Cd met pianomuziek

Started by HTR, February 15, 2009, 17:48:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTR

Ik vroeg mij af, of iemand mij een cd kan noemen, met alleen piano muziek. dus geen zang. of andere instrumenten, alleen piano. ik heb een paar nummertjes, en vind het wel prettige achtergrondmuziek.
het liefste ook goede kwaliteit! het zal nooit zo klinken als een echte vleugel in de kamer, maar beetje kwaliteit mag wel ::)

alvast bedankt!

celerontje

Niet volledig Piano, maar wel erg mooi:
De soundtrack van ''Atonement'', prachtige film trouwens.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ajbeefde

Klassiek concert of b.v. Jan Vayne....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

HTR

heren bedankt, ik ga mij daar morgen eens over buigen. hiernaast nog meer tips?
ik heb wel een piano concert, bijv van beethoven, maar hoewel de piano een centrale positie heeft
in het concert, is het vooral icm het orkest wat je hoort. dat is met Jan Vayne niet?

PaulSQ

heb niet veel klassieke muziek, maar dit is erg gaaf..
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

J.S.

Appasionata van Beethoven gespeeld door Lambert Orkis (Bridge Records): drie keer hetzelfde stuk op verschillende historische (forte)piano's (in dezelfde ruimte, met dezelfde opnametechnieken). Mooi stuk en erg leuk om de piano's te vergelijken.

Kuipje

Er is zoveel op het gebied van piano solo, tenminste: op het gebied van klassiek muziek. Probeer Chopin eens: de nocturnes of de etudes. Maar eigenlijk alles van Chopin is de moeite waard. Een andere mogelijkheid: pianomuziek van Schubert. Voor het hele rustige werk kun je denken aan Erik Satie.

Als het solo moet zijn, dan moet je wegblijven bij de pianoconcerten. Hoe mooi die ook mogen zijn: het is altijd met orkest. Maar de pianoconcerten nr 21 (KV467 of 23? (KV488) van Mozart zouden desondanks wel eens heel aantrekkelijk voor je kunnen blijken te zijn. 

J.S.

Ter aanvulling op mijn vorige bericht, Nojima Plays Liszt en Nojima Plays Ravel, beiden op Reference Recordings, draaien hier ook regelmatig hun rondjes in de cdp. Solo piano en erg mooi opgenomen.

HTR

kijk hier heb ik wat aan! ik ga eens  op bol.com een boel cdtjes verzamelen!  (nee we gaan niet downloaden, vind die kwaliteit echt maar niks)

Interficior

Ludovico Einaudi - Divenire
Arvo Pärt
Michael Nyman

Je kunt ook nog wel slagen bij Rachmaninov, maar het is ook net wat je zoekt natuurlijk. Indien ik je hint "achtergrondmuziek" goed heb begrepen zul je bovenstaande wel kunnen waarderen.
Take it or lease it