enkel mer met gezichten).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Martinus

Quote from: Stef on November 10, 2015, 10:50:03
Bedankt voor je feedback Martinus.  Ga eens googlen of ik hier iets meer over vind (bizar wel dat ik het enkel mer met gezichten).


dat maakt het id. curieus, aangezien die rode waas over de hele TV is, wellicht is skin color dara extra gevoelig voor. Succes.
............

Stef

Aangekaart in een vt50 owners thread op avsforums.  Afwachten...
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).