-DIY- Goede eurostekker (2 aderig)

Started by vincent909, February 15, 2009, 15:38:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vincent909

Een hoop apparatuur heeft helaas als voeding een 2 aderige eurostekker. Het is natuurlijk mogelijk het chassisdeel te vervangen voor een 3 aderige (geaarde). Dit vereist echter een hoop demontage en dremelwerk waar ik zelf niet zo'n fan van ben.
Een andere optie is om je 2 aderige kabel te pimpen  ;D.

Allereerst maakt ik de kabel niet langer dan nodig. Vaak zijn deze kabels 1,5 meter lang en zwerven dan tussen de interlinks en speakerkabels. Korter is dus (qua kabelbende achter je apparatuur) beter.

Om de kabel te shielden gebruik ik de koperen mantel van RG58 (coax).


Als 2e shield geruik ik aluminiumtape.


Aan de apparatuurkant plaats ik een ferrietring (de werking hiervan is diskutabel maar ik had er nog 1 liggen)


Krimpkous... de uitvinder had een nobelprijs moeten krijgen (die van tiewraps ook trouwens)  ;D


Om het geheel een beetje uiterlijk te geven geruik ik nylonkous.


Als laatste een geaarde stekker er aan, met de shielding van de coax aan de aarde, waarbij de troep theoretisch via de aarde afgevoerd wordt en niet het apparaat in gaat (laat deze door de besproken kl#testekker nou net niet geaard zijn, komt mooi uit  :alien:)



And there you have it, een high-end kl#testekker.
Ga nu luisteren dus de luisterresultaten komen er aan.


erik s.

korter is niet altijd beter, zo vinden ze bij Nordost dat hun netkabels pas goed werken bij, ik meen, 1.5 meter lengte.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

vincent909

Quote from: erik s. on February 15, 2009, 15:43:19
korter is niet altijd beter, zo vinden ze bij Nordost dat hun netkabels pas goed werken bij, ik meen, 1.5 meter lengte.

Aangepast  ;D

phmeijer

www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

S@m

Quote from: phmeijer on February 16, 2009, 21:04:09
En, wat zijn je eerste bevindingen?

Meer zwart tussen de instrumenten... O0

:biggrin:

vincent909

Quote from: phmeijer on February 16, 2009, 21:04:09
En, wat zijn je eerste bevindingen?

Tja, Ik hoor toch wel een kleine verbetering. Maar na een uur intensief knutselen hoor je wellicht ook wat je wilt horen.
Bij deze dus mijn subjectieve beoordeling, ik hoor verschil echter minimaal.

James T. Kirk©

Misschien nu eens gaan experimenteren met netfilters?  :exclamation:
take care,
____________________________Jim©