Eerste HELE vlotte indruk van de II.

Started by J.A.F._Doorhof, June 25, 2003, 14:34:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Hij zit erin  ;D.

Installatie is geen probleem, de drivers kunnen gewoon veranderd worden naar de nieuwe H3DII drivers.

Pre06 geïnstalleerd en voila een heleboel meer menu mogelijkheden.

Vooral de enhancement sektie van de nieuwe 2300 is ZEER intressant, zelfs met een splitscreen optie ala PixelPlus waar je aan de ene kant onbewerkt ziet (de oude H3D) en aan de andere kant de enhancement sektie aan. Je kunt dit ook uitschakelen en zo de kwaliteit van de oude H3D gebruiken.

Eerste indrukken.....

Beeld is zonder de enhancement functies aan praktisch gelijk aan de oude H3D alleen zijn de kleur afscheidingen net iets mooier, de verzadiging lijkt iets minder te zijn maar dat is niet zo.

De scherpte is waar de echte opvallende factor zit, de H3DII is een STUK scherper dan de H3DI, vooral in de splitscreen is dat zeer goed te zien. Toch wordt er geen ruis toegevoegt en ook het ringing of overshoot is niet te zien.

Je kunt zowel horizontaal als verticaal als diagonaal enhancements toevoegen in stapjes van 1.

Ook kun je de treshold inschakelen per enhancement.

Upsampling van kleur gebeurt nu naar 4:4:4 en dat is te zien, de kleurvlakken staan gewoon strakker opgesteld, het hele lichte blooming tussen kleurvlakken wat de oude H3D (en elke scaler) hadt is nu praktisch voor 100% weg, dit maakt het totale beeld nog een stukje scherper.

Ook heb je de optie nu om op huidtinten een apart noise filter te gebruiken dat het met wat slechtere compressie DVD's mogelijk maakt om de huidtinten mooi egaal te maken.

Meer resultaten volgen.
Dit is nog ZONDER de HD-Aux boards.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz


bmateijsen

Garmt, ben jij nog richting de Holo3d aan het denken, of wil je nog steeds meer een plug en play scaler (hoewel ik de h3d al echt plug & play vind)

Groet bjorn

garmtz

Zo plug & play mogelijk. Maar als de Holo 3D-II gewoon heel erg goed is en er is geen alternatief (dat zal zeer binnenkort worden besloten), dan wordt het de Holo3D. Ik zal wel eerst geld moeten hebben, wil namelijk ook nog een andere DVD-speler. Maar als ik een andere DVD-speler koop, heb ik geen PSM-1 meer en MOET ik ook een scaler kopen (of kijken via de LIMO-Pro, maar vind ik eigenlijk geen optie).

J.A.F._Doorhof

Hi,

De HD-auxen zijn onderweg.

De ervaringen tot nu toe worden steeds beter, de diepte is ook toegenomen.

Wat het meest opvallende is is echter de enorme winst in kleurweergave en scherpte, dat scheelt echt een flink eind in vergelijking met de H3D.

Nog meer plug en play kan bijna niet.
De H3D schakelt al automatisch naar PAL en NTSC en al het andere kan met een AB.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Azagtoth

misschien een stomme vraag, maar hoe krijg ik mijn AB werkend?
Ik heb de realmagic remote erbij gekregen, maar ik krijg hem niet werkend.

Ik had ook al Girder geïnstalleerd, maar die wilde hem ook niet herkennen.

met vriendelijke groet,

patrick

Azagtoth

oke, hij werkt nu met de laatste software versie (2.1C) maar nu verdwijnt het menu als ik hem op VMR9 zet... :(

J.A.F._Doorhof

Hi,

Hoe bedoel je je menu verdwijnt ?
Als het goed is wordt je menu doorzichtig maar verdwijnen mag het niet doen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Azagtoth

Hi Frank

Nou, ik krijg wel beeld maar het menu verdwijnt dan. Ik blijf het menu wel zien met vmr7 en ook  met de oudere software versie.

Ik dat dit nog een probleem met vmr 9 is.
Zie ook: http://www.immersiveforum.com/showthread.php?s=&threadid=4491#post29592

maar goed, als het goed is kunnen we binnenkort gewoon gebruik maken van de HD-Aux :) En dan heb ik in principe vmr 9 niet meer nodig.

Met vriendelijke groet,

Patrick

J.A.F._Doorhof

VMR 9 kan inderdaad soms wat buggy zijn, download de nieuwste DirectX9b en de catalyst 3.6 en het ZOU moeten werken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Azagtoth

Hoi Frank,

Tsja, die heb ik dus. Misschien dat het met een volgende releasecandidate opgelost is? Ikga nog wel proberen om alles te de-installeren en daarna opnieuw te beginnen.

Zal ik trouwens veel verschil merken tussen VMR7 en VMR9? Ik heb dus directX9.0b geïnstalleerd.

met vriendelijke groet,

Patrick

J.A.F._Doorhof

Om eerlijk te zijn weet ik niet het verschil in beeld tussen VMR9 en VMR7 volgens mij heeft het meer met compatibiliteit te maken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Azagtoth

Nou ja, ik gebruik dan gewoon VMR7 tot ik de nieuwe kabel en HDaux bracket heb.

Ik zag zelf eigenlijk ook geen verschil tussen 7 en 9.

Met vriendelijke groet,

Patrick

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview