Zwart/Wit?

Started by searcher, April 1, 2002, 20:22:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

searcher

Een vriend van me die mijn dvd speler heeft overgenomen krijgt de regio 1 dvd's in zwart wit beeld te zien.

Komt dit door het NTSC signaal hij heeft nl een t.v. van zo'n 12 jaar oud?
Regio 2 wordt wel in kleur weergegeven de speler is regio vrij en heeft bij mij nooit geen problemen gegeven.

                                        Alvast bedankt namens hem
                                        m.v.g Searcher



Bart_M

#1
Dit komt inderdaad omdat dit een NTSC signaal is.
Regio 2 is PAL en daar zal die tv wel mee overweg kunnen.

Grtn,
Bart

MrPink

#2
Heel misschien valt de tv nog in te stellen op NTSC, anders wordt het een nieuwe tv kopen. Ik had precies hetzelfde probleem.

Groetjes,
Oscar

searcher

#3
Bedankt mannen,jullie bevestigen mijn vermoeden.

                                               m.v.g Searcher



garmtz

#4
Op sommige spelers (o.a. Pioneer) zit een knop op de achterzijde, die je op PAL, NTSC of Auto kunt zetten. Zet je deze op PAL, dan zal NTSC worden geconverteerd naar PAL en heb je kleur (noemen ze PAL60). Op Auto geeft 'ie uit wat er op de disk staat en op de NTSC stand converteert 'ie PAL naar NTSC.

Dus wellicht dat je vriend dat ook even kan uitproberen. Was laatst eens bij iemand die ook alleen maar z/w beeld had met NTSC en toen ik dat zag, liep ik even naar zijn speler en zette die switch om. Je had zijn gezicht moeten zien! :)

searcher

#5
Dan wacht ik eerst tot hij een nieuwe t.v heeft gekocht en dan zet ik alsnog zijn switch om ::) zodat hij weer zwart wit beeld heeft. ;D

Nee hoor,maar kan dit ook via het set-up menu?
Ik zal hem zeker benaderen,bedankt Garmt.

                                                  m.v.g searcher



J.A.F._Doorhof

#6
Switch zit achterop de speler.
Als hij er is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"